Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

konkurs eller lukke firma?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

hej vi har en lille enkeltmands virksomhed og vi er pågrund af bankens uhjælpsomhed og sygdom kommet langt bagud med moms og nu vil skat have os lukket men hvad kan bedst betale sig at melde konkurs eller bare lukke . uanset så hæfter man vel personligt for gælden ....og hvad med kreditore vi har en annonce haj på nakken hvad sker der med den regning når vi lukker

 

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 171
Fra  LichtenbergPress Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, det er en sur situation at havne i. 

Hvis det er en personligt ejet enkeltmandsvirksomhed, så hæfter du personligt for virksomhedens gæld uanset om du lukker eller ej. Et selskab som et Aps en fordel for der er virksomhedens og din personlige økonomi adskilt: går virksomhedens konkurs, er det ikke ensbetydende med at du går konkurs. 

Det betyder også, at kreditorerne vil kunne gå efter deres penge, indtil du er erklæret personligt konkurs. 

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil opfordre jer til at tage en dialog med Skat. Skat har ikke nødvendigvis den store interesse i at se jer gå personligt konkurs, hvilket vil være konsekvensen, hvis I ikke medvirker konstruktivt til at søge en afvikling af jeres moms- og skattegæld samt eventuelt en kontrolleret nedlukning af jeres virksomhed. Skat's interesse ligger derimod i at sikre, at I ikke driver virksomheden videre for skatteydernes regning ved at fortsætte driften uden at afregne moms og skat.

Det kan derfor være muligt at finde en løsning, hvor I lukker ned uden at blive erklæret personligt konkurs og samtidig finder en fornuftig afviklingsordning med SKAT. Men det kræver som sagt dialog og åbenhed.

Mvh Peter

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 313
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Har i prøvet at snakke med en anden bank? Jeg ved godt at finanskrise m.v. ikke nødvendigvis gør bankerne mere medgørlige (risikovillige), men det værste der kan ske er vel at du/I får et nej.

At SKAT påberåber sig muligheden for at lukke jeres CVR-nummer er hvad jeg vil betegne som standard, hvis ikke man betaler sin gæld til dem. De er nødt til at minimere tabsrisikoen mest muligt. SKAT er dog som regel til at snakke med, så en afdragsordning er stort set altid en mulighed - forudsat at man efter afdragsordningens indgåelse betaler "ny gæld" (moms m.v.) til tiden.

Som jeg har forstået det er SKATs politik, at man skal kunne afdrage sin gæld på 1 år. Dette er dog svært for mange parter, og det er også mit indtryk at SKAT er opmærksomme herpå, og lydhøre overfor rimelige forslag til afdragsordninger. Det kan i den forbindelse være en idé at redegøre for hvad der er årsagen til at i er kommet bagud med betalingerne af moms (herunder sygdom), da SKAT formodentlig vil tage dette med i den samlede vurdering af muligheden for en afdragsordning - De er trods alt mennesker dem der sidder på den anden side af skærmen/skrivebordet...også selvom det måske ikke altid lader til at være tilfældet. Smile

Med hensyn til hæftelsen, så hænger den altså på dig/Jer (jeg formoder det er et I/S og ikke en enkeltmandsvirksomhed), og kreditor kan/vil gå efter at inddrive sit tilgodehavende hos den af Jer der af ham vurderes bedst at kunne betale gælden.

Claus Fraussing Nielsen, cand.merc.aud.
Talium ApS - Regnskab og rådgivning

Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

ja har kontakt med skat men det skulle da gå helt til pantafogden først .jeg prøved ellers at lave en afdrags ordning med dem tidliger men de forlangte at helt urealistisk afdrag så havde ikke til at betale den nye moms og da jeg forklared det fik jeg en meget ubehalig dame i snak som gjorder mig opmærksom på at de ikke var et finanseringsselskab. dertil kunne jeg kun svare at med de renter jeg betale på gælden har de intet at brokke sig over .så ingen hjælp der .

