Hej alle! Hvordan kan det lade sig gøre, at overtale virksomheder til at sælge deres produkt til under halv pris, sælge det videre til halv pris, og dermed tjene på det. Her snakket jeg f.eks. om konceptet sweetdeal.dk. Nogen der kan fortælle mig, hvordan det kan lade sig gøre? Tak! |
Hej Jonas,
Virksomheden som sætter sine varer til salgs for eks, hos sweetdeal ser det som en investering i nye kunder, markedsføring kan du kalde det...
Ofte så sælges der for eks. 3 retters menu til halv pris, og der kan kun bruges en kupon pr. bord... Når kunden så kommer til restauranten så er det jo stort set aldrig en person som kommer alene... Så de tjener på at der kommer minimum en gæst mere som betaler fuld pris, og begge køber drikkevarer...
Angående klinikker, frisører, wellness etc, så er det jo typisk fordi de alligevel har ledig tid, og de satser på kunden bliver så glad så de kommer igen, ofte går en kvinde jo til frisør 6-8 gange pr. år til en pris af 600 kr... Så er det en god investering...
Sweetdeal og de fleste andre har så også den finesse at de typisk også får pengene, når kunden ikke bruger sit tilbud... Lad os sige, du har købt en halv pris middag for to pers og betalt 500 kr... men du glemmer at bruge det, tidsfristen udløber, så får sweetdeal typisk alle de 500 kr...
Derfor kan de leve....
/M