Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurrenten laver falsk skilt med ''sølvmedalje''

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Holbæk
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

asgerfro:

Hej Daniel

Jeg tror ikke du kan gøre ret meget ved at han reklamere med en sølvmedalje. Du kan jo nok ikke gøre ret meget andet end at skilte med hvor du har fået din og så spørge lidt retorisk hvem der har givet ham hans. Han lyver jo enlig ikke for han kan jo i princippet godt give sig selv en sølvmedalje da der jo ikke er nogen der styre hvem der kan give dem ud. Man kunne også fristes til at spørge hvorfor han ikke har en guldmedalje når han nu tydeligvis selv har givet sig en medalje kan han vel lige så godt give sig selv guld.

Du kan højst sandsynlig ikke gøre ret meget andet end at forbedre din egen service og prøve at gøre dit omdømme bedre og sørge for at dine kunder er glade. Husk at glade kunder sandsynligvis er en rigtig god reklame især i frisør branchen jeg ved i hvert fald at da min skulle finde ny frisør spurte hun mig fordi hende der klippede mig var god og så havde hun pludselig en ekstra kunde.

Du kan ikke gøre ret meget ved mindre end han beviselig lyver eller officielt (i en reklame eller lignede) taler dårligt om jer.

Der er altid ting af den slags der er svært og jeg har da også i min programmeringsforretning svært ved at fortælle folk mig at jeg koster det dobbelte fordi jeg har en forståelse for sikkerhed, algoritmer osv. når alle andre kan lave noget der ser lige så pænt ud. Det er dog prisen for at føre en seriøs forretning i stedet for bare at sælge alt mugligt skrammel.

Den medalje bliver uddelt af dronningen, på rådhuset. Og vi ved med sikkerhed hun ikke har fået den, men som du siger, han siger ikke dronningen har givet ham den... Men vi er trætte af at det er så uprofessionelt af ham at han kun tænker på noget helt urealistist... Konkurrenter er fantastiske, uden dem kunne vi ikke finde ud af hvad vi skulle gøre bedre. Men han går ret langt, vi har mange dårlige oplevelser... 

Men tak for hjælpen :) 

Fra Holbæk
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Remydk:

Hvis han spreder rygter og du har beviser for det køre du en sag på ham for injurier. Desuden kunne du kontakte dem der uddeler medaljer med din påstand. De kan ikke være interesseret i at de bruger noget de ikke har i deres markedsføring.

Vi har mange kunder der tilbyder deres vidne hvis vi ville gøre noget ud af det. Men vi har pænt takket nej... 

Nu overvejer vi kraftigt at gøre noget ved det. 

Tak for hjælpen!

Fra Holbæk
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:

Daniel Lehmann Jafari:
Men så har vi selvfølgelig denne her konkurrent som forsøger at jorde os, han har gjort mange grimme, grove ting. Som kopiere hele konceptet fra vores salon over i hans, og sprede dårlige usande rygter om vores salon, som det ikke passer at vi har bronzemedaljen og at vi fusker og meget mere, hvilke er meget groft synes jeg.

èn ting er at han kopierer dit koncept. Det tror jeg ikke du kan gøre så meget andet ved, end at tage det som et kompliment.

Men det er selvfølgelig langt mere alvorligt, hvis han spreder rygter om at I fusker m.m. Hvis I mener at kunne føre bevis for det, ville jeg helt sikkert overveje at tale med en advokat, for at høre hans/hendes vurdering.

Men hvis I ikke kan bevise noget, bliver det ret svært, og så ville jeg overveje at forsøge at gå i dialog med konkurrenten, udenom advokater. Der er så forskellige måder man kan gøre det sidste på.

Nu har vi heldigvis en stor kundekreds af loyale gode kunder, som ikke er dumme og kan regne ud at det som en ny frisør i byen siger som aldrig har været oppe at vende før ikke passer, trods deres egne gode erfaringer i vores salon. Men det er bestemt ikke rart, at de taler på denne måde.

Fra Holbæk
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Bang Petersen:

Daniel Lehmann Jafari:
Kunne godt bruge noget hjælp, tak!

Sørg for at dine gode får en god oplevelse hos dig, lad være med at talt grimt dine kolleger i byen, fokuser på din egen salon, få hængt jeres diplom (jeg går ud fra, der følger et sådant med en bronzemedalje) op i vinduet så alle kan se den, find på nye ting som dine kolleger i byen kan kopiere. De vil altid være et skridt bagefter, hvis du bruger din energi på at udvikle din egen salon og sørge godt for dine kunder - bruger du energien på at hidse dig op over kollegaerne, så kunne du i stedet have brugt den energi på din egen salon.

