Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO selvgjort er velgjort... eller er det?

Side 1 ud af 5 (43 indlæg)
Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg startede for to år siden min klinik God-Krop.dk from scratch. Dvs ingen klienter, knowhow eller netværk, kun en slat penge fra en lille sejlbåd jeg solgte. Varen er massage. Sportsmassage er det primære, men også wellness.

Jeg vidste fra start af, at det ville være google der skulle få mig igang. Jeg har brugt ca 60 kilo på adwords men det er jeg holdt op med, da det har været en effektiv investering og har været med til på rekordtid at give mig et kundegrundlag.

Nu er jeg heldigvis også nået så langt med min hjemmeside at der kommer tilstrækkelig relevant traffik via søgemaskiner (primært Google) og en del via henvisningswebsteder. Dette har jeg opnået primært ved egen indsats. Mit vigtigste søgeord er massage som er meget bredt, men også sportsmassage, graviditetsmassage og lign er vigtige for mig.

Jeg fik først rigtigt fart på hjemmesiden da jeg for 6 mdr siden fik et nystartet firma GoMedia til at lave en side opbygget i joomla til mig. Jeg har også brugt en smule penge på lidt ekstern hjælp i form af lidt linkbuilding og en forfærdeligt grim men effektiv "seosimpleside" lavet af en nu lukket (navneændret) firma.

Det jeg vil frem til er at det har været en helvedes jungle, men en fantastisk lærerig process at arbejde med seo af min hjemmeside. Nok er jeg en driftig iværksætter, men jeg har levet præcis som bonderøven fra fjernsynet, så alt har været nyt for mig.  Som selvstændig bliver man kimet ned konstant af sælgere der vil sælge verdens bedste markedsføring og især indenfor it. Da det rablede allermest for mig var jeg ved at sige ja til at få et firma til at søgemaskine min side til at ligge på side et med to søgeord. Dette skulle jeg betale 70.000,- for over to år. 

Til min fornøjelse har jeg nu næsten nået det samme på den kvarte tid, og for en tiende del af prisen.

Dette har jeg gjort ved at læse læse læse alt hvad jeg har kunnet finde om seo på nettet og især via Amino, som har været en stor hjælp.  Jeg bliver taknemmelig hver gang jeg kan læse folks gode råd i en debat her på siden.

Nu har jeg skrevet forfærdeligt meget, og måske det forkerte sted, men mit ønske er blot....

Hold lidt på pengene hvis og lad dig ikke overtale til at bruge en masse penge på et eller andet firma der vil sælge dig SEO, før du selv lige har prøvet eller i det mindste har forhørt dig lidt omkring.

Jeg har brugt en masse tid på min hjemmeside, og det ved jeg godt det ikke er alle der har tid til.

Er du nået hertil vil jeg blive glad for DIT input vedrørende min side, da SEO er en ongoing process, hvor man aldrig må stoppe. Min virksomhed skulle jo også gerne fortsætte med at vokse:)

Er du nysgerrig efter hvad jeg mener har hjulpet min side til at ligge på side et med flere søgeord i en meget konkurrencepræget branche svarer jeg med glæde.

God weekend fra Rasmus.

www.god-krop.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 360
Fra  Auto-Butikken.dk SaleCity Import Skrevet kl. 02:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes siden er super flot, og nogenlunde OK søgemaskine optimeret.

Jeg studser dog over at siden kun har 126 backlinks ifølge Yahoo Site Explorer. Det er jo bestemt ikke meget for en 2 år gammel hjemmeside.


Til sammenligning, så driver jeg Auto-Butikken.dk - siden har pt. godt 800 backlinks og er ikke blevet et år gammel endnu - nogle er selvfølgelig mere relevante end andre, men bestræber mig på at generere nye links til den hver dag.

Hvis du afsatte en halv time om dagen til formålet - vil det give dig utrolig meget i det lange løb.

Mads G. Jensen

Auto-Butikken.dk - Bredt sortiment af biludstyr og autodele, der blandt andet byder på Danmarks største udvalg af justerbare gevindundervogne, sportsundervogne og sænkningsfjedre.

FKShoppen.dk - Danmarks største importør af biludstyr fra FK Automotive - Over 20.000 produkter på lager.

MotorOlien.dk - Lagersalg af motorolie i alle prisklasser.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus optimist:

Som selvstændig bliver man kimet ned konstant af sælgere der vil sælge verdens bedste markedsføring og især indenfor it. Da det rablede allermest for mig var jeg ved at sige ja til at få et firma til at søgemaskine min side til at ligge på side et med to søgeord. Dette skulle jeg betale 70.000,- for over to år. 

Til min fornøjelse har jeg nu næsten nået det samme på den kvarte tid, og for en tiende del af prisen.

Dette har jeg gjort ved at læse læse læse alt hvad jeg har kunnet finde om seo på nettet og især via Amino, som har været en stor hjælp.

Det er bare super godt gået! Man kan hvad man vil!

Mvh Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillykke med de gode resultater, det viser bare at er der vilje er der også en vej, og har man bare en smule interesse i det, så er SEO arbejdet altså ikke så hårdt slid endda...:)

Specielt ikke hvis man i forvejen brænder for det man laver, da der skal en masse tekster og links til.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Bare give den vild iværksættere energi lav verdens bedste siden , det er bare super dejligt som mange andre iværksættere må jeg erkende vis anden skulle lave samme som mig i at formidle ens side med artikler , lave ens side optimeret mod 1000 vis ord lige som mig f.eks. lige fra nøgenmodel , liveshow , polterabend , erotisk danser strip stripper striptease alle ligge nummer 1 eller første side næsten med alt

Min iværksættere er vær positive  , jo hårdere modtræk andre , jo så ligger jeg 10 gange mere energi i det.

