Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

import af varer udenfor EU

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra odense
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg påtænker at importere nogle varer mht videresalg i webshoppen- fra USA, Canada mm. Hvordan gør man bedst mht. fragt, moms mm- jeg er total grøn på dette område.

Er der nogen, som kan hjælpe mig?

MVH chic

www.babyjungle.dk - Lækkert babytøj, sko, møbler - alt det, du ikke kan undvære!

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du søger lidt herinde, kan du finde rigtig mange svar - det har været oppe rigtig mange gange.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 313
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal registreres for import (og eksport, så du har mulighed for at returnere varer). Dette gør du ved at udfylde Startblanketten (momsregistrering mv.) på http://www.virk.dk/myndigheder/stat/EOGS/Startblanketten_momsregistrering_mv/indberetning_startblanket.

Såfremt du forventer at omsætte for mere end 50.000 på en 12 måneders periode skal du ligeledes momsregistreres.

Hvad der er bedst, billigst m.v. i relation til fragt afhænger bl.a. hvor store mængder du har tænkt dig at importere.

Claus Fraussing Nielsen, cand.merc.aud.
Talium ApS - Regnskab og rådgivning

Fra odense
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Oh nej, jeg har momsregistreret mig!!! Men jeg regner ikke med, at jeg kommer til at tjene mere end det angivne beløb. Er det dumt nu? Skal jeg lave det om???

Jeg troede, at man SKAL være moms registreret, hvis man har en virksomhed- selvom det er en webshop som enkelperson.....

www.babyjungle.dk - Lækkert babytøj, sko, møbler - alt det, du ikke kan undvære!

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 313
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil starte med at gengive reglen du kan læse i aminos wiki omkring momsregistrering.

Hvis dine kunder er momsregistrerede, og du leverer en vare/ydelse, som din kunde har momsfradrag for - så bør du lade dig momsregistrere.
Hvis dine kunder ikke er momsregistrerede, eller hvis du leverer en vare/ydelse, dine kunder ikke har momsfradrag for, så skal du lade være at lade dig momsregistere.

Hvorvidt det er en god eller dårlig idé at være momsregistreret afhænger dermed af såvel produkt som slutbruger.

Claus Fraussing Nielsen, cand.merc.aud.
Talium ApS - Regnskab og rådgivning

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)