Jeg ved godt det er r*virreterende, men det bunder kun i én ting: de kan ikke gøre det lige så godt som dig, og føler sig nødsaget til at bruge feje tricks. Du risikerer hurtigt at ende samme sted, hvis du mister fokus.

MVH

Thomas

Tak for de gode ord.

Vi er i fuld gang med udviklingen af salonen, men det er smadder ærgeligt, ikke kun for os. Men for vores, kunder. Holbæks frisør saloner som også raser over den dårlige opførsel...

Nu vil vi gøre noget.

Fra Holbæk
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

IværksætterGen:

Daniel Lehmann Jafari:
Nej den hedder Salon Shade, den ligger på hjørnet. Men er ret øm på om du tror vi er den anden salon som der har lavet nummeret der med sølvmedaljen... 
Salon Shade hedder den, du kan se det hvis du går ind på hjemmesiden, www.salonshade.dk så kan du se hvordan den ser ud... 

Nej den anden shop det er ikke den der hedder "klip" vel? de virker arrogante....

Nej det er ikke den, det er dem så vi slås med :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg kan kun sige en ting.

Velkommen til konkurrance, og dansk erhvervsliv.

Det er meget typisk at det forgår. Det er lidt den med jante lov. Selvfølgelig er jeg bedre end xxx og kan mere.

Det eneste man kan gøre i den situation er at være den bedre, og det vil sige, at kan du lave bevisførelse så kan du føre en retsag.

Ellers må du tage konkurrancen, og sætte dig igennem. Sådan er vilkårene nu engang.

Jeg har og oplever det selv stadigt, med mit firma, specielt efter at et andet gik konkurs hvor jeg før var ansat. Og det betyder at det er meget op af bakke, men det kræver, at man tør at stå ved hvem man er, og det man gør. Og så få opbygget en anden kundegruppe.

/Kenneth

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis han laver en skilt med sølvmedalje, jamen så laver i bare en med guld :)  Spøg til siden. Der vil altid være folk som har ondt i røven af forskellige grunde.  Har i snakket med ejeren uden at komme op og toppes? det kunne jo være i kan løse det med god gammeldags dialog :)

Fortsat god aften.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Holbæk
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:

Hej

Jeg kan kun sige en ting.

Velkommen til konkurrance, og dansk erhvervsliv.

Det er meget typisk at det forgår. Det er lidt den med jante lov. Selvfølgelig er jeg bedre end xxx og kan mere.

Det eneste man kan gøre i den situation er at være den bedre, og det vil sige, at kan du lave bevisførelse så kan du føre en retsag.

Ellers må du tage konkurrancen, og sætte dig igennem. Sådan er vilkårene nu engang.

Jeg har og oplever det selv stadigt, med mit firma, specielt efter at et andet gik konkurs hvor jeg før var ansat. Og det betyder at det er meget op af bakke, men det kræver, at man tør at stå ved hvem man er, og det man gør. Og så få opbygget en anden kundegruppe.

/Kenneth

Vi har haft salonen i snart ti år, men aldrig før har vi oplevet noget som dette. Vi har klart en større kundekreds, vi er en af de populæreste saloner i byen. Men det er bare så ukorrekt af ham, at jeg ville spørge lidt til råds her på amino. Men er blevet en del klogere kan jeg se.

Ja nu er det 10 år, men jeg har ikke været med i salonen i ti år, før i tiden var det min fars kone der kørte den, men nu er jeg medhjælper. 

Fra Holbæk
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Alexander R. B | Freelance Grafiker:

Hvis han laver en skilt med sølvmedalje, jamen så laver i bare en med guld :)  Spøg til siden. Der vil altid være folk som har ondt i røven af forskellige grunde.  Har i snakket med ejeren uden at komme op og toppes? det kunne jo være i kan løse det med god gammeldags dialog :)

Fortsat god aften.

Han har været ansat hos os, han gjorde noget uacceptabelt og måtte forlade os. Det kan han ikke forstå og han er ikke voksen til at fører en dialog. Desværre :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Lehmann Jafari:
Vi har haft salonen i snart ti år, men aldrig før har vi oplevet noget som dette.

 

Hej

Tak for svaret.

Men det som man skal tænke på, er at mange mennesker er drevet af profit. Og en ting man altid skal tænke på, er at hvis kunder får en dårlig oplevelse ved konkurranten, så vil de vende tilbage til jer, eller en af jeres andre konkurranter.

Nu er det sådan at hvis det er jeres kunder der ryger derover, så må I spørge jer selv, hvad vi gør forkert. For hvad jeg kender til mennesker med hår, så er de meget loyale, med mindre at der kommer ændringer sådan at sevicen forringes. Fx tager jeg min mor, min niece osv. Så vil de ikke lade hr/fru hvem som helst røre deres hår.

/Kenneth

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)