Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

3 gode SEO spørgsmål til de kloge

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Højbjerg
Tilmeldt 27. Jan 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære kloge aminoer,

Jeg håber i har et par vise ord til en nybegynder i SEO.

Jeg er ved at opbygge en affiliate side der er en oversigt med priser på loppekur. Jeg synes det svært at finde fora hvor man må smide sin url i sin signatur eller i fora ligesom her på amino. Synes derfor det er svært at få backlinks til siden.

Hvad er ellers vigtigt at satse på her i 2011 når man taler linkbuilding?  Linkkataloger giver vel ikke noget mere? Men hvad gør man så?

Et andet spørgsmål jeg har går på, hvis man f.eks. gerne vil ligge nr 1 på google på "billig loppekur" hvad er så bedst som domæne navn - Er det www.billigloppekur.dk eller www.billig-loppekur.dk?? 

Og et sidste spørgsmål: Hvis man gerne vil ranke højt med en dansk side er det så bedst at siden er en .com eller en .dk adresse?

 På forhånd tusind tak for hjælpen.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey there, Simon

Jeg er ikke en klog Amino, men jeg kan godt lide at lade som om, så jeg kommer gerne med et par svar på dine spørgsmål.

1) Linkbuilding er ikke længere et spørgsmål om artikelbaser, signaturlinks, forumprofiler og blogkommentarer. Selv om dette så absolut stadig er værd at tage med, handler linkbuilding allerede nu i høj grad - og i fremtiden med garanti højere grad - om "sociale links". Får du dagligt links fra FB og Twitter eksempelvis, kan disse booste din ranking. Lav en FB-page og en Twitter-profil til din loppekursside. Jeg er netop igang med at gøre det samme med en side om rygestop.

2) At købe et domænenavn, der matcher dit eksakte søgeord, er altså ikke nogen genvej über alles. De giver et lille boost til at starte med, og har du ingen store planer med siden, er det da fint nok. Hvorvidt det skal være med eller uden bindestreg handler i høj grad om religion. Jeg foretrækker til hver en tid uden. Alt andet ser spammy ud. Måske tænker Google også sådan?

3) Hvis du som dansker søger efter en loppekur, vil du da helst besøge en .dk side eller en .com side?

Good luck, have fun, fine sir. Skype-Smile

Fra Højbjerg
Tilmeldt 27. Jan 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for meget brugbare svar begge to!

Bestemt kloge ord Yes Smile

Mht facebook og twitter: Jeg har ikke brugt det så meget i denne omgang, men brugte det på en tidligere webshop jeg havde. Jeg synes det er lidt svært at få særlig mange "followers" eller "synes godt om" og havde derfor lidt svært ved at se fidusen i det - synes heller ikke jeg fik nogen nævneværdig trafik derfra udover venner og bekendte.

Men det er nok en fejl? Handler det om at opbygge siderne rigtigt eller hvad er vigtigt at gøre så man udnytter potentialet?


Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Halfdan Timm:
handler linkbuilding allerede nu i høj grad - og i fremtiden med garanti højere grad - om "sociale links". Får du dagligt links fra FB og Twitter eksempelvis, kan disse booste din ranking

Det må vi da ikke håbe, for så bliver ranking styrtet af hvor god man er til at spamme via FB og Twittter, så vil alle der ikke har tid flere timer om dagen til at sidde på twitter og FB, ikke have en chance for placeringer i søgemaskinerne.

Jeg tror nu mere at kvalitet på hjemmesiden, vil blive vægtet højere en links fra FB og Twitter fremover, og placeringer ikke kun uddeles til dem der er bedst til at linkbuilde, men kan være jeg tager fejl.

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er vi delvist enige. Det bliver ikke styret af sociale links alene. Linkbuilding handler sikkert også i fremtiden, som nu, om at have en stærk og varieret linkprofil. Udelukkende links fra det ene eller det andet sted vil aldrig hjælpe en skid. 

Kvaliteten på hjemmesiden i smukt sammenspil med linkbuilding og andre lignende tiltag er det, der skal til. Thomas Rosenstand kalder det 360 graders SEO på hans blog. Jeg siger ikke, at FB og Twitter kan stå alene - men jeg tror heller ikke, at det er særligt smart, at lade det stå alene. Mikkel Demib skriver lidt af det samme her i et par tips til en bilblogejer.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Halfdan Timm:
Hvorvidt det skal være med eller uden bindestreg handler i høj grad om religion. Jeg foretrækker til hver en tid uden. Alt andet ser spammy ud. Måske tænker Google også sådan?

Lige med hensyn til med og uden bindestreg, så vil jeg vælge med bindestreg, hvis altså det er "billig loppekur" der skal optimeres.

Det skyldes at Google behandler bindestregen som et mellemrum i urlen, og dermed ser det "rigtigt" i forhold til søgning på flere ord.

/Brian

(Men domænenavnet har mindre betydning i forhold til at ranke :-))

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det optimale er selvfølgelig at købe alle sammen, men nok om det. Kig på vores linkbuilding pakker, så er du fri for alle bekymringerne selv. Jeg kan tilbyde dig en testpakke til 700,- ex moms så du kan se hvad vi kan, men pas på du bliver afhængig af vores service. Stick out tongue

Fra Højbjerg
Tilmeldt 27. Jan 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Reinhold Jensen:

Lige med hensyn til med og uden bindestreg, så vil jeg vælge med bindestreg, hvis altså det er "billig loppekur" der skal optimeres.

Det skyldes at Google behandler bindestregen som et mellemrum i urlen, og dermed ser det "rigtigt" i forhold til søgning på flere ord.

Yes! det var lige præcis det mine overvejelser gik på. Tak for afklaringen.

Men du mener ikke domænenavnet har den store betydning? Jeg mener at have læst et sted det var vigtig at købe et "søgeords domæne" hvis man skulle helt til tops?   

Fra Højbjerg
Tilmeldt 27. Jan 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

H∑nning:

Det optimale er selvfølgelig at købe alle sammen, men nok om det. Kig på vores linkbuilding pakker, så er du fri for alle bekymringerne selv. Jeg kan tilbyde dig en testpakke til 700,- ex moms så du kan se hvad vi kan, men pas på du bliver afhængig af vores service. Stick out tongue

Hej Henning. Spændende, men jeg er ret nærig Skype-Wink. Dog ind til videre af ren nysgerrighed: Hvad indeholder test pakken? Kan ikke lige finde den på jeres hjemmeside.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)