Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan integrerer man en elektronisk Rottweiler?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 61
Fra  Sillas Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoes Smile

Jeg håber håber i har haft en god morgen, og resten af dagen bliver lige så.

Jeg er så heldig, at jeg lige rundt om hjørnet, skal udgive min første danske E-bog. Men her følger dog en enkelt bekymring med i bagagen.

Indtil videre er min plan at udgive E-bogen på mit danske site, og samle mig alle de erfaringer jeg har brug for, før jeg kopierer den forhåbentlige succes over til et internationalt engelsk site.

Det skal lige siges at min E-bog bliver gratis, og jeg udgiver den direkte på siden, udenom en pdf. download. Det gør jeg for at opnå det bedste udbytte, i forhold til linkbuilding og SEO i det hele taget.

Hvis jeg så udgiver den på dansk i første omgang, hvordan undgår jeg bedst muligt at, copycats kopierer teksten, og forsøger at brygge en succes på engelsk før jeg selv gør det?

Jeg kunne selvfølgelig også oversætte den til engelsk, og udgive den samme dag jeg udgiver den på dansk.

Men grunden til jeg ikke gør det er, fordi jeg gerne vil samle mig erfaringer på det danske site, før jeg kaster mig ud i det engelske.

Håber i har mod på at svare derude, det ville jeg i hvert fald sætte stor pris på. Wink

Vh. Sixten

/Sillas

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Sixten:

Jeg kunne selvfølgelig også oversætte den til engelsk, og udgive den samme dag jeg udgiver den på dansk.

Det kunne være en løsning. Du behøver jo kun at udgive den - om du markedsfører den for fuld skrue er en anden sag (det kan du altid gøre senere).

Desuden har du stadig ophavsretten til at oversætte dit danske materiale til engelsk, selvom du ikke har gjort det endnu - dvs. andre må ikke oversætte dit materiale uden din tilladelse. Den kan selvfølgelig være svær at bevise, hvis oversætteren har flettet ekstra materiale ind og/eller omskrevet dele af teksten.

Fra Roskilde
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 61
Fra  Sillas Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Tak for dit forslag.

Det har du selvfølgelig helt ret i, det tager bare tid at få den oversat og så er det en dyr affære.

Jeg ser helst at jeg holder projektet inde for egne rammer, og bruger fortjenesten fra det danske site til videre investeringer på det internationale.

Det er jo lige det. I øvrigt har jeg ikke indtryk af at, jeg kan gøre så meget ved det hvis der er en der kopierer det.

Eller kan jeg?

Jeg er ikke så meget sat ind i mulighederne for at beskytte sin tekst. Jeg ville sætte stor pris på input omkring det. Smile

/Sillas

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt er du automatisk beskyttet af oprethavsloven, idet teksten er dit værk. Men det er - især på nettet - en broget zone inden for juraen bl.a. fordi det kan være svært at bevise at en oversættelse stammer fra ens eget materiale. Hertil kommer, at lovgivningen er forskellig fra land til land....så hvis banditten f.eks. sidder i De Forenede Arabiske Emirater (eksempel) er det ikke sikkert, at mulighederne for retsforfølgelse er ligeså gode (eller dårlige) som i DK.

Det blev du så selvfølgelig ikke meget klogere af....

Fra Roskilde
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 61
Fra  Sillas Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Fik da bekræftet min egen overbevisning omkring det. Wink

Så må jeg ty til den sikre metode, og få udgivet den på engelsk samtidig.

/Sillas

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)