Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook Quiz Applikation søges - gerne mod beregning

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle i kloge hoveder :-)

jeg skal til en af mine virksomheder bruge en app til Facebook.
Applikationen skal være en quiz og skal kunne følgende:

Der skal stilles 12 spørgsmål og ved 12 rigtige deltager man i en konkurrence med et lod.
Deles konkurrencen med ens venner og disse svarer korrekt får den der deler endnu et lod pr. deltager der svarer korrekt. Vennen får selvfølgelig også et lod.
Altså følgende:

Du svarer rigtigt og får et lod.
Du deler konkurrencen på din væg og 200 af dine venner deltager.
De 50 svarer rigtigt og du får derved 50 lodder - du har nu 51 lodder.

Det er i korte træk, hvad denne applikation skal kunne.
Er der en der mener at kunne lave dette hører jeg gerne fra dig med en estimeret pris for opgaven.
Findes dette allerede hører jeg også meget gerne fra dig og du vil blive belønnet med et pænt gavekort til vores shop bærbar.com

Mvh
Michael Nielsen

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Fra Odense
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael Nielsen

Smid opgaven ind på amino freelancer. Der er sikkert en del som skal tilbyde dig en fornuftig pris :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, det vil jeg gøre.

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Den er på kanten og også over kanten Michael

Man må ikke lade en "facebook-aktivitet", såsom venneinvitationer/tags/likes til kommentarer etc.,.. være en indgangsbillet til konkurrencen, med dine ord "et lod".

Det er fint man får et lod får at svare.

Men når man får flere lodder for at farte rundt på Facebook for at hive andre i tøjet, så vil Facebook ikke lege med mere. Det gør Facebook til et irriterende sted at være - derfor dæmmer de op her.

Deltagere i en konkurrence må godt dele oplysningen om at der er en konkurrence, men det må ikke være en betingelse for at være med (få et lod). Derfor ser man mange konkurrencer, hvor man kan angive hvem man vil dele præmien med, men i den situation SKAL der være en "spring over" knap....

Når man så har talt længe om facebooks konkurrenceregler, så ved vi alle sammen at de bliver brudt i et væk derude. Men før du betaler for udviklingen en applikation skal du tænke dig ekstra godt om - da den er noget dyrere end at lave en tosset lille konkurrence med at fans skal tagge sig på billeder (som altså så også er i mod retningslinjerne).

Flere svar om Facebooks konkurrenceregler findes på min facebookside Thomas Bigums fb-side

Hvis du skal have udtænkt en facebookkonkurrence, som er original og indenfor rammerne så ved du hvor du kan finde mig :-) Noget kan vi selv lave, andet kan jeg hjælpe med at få beskrevet og indkøbt.

-Thomas Bigum

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Mange tak for dit svar og jeg havde godt nok på fornemmelsen der var en hage ved det :-)
Jeg ligger lige hovedet i blød og ser om det kan gribes an på en anden måde.
Jeg kan jo godt lide ideen men kan også godt forstå FB regler om det modsatte.

Mvh
Michael Nielsen

PS: Jeg vender nok tilbage til dig og skal lige i denne forbindelse høre om du laver grafik til FB ?

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Grafik laver vi også. Jeg udtænker og har en troldmand i firmaet til at eksekvere,

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Udover at være i mod facebook's regler, er det vel også i mod dansk lovgivning??

Du må ikke belønne folk for at henvise vennerne til en konkurrence. Men det kan være din ide lige er i gråzonen, da man ikke direkte får et lod mod henvisning - kun hvis vennen svare rigtigt - men jeg tror stadig at det er lige på kanten til at være mod lovgivningen, så det skal du nok også lige tjekke op på.

Mvh
Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 192
Fra  Kamikaze Software Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er da bare uhyggeligt mange i dag der bliver belønnet ved at invitere venner til forskellige events og konkurrencer. Kan ikke se hvordan denne ide skiller sig ud fra de andre.

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads:

Der er da bare uhyggeligt mange i dag der bliver belønnet ved at invitere venner til forskellige events og konkurrencer. Kan ikke se hvordan denne ide skiller sig ud fra de andre.

Hej Mads,
Lige der hvor det foregår i en applikation (som konkurrencer skal) og man derved træder op i den professionelle liga. Her har man mere at tabe, fordi man skal betale for udviklingen af det ønskede, og så risikere det kun lever i få timer.

Mange der laver "inviter dine venner" så-er-der-ekstra-chancer-gøgl ved ikke de bryder retningslinjerne - fordi de ser andre gør det. De kender heller ikke den risiko de løber, som helt konkret er, at se sin facebookside lukket for bestandigt.

Allerede der hvor Michael måske får brug for min hjælp adskiller det sig. Jeg kan ikke lægge navn til en applikation der bryder retningslinjerne. Det er for pinligt, og jeg kan miste min status som godkendt developer.

... når det så er sagt. Så er det spild af tid at lege betjent og prøve at minde Gud og hver admin om at de små gøglerkonkurrencer strider mod retningslinjerne. Faktum er at der ikke er nok sheriffer ansat hos Facebook til at holde det nede.

Når jeg rådgiver anbefaler jeg ikke direkte at lave disse indslag, men jeg siger ikke samtidig det er en dum idé. Det er kynisk udnyttelse af at der er wild-west tilstande i spillet om facebookfans' opmærksomhed.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)