Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dynamisk ændret indhold og SEO

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der nogen der har erfaringer med om dynamiske ændringer i titler, description, overskrift og evt. brødtekst baseret på tid på året, tid på måneden og/eller tid på dagen har nogen SEO fordel?

Jeg kunne forestille mig at Google ser siden som oftere opdateret og at der kan 'scores' point på den konto.

En dynamisk ændring kunne f.eks. være teksten: God julegave idé (i november og december), køb den før din påskeferie (i marts) etc., eller Har du lige fået løn, så har du nok råd til denne etc. (i starten af en måned).

Har man flere statiske sider kunne det så være en fordel at inkludere en fil hvor man så gemte alle disse tekster som variabler :-)

Mvh. Ken

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ingen idé, om hvorvidt det vil være en fordel i forhold til ranking på Google, men tror det kan have en positiv effekt på om du får klikket eller det går til siden under eller over dig i søgeresultaterne.

Tak for input :-)

MVH

Thomas

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne du let gøre, jo :)

Du skal dog være sikker på, at beholde selve søgeordets tæthed i titlen, så du ikke mister værdi dér! Når dét så er sagt, er det jo kun positivt, at der sker noget på dit site :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skifter løbende titel tagNyeSokker.dk og har bestemt også tænkt mig at benytte det til jul. Det nye titel tag bliver selvfølgelig vurderet udfra, hvad indholdet er af det (nu og her). Men om frekvensen på udskiftningen af et titel tag, er en parameter (helt eller delvis) i den samlede vurdering ved jeg ikke - jeg har dog svært ved at forestille mig det skulle hænge sådan sammen. Så hvis det du vil gøre det, så gør det fordi du vil øge din CTR på dit titel tag, og ikke fordi det måske har en ranking mæssig effekt alene i frekvensen af hvor tit du skifter. Der er i hvert fald andre (og effektivt dokumenterede) metoder til at give bedre rankings:-).

Alt efter hvor stabilt siden ligger på de ønskede keywords, så ville jeg sørge for at det nye og gamle titel tag matchede nogenlunde på de søgeord du vil findes på. Og der er selvfølgelig en forsinkelse fra du opdatere det på siden, til Google opdatere sit indeks med dit nye titel tag. Så det kan være en god ide at lave et par links fra nye kilder til siden, i samme hug. Dels for at øge chancen for at få titel tagget reindekseret hurtigt, men også for at skabe mere stabilitet. Det ville være surt hvis juleversionen af dit titel tag fik dig en plads ned, fordi Google mener det er dårligere, i forhold til det du havde før :-)

parfume priser køre jeg med række forskellige opbygninger af titel tags i kategorierne. Det er for at undgå siden virker for "skematisk" opbygget. Hver kategori har et unikt ID f.eks 4,27,45,89,102. Jeg kigger så på det sidste tal i hvert id, det vil give følgende resultat: 4,7,5,9,2. Det tal styre hvilken variation som tite tagget (men også en række andre ting) skal "opbygges" med. Hvis tallet er 4 kunne variationen se sådan her ud "Find billige <mærke> parfume her - Prissammenligning" og er tallet 7 kunne variationen se sådan her ud "<mærke> Parfume priser | Her finder du <mærke> parfumer til få penge".

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)