Vi har en frisør salon i Holbæk, sidste år vandt en af vores frisøre en flot bronzemedalje. Det er jo god reklame og det udnytter vi. Men så har vi selvfølgelig denne her konkurrent som forsøger at jorde os, han har gjort mange grimme, grove ting. Som kopiere hele konceptet fra vores salon over i hans, og sprede dårlige usande rygter om vores salon, som det ikke passer at vi har bronzemedaljen og at vi fusker og meget mere, hvilke er meget groft synes jeg. Vi har dagligt flere kunder inde som kommer lige nede fra ham og skal have rettet noget af det han laver.
Nu skriver han i avisen og på skilte i byen at hans frisør har modtaget en sølvmedalje, vi var forberedt på der skulle ske noget, men det her er lige at gå over stregen. Vi har undersøgt det, der er ikke nogen der har en sølvmedalje i hans salon.
Jeg tror ikke du kan gøre ret meget ved at han reklamere med en sølvmedalje. Du kan jo nok ikke gøre ret meget andet end at skilte med hvor du har fået din og så spørge lidt retorisk hvem der har givet ham hans. Han lyver jo enlig ikke for han kan jo i princippet godt give sig selv en sølvmedalje da der jo ikke er nogen der styre hvem der kan give dem ud. Man kunne også fristes til at spørge hvorfor han ikke har en guldmedalje når han nu tydeligvis selv har givet sig en medalje kan han vel lige så godt give sig selv guld.
Du kan højst sandsynlig ikke gøre ret meget andet end at forbedre din egen service og prøve at gøre dit omdømme bedre og sørge for at dine kunder er glade. Husk at glade kunder sandsynligvis er en rigtig god reklame især i frisør branchen jeg ved i hvert fald at da min skulle finde ny frisør spurte hun mig fordi hende der klippede mig var god og så havde hun pludselig en ekstra kunde.
Du kan ikke gøre ret meget ved mindre end han beviselig lyver eller officielt (i en reklame eller lignede) taler dårligt om jer.
Der er altid ting af den slags der er svært og jeg har da også i min programmeringsforretning svært ved at fortælle folk mig at jeg koster det dobbelte fordi jeg har en forståelse for sikkerhed, algoritmer osv. når alle andre kan lave noget der ser lige så pænt ud. Det er dog prisen for at føre en seriøs forretning i stedet for bare at sælge alt mugligt skrammel.
Hvis han spreder rygter og du har beviser for det køre du en sag på ham for injurier. Desuden kunne du kontakte dem der uddeler medaljer med din påstand. De kan ikke være interesseret i at de bruger noget de ikke har i deres markedsføring.
Men så har vi selvfølgelig denne her konkurrent som forsøger at jorde os, han har gjort mange grimme, grove ting. Som kopiere hele konceptet fra vores salon over i hans, og sprede dårlige usande rygter om vores salon, som det ikke passer at vi har bronzemedaljen og at vi fusker og meget mere, hvilke er meget groft synes jeg.
èn ting er at han kopierer dit koncept. Det tror jeg ikke du kan gøre så meget andet ved, end at tage det som et kompliment.
Men det er selvfølgelig langt mere alvorligt, hvis han spreder rygter om at I fusker m.m. Hvis I mener at kunne føre bevis for det, ville jeg helt sikkert overveje at tale med en advokat, for at høre hans/hendes vurdering.
Men hvis I ikke kan bevise noget, bliver det ret svært, og så ville jeg overveje at forsøge at gå i dialog med konkurrenten, udenom advokater. Der er så forskellige måder man kan gøre det sidste på.
Hva satan i ligger på Nygade.. hmm det er ikke den der nye salon på hjørnet af det store kryds vel? "klip" eller sådan noget.
- Emil
Nej den hedder Salon Shade, den ligger på hjørnet. Men er ret øm på om du tror vi er den anden salon som der har lavet nummeret der med sølvmedaljen... Salon Shade hedder den, du kan se det hvis du går ind på hjemmesiden, www.salonshade.dk så kan du se hvordan den ser ud...
Sørg for at dine gode får en god oplevelse hos dig, lad være med at talt grimt dine kolleger i byen, fokuser på din egen salon, få hængt jeres diplom (jeg går ud fra, der følger et sådant med en bronzemedalje) op i vinduet så alle kan se den, find på nye ting som dine kolleger i byen kan kopiere. De vil altid være et skridt bagefter, hvis du bruger din energi på at udvikle din egen salon og sørge godt for dine kunder - bruger du energien på at hidse dig op over kollegaerne, så kunne du i stedet have brugt den energi på din egen salon.
Jeg ved godt det er r*virreterende, men det bunder kun i én ting: de kan ikke gøre det lige så godt som dig, og føler sig nødsaget til at bruge feje tricks. Du risikerer hurtigt at ende samme sted, hvis du mister fokus.
Nej den hedder Salon Shade, den ligger på hjørnet. Men er ret øm på om du tror vi er den anden salon som der har lavet nummeret der med sølvmedaljen... Salon Shade hedder den, du kan se det hvis du går ind på hjemmesiden, www.salonshade.dk så kan du se hvordan den ser ud...
Nej den anden shop det er ikke den der hedder "klip" vel? de virker arrogante....
Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.