Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan håndterer man bedst DC lavet på ens egen side?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Varde
Tilmeldt 7. May 09
Indlæg ialt: 762
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, håber ikke i alle ligger og har ondt af jer selv efter AminoTastic ;)

Jeg har et lille problem med Duplicate Content:

På min side om Gadgets hvor min ven og jeg skriver et par indlæg engang imellem, har min ven skrevet om Noget der hedder T3 Gadget Awards, og i dette indlæg er der en liste over nominerede. Denne liste er der jo uheldigvis også en masse andre der har skrevet om hvilket resulterede i DC.

Mit spørgsmål er så hvad man gør bedst for at redde situationen bedst muligt, er det nok at lave om i rækkefølgen af nominerede, eller skal man sætte et tag på, og i så fald hvilket? (indlægget har eksisteret i 12 dage allerede)

Ps. Don't mess with DC!! Vi faldt fra ca 20 besøgende om dagen til 1-2, opdagede det desværre først idag..

Med venlig hilsen
John Bakken 

Jeg skriver om gadgets og gear på ---> vilebo.dk <---

Fra Varde
Tilmeldt 7. May 09
Indlæg ialt: 762
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg skriver om gadgets og gear på ---> vilebo.dk <---

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om det virker, men kan artiklerne ikke rettes og/eller omskrives?

Jeg ved at google cacher siderne og det er den cachede version der vises i søgeresultatet, også selvom man har rettet i sin tekst på selve siden.

Ret teksten eller omskriv listen så det ikke længere er deres liste men bare en fortolkning fra dig selv. Eller link til listen i stedet for, så teksten ikke er DC på din side.

Og kryds så ellers fingrer for at siden snart bliver cached igen og ryger op igen.

Ret mig gerne hvis jeg tager fejl. Jeg har svaret efter bedste intention om at hjælpe.

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Skive
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 663
Fra  FoliePartner.dk Sjovegadgets.dk Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hjælper virksomheder med at vækste igennem effektiv Facebook-annoncering.
Skal jeg også hjælpe dig?

Fra Varde
Tilmeldt 7. May 09
Indlæg ialt: 762
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar!

Men er der ikke et tag man kan sætte ind, så google ikke indexerer listen med de nominerede og kun det? - Resten af teksten er jo stadig unik :)

Med venlig hilsen
John Bakken 

Jeg skriver om gadgets og gear på ---> vilebo.dk <---

Fra Varde
Tilmeldt 7. May 09
Indlæg ialt: 762
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

John Bakken:

Tak for jeres svar!

Men er der ikke et tag man kan sætte ind, så google ikke indexerer listen med de nominerede og kun det? - Resten af teksten er jo stadig unik :)

Med venlig hilsen
John Bakken 

Ingen der ved om dette er muligt? :)

Jeg skriver om gadgets og gear på ---> vilebo.dk <---

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Læg den der nomineringsliste på en anden server et eller andet tilfældigt sted, og indsæt den så med/i en iframe, så skulle den være i vinkel.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

John Bakken:
Men er der ikke et tag man kan sætte ind, så google ikke indexerer listen med de nominerede og kun det? - Resten af teksten er jo stadig unik :)

Jo, du kan lave noindex i din robots.txt eller du kan gøre det med et metatag.

Men det vil ikke hjælpe dig lige nu, hvor Google jo har indekseret siden, du skal have Google forbi igen og så den opdager at siden ikke må indekseres alligevel.

Umiddelbart synes jeg at du skal få omskrevet siden så der ikke er DC, du kan godt pakke listen ind i så meget tekst at det ikke opfattes som DC,

Og så skal du have Google til at indexere siden igen, så der skal du lave et link eller to direkte til den relevante side fra en site der crawles ofte.

Denne løsning burde virke, hvis det er DC du er ramt af, jeg har ikke kontrolleret din side.

/Brian

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Reinhold Jensen:
Jo, du kan lave noindex i din robots.txt eller du kan gøre det med et metatag.

Så vil han jo ikke få indekseret siden overhovedet, som jeg læser det, så ønsker han fortsat at siden skal indekseres, bare ikke selve nomineringslisten.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Oxkjær:

Brian Reinhold Jensen:
Jo, du kan lave noindex i din robots.txt eller du kan gøre det med et metatag.

Så vil han jo ikke få indekseret siden overhovedet, som jeg læser det, så ønsker han fortsat at siden skal indekseres, bare ikke selve nomineringslisten.

Helt enig, han spurgte bare, for tredje gang, om der ikke findes et tag han kunne sætte så siden ikke blev indekseret. Eller sådan læste jeg det, jeg kan se at han også kan have ment at han kun ville have noindeks på en del af siden - my bad

Lige efter det foreslår jeg ham at skrive siden om og få den indekseret igen, med det nye indhold, det mener jeg stadig er det bedste. Det må kunne lade sig gøre at skrive tekst så hele siden ikke bliver DC pga. listen :-)

/Brian

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)