Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp. Mangler leverandør af kemikalier i mindre partier (terrorpakken).

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder fornuftigt at starte på den måde.
Hvad med universiteter og andre forskningsorganisationer som har brug for små mængder kvalitetsarbejde?

Jeg har selv været så heldig at levere en nøglefærdig laboratorieopstilling til et universitet.
Men det er virkelig også et nicheområde.

vh

Finn petersen

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan helt sikkert også være en mulighed, ligesom jeg hvis det kommer til at give lidt penge senere, kan udvidde med nogle større kar der kan tage store emner, eller rigtig mange små emner. I så fald vil jeg også kunne henvende mig til mindre virksomheder, smedjer, VVS´ere osv. 

Jeg skal bare passe på ikke at prøve at krydse ind over nogle "kina-markeder" for så er man pr defination jo udkonkurreret.

En lille kvalitetsproduktion ville være fin, ligesom prototypefremstilling af diverse ting også kunne være fin at få en finger med i :) Her tænker jeg på værktøjsmagere, robotindustri osv på prototypestadiet.

Lyder ellers spændende med den opstilling, hvad drejede det sig om?

Mvh

Ruben

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ruben

 

Kommer du ikke til at skulle bruge andre kemikalier end Svovlsyre & Saltersyre ? 

 

Mvh

Ravn

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn. Nej ikke rigtigt. Skal bruge en masse kaustisk soda men det kan jeg få i håndkøb i jem&fix og så skal jeg bruge nogle blyplader som jeg har, og en masse demineraliseret vand :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

ANOcoater:
Skal bruge en masse kaustisk soda men det kan jeg få i håndkøb i jem&fix og så skal jeg bruge nogle blyplader som jeg har, og en masse demineraliseret vand :)

Når du siger meget kautisk soda hvad snakker vi så om i mængde? Skal du bruge meget kan jeg anbefale dig at købe det som opløsning da det letter håndteringen.  Har du overvejet at skaffe et anlæg til fremstilling af deminiraliseret vand? 

Har du planer hvad du stiller op med dine brugte process bade, de vil jo bl.a indeholde en smule bly og Aluminium ?

Mvh

Ravn

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen så snakker vi 1½ kg opløst i vand. Det er nemt at håndtere p.t da jeg kun bruger meget små kar. Og jeg er sikker på at det først kan betale sig med et anlæg der demineraliserer vand hvis jeg begynder at køre med kar i industristørrelse.Smile

Hvis du læser hele tråden vil du også se at det er en hobbyvirksomhed så det er på ingen måder store blankpolerede planer der trækker læsset for mig. Det er 50% interesse og 50% kunder.

Jeg går ud fra at jeg kan komme af med de brugte syrer på lodsepladsen når det er i så små mængder som jeg har med at gøre. Men har ærlig talt ikke undersøgt det da badende ikke skal skiftes, det eneste bad der egentligt skal skiftes er sodabadet da det tager alt "skidtet". Resten skal ikke skiftes.. Det vil derimod fordampe hvis det kan komme afsted med det, hvorfor jeg også har købt låg til karrene.

Da hvert kar indeholder 25 liter væske og jeg skal bruge 4 kar til selve anodiseringen kræver det 100 liter demineraliseret vand. Dertil skal jeg have blandet farve op i vand også og her skal jeg på sigt bruge 6 kar = 150 Liter,

Jeg tror derfor godt det kan svare sig at købe en 1000 liters palledunk med vand? Koster vist kun 6-700 kr

Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ruben

Fik du nogenside gang i dit projekt?

 

PHJ

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per.

Både ja og nej. Jeg nåede så langt at jeg fik noget syre hjem fra Tyskland i de korrekte koncentrationer. Jeg fik også lavet nogle tests og fik rimelige resultater ud af det faktisk. Men jeg stoppede så igen.

Grunden til jeg stoppede var ganske enkelt kapital. Det koster, og det tager tid. Det er en kombination som ikke duer lige nu. Jeg vil tro man skal afsætte 12 måneder til tests, trialruns osv før vi kan begynde at tale om en egentlig produktion. Og på det tidspunkt vil det have kostet mellem 100 og 200.000.- kr i materialer og maskiner alene. 

Til gengæld har jeg lavet en sandblæsekabine som jeg har i fuld brug nu :) Så overfladebehandling er stadig det jeg går efter og jeg har bestemt ikke glemt anodiseringen. 

Næste trin bliver pulverlakering af mindre emner. Koster ca 2000.- kr at få sat i sving :)

Tilmeldt 10. May 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Jeg sikrede mig firma navnet Kemi For Private for noget tid siden, er i gang med at fylde lager op.

Fik ideen for et par år siden, da jeg selv havde meget store problemer med at skaffe lovlige kemikalier. 
Og jeg var inde på mange sider eller forumtråde som denne.
Det er få mennesker der gider bestille 25L når du kun skal bruger 500mL.

Dumt at lave hjemmeside uden at have en god potion at sælge af. Det vil være muligt at købe saltpeter syre 68% og svovl syre 50%, hydrogen peroxid(Brintoverilte) i styrke du selv vælge dog max 35% og kalium nitrat(saltpeter).
Svolv, jern III oxid og aluminiums pulver.
Jeg laver det sådan at det kan laves rent med ting du kan skaffe for få penge.
(laver du ting der er ulovlige af det på eget ansvar og jeg vil selvfølgelig ikke anbefale du gør)

Jeg vil selv sælge udstyret senere, men i starten vil jeg ikke have råd til at have et lager af det, men kan bestille det hjem. 
Der kommer dog til at gå 1-2 måneder før jeg har det og kan videre sælge det.

Jeg er ved at udvikle Kemisæt for børn, rigtige kemisæt som da jeg var lille. Børn og Unge bliver ikke fanget af naturvidenskab ved at lave salt