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er ingen der kan give dig det rigtige svar med de oplysninger du har lagt frem.
Hvor lang tid har du drevet din forretning?
Har du oparbejdet systematiske gæld til det offentlige, eller sagt på en anden måde har du undladt at betale din moms og evt. skat over flere perioder på trods af at du ville have kunnet.?
Sygdomperioden hvor længe har det stået på?
Hvor stor er din gæld til det offentlige p.t.?
Hvad er din alternative indtjeningskilde, såfremt du lukker virksomheden?
Hvor meget og hvor mange skylder du penge udover?
Hvorledes ser din driftsmæssige balance ud?

Dette blot som et lille pluk af de spørgsmål jeg ville mangle svar på for at kunne give et nogenlunde kvalificeret svar på det du spørge om. Såfremt du ikke er interesseret i at udlægge disse for et åbent forum er du velkommet til at kontakte mig på 98311022 / 29924519.

Mvh
Bertil V. Thomsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

hjemmeservice:
vi har en annonce haj på nakken hvad sker der med den regning når vi lukker

Du har fået gode råd synes jeg. Jeg tror du skal ha en bisidder med op til et møde med skat. Det kunne være din revisor hvis du har en sådan, eller en advokat, eller en god ven der kender skats tankegang og systemer.

De kan godt acceptere afdrag der går ud over et år, men aftalen gælder kun 1 år, og kan så evt forlænges.

Bankens ubehjælpsomhed ved jeg ikke om jeg køber - men JA - det er blevet vanskeligere at låne. Omvendt har banken vel penge til gode, og ikke interesse i en personlig konkurs, så enten tror de på fremtiden eller ikke.

Moms er jo faktisk penge man modtager og bare holder i hånden, indtil de skal indbetales, så manglende moms betaling, er jo ikke på grund af tidernes ugunst, men at man bruger penge man ikke ejer. Det er et reminder for alle mindre selvstændige - lad være med at bruge moms som likviditet hvis ikke i har fuldt check på økonomien

Jeg er ikke ude på at virke moraliserende, men jeg tror altid det er godt at have et realistisk billede af hvad der er sket og skal ske, fremfor at forfalde til at skylde alle andre. Sygdom kan jeg sagtens fatte kan ramme omsætningen selvfølgeligt,.

Annonce"hajen" er enten en dygtig sælger som du har lavet aftale med, og som har sine penge tilgode, også personligt hvis du lukker - og ved personlig konkurs, vil han også normalt indgå hvis (NÅR) du igen kommer på fode - eller også er han en der har lokket dig til noget på falske betingelser eller hvor du ikke kan komme ud af en aftale der bare kører op op op - og så kan der være grundt til at se på om hans metoder er lovlige.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

takker for alle svar tror vi har fundet ud af det . vi lukker det bare ned uden konkurs .

mht. bankens hjælp kian jeg fortælle at siden vi blev selvstændig har jeg følt mig som dårlig betaler i banken der var ingen interese i hjælp til vider udvikling eller hjælp da vi havde en ødelagt bil intet . jeg er dybt rystet over den behandling . kan give et eks.. jeg ringer til banken og informere om at jeg skal ud og give et tilbud på et rengørings job det var kontore til 30.000 plus moms om måmed i indtægt men vi havde brug for 20.000 til rengøringsvogn og støvsuger der til og jeg ville kun låne pengene hvis jeg fik jobbet.. men svaret var bare nej.... så er man ikke intereseret i samarbejde jeg tror det er fordi jeg bor på lolland .

Tilmeldt 17. Feb 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg vel gerne have lukket et firma som er et firma som hedder dealhunter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Milla14:
Hej jeg vel gerne have lukket et firma som er et firma som hedder dealhunter
tror nok du må give lidt mere info. dealhunter fremkommer ikke på virk/cvr

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)