Man vil forbedre sig og hvem er nærmeste det er en selv der bare vil vinde for enhver pris og hvem kender ens produkt meste det er en selv og man får lagt det personlig over sin brand kampagne der siger positive energi og udtrykker virkeligt man vil frem ad .

lav flere tekster end nogle anden for man vil videre formidle alt viden indenfor siden branchen 

Man vil være venner med alle , ingen siges dårligt selv om de gør man forsætter bare i lind strøm af positive energi og lader denne strøm af energi gør at man hele tiden får ny god motivation .

Ved den positive energi og behandler alle godt selv den værste får man masser af venner , og den man får tit dog også en endnu være uven , da den anden ikke ser det

Søgeord optimering er at skabe et positivt budskab om en selv og lade et søgeord optimering firma gør får man ikke lagt en linje der hverken skaber venner eller fjender tit , uden fjender har man ikke gjort det godt nok for det bunder i misunderdeles at man gør det bedre

Hvem har ikke set den side nummer 1 men når ser den står der intet om hvad de står for , men bare en masse søgeord og tit det forkerte budskab og man bliver lud dovne vis man overlader alt til andre og læser ikke grundigt nok på sit emme og lige pludselige ser man det er der giver er folk kan se det er skrevet for dem brugerne ikke for søgemaskinerne   

Hvad der gør din siden ligger okay er det personligheden du har lagt i dit projekt og det afspejler godt hvad man gør som iværksættere man vil videre formidle sit budskab som man ønsker det, det er noget folk elsker at læse og giver sikkert mange ekstra kunder

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillykke med det :)

Om selvgjort er velgjort, er sikkert noget du selv kan svare på, når du stiller dig selv spørgsmålet: Hvor meget længere tror du at du havde været, hvis du havde fået en professionel SEO mand til at lave din SEO for 70.000kr? og jeg mener en professionel som ved noget om SEO.

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:
Hvor meget længere tror du at du havde været, hvis du havde fået en professionel SEO mand til at lave din SEO for 70.000kr? og jeg mener en professionel som ved noget om SEO.


Det kommer sku helt an på hvilken SEO mand det er, med de forkerte ville han sikkert ikke været noget meget længere, eller måske endda mindre, specielt ikke set udfra det måske har kostet ham 1/10 del af dette beløb, som han selv skrev...;)

Men med de rette SEO folk, havde han sikkert opnået bedre resultater ja, men så alligevel for kun 7000,- holder det jo ikke længe, nu har manden selv lavet det, og vil løbende kunne vedligeholde det, uden at skulle betale en anden person for denne vedligeholdelse af siden.

Ingen tvivl om at dygtige SEO folk med garanti kunne have opnået bedre resultater, men det havde så også kostet flere penge nu og her, og løbende hvis han intet havde foretaget sig, og derved så heller ikke havde haft viden omkring SEO og derved kunne vedligeholde det...;)

Fra Bogense
Tilmeldt 7. Aug 11
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt at læse dit indlæg - og tillykke med det! ;-)

Mvh

Anne Kathrine

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 271
Fra  Team Annasminde Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt indlæg 

Og ja, lad være med at blive fristet af dem der ringer til dig med tilbud. Jeg har også været lige ved at hoppe i med begge ben. Jeg kan ikke det samme som de helt professionelle, men kan da lidt til husbehov, lidt ligesom dig.

God vind med hjemmesiden. 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Koludabyg:

KTJ-Media.dk:
Hvor meget længere tror du at du havde været, hvis du havde fået en professionel SEO mand til at lave din SEO for 70.000kr? og jeg mener en professionel som ved noget om SEO.


Det kommer sku helt an på hvilken SEO mand det er, med de forkerte ville han sikkert ikke været noget meget længere, eller måske endda mindre, specielt ikke set udfra det måske har kostet ham 1/10 del af dette beløb, som han selv skrev...;)

Men med de rette SEO folk, havde han sikkert opnået bedre resultater ja, men så alligevel for kun 7000,- holder det jo ikke længe, nu har manden selv lavet det, og vil løbende kunne vedligeholde det, uden at skulle betale en anden person for denne vedligeholdelse af siden.

Ingen tvivl om at dygtige SEO folk med garanti kunne have opnået bedre resultater, men det havde så også kostet flere penge nu og her, og løbende hvis han intet havde foretaget sig, og derved så heller ikke havde haft viden omkring SEO og derved kunne vedligeholde det...;)

Husk lige der er tale om 70.000 ikke 7.000 (hos nogen af de gode, bare på amino, er det fra 100 timers SEO og ned til omkring 40 timers SEO), hvilket er rigtig mange timers SEO. Så allerede der ville han jo være nået så utroligt meget længere.

Og yderligere har han brugt ca 60.000 på AdWords, hvilket jo nærmest er oppe i de samme summer som de 70.000. og havde han brugt penge på en god SEO mand, ja så ville han helt sikkert ikke komme op i de summer på adwords kontoen.

Det er kun godt at man selv kan finde ud af og forstår SEO, da man så er bedre i stand til at vælge den rigtige SEO mand til arbejdet, så man selv kan koncentrere sig om det man er rigtig god til i sin virksomhed.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 1 ud af 5 (43 indlæg)