Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad bliver der af Importmomsen???

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Aug 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg vil lige høre, om jeg har forstået momsreglerne rigtigt, så prøver at beskrive et tænkt eksempel:

Der købes træ fra Kina til:  1000 DKK

Leverandøren koster mig:   500 DKK

Importmoms: (1500*0,25) = 375 DKK    - Dette beløb notere jeg i min momsangivelse som "Importmoms".

Mine udgifter er altså i alt:     1875 DKK

Når træet er kommet hjem sælger jeg træet til Silvan A/S til:    4000 DKK ex moms.

                                                                                            5000 DKK ink. moms.

De 1000 DKK kunden Silvan A/S betaler i moms, notere jeg som "salgsmoms", og indbetaler beløbet til SKAT.

Mit spørgsmål er, hvad der sker med importmomsen? - Bliver den tilbagebetalt fra SKAT efter min momsangivelse?

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er import registreret, får du en seddel hver måned, hvor du har importeret varer, hvor told og importmoms er angivet.

Importmoms skal medtages i regnskabet, men det er ikke en moms du reelt betaler. Det er kun den salgsmoms der ryger på, når du sælger den til en anden dansk virksomhed. Importmomsen bliver så vidt jeg husker lagt til som købsmoms, men fratrækkes samtidig under salgsmoms, så der er balance. Betales skal den ihvertfald ikke.

Så de 375 kr skal ikke op ad lommen, skal bare noteres på momsangivelsen, mens de 1000 kr til Silvan skal betales som salgsmoms som du skriver. Jeg håber det giver mening :)

Billigt Hundeudstyr Online

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 313
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dit eksempel (forudsat der ikke er foregået andre transaktioner) sat op som en momsangivelse

Salgsmoms (udgående moms) ............................................  1.000
Moms af varekøb i udlandet ................................................     375
Moms af ydelseskøb i udlandet med omvendt betalingspligt ...         0

Købsmoms (indgående moms) ............................................     375

Momstilsvar .......................................................................   1.000

Som det er skrevet ovenfor skal du foruden den købsmoms du kan fratrække af varer m.v. købt i Danmark, også skrive importmomsen i købsmoms-rubrikken

Claus Fraussing Nielsen, cand.merc.aud.
Talium ApS - Regnskab og rådgivning

Tilmeldt 9. Aug 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for Jeres besvarelser. Det var til stor gavn.

Mvh,

Christian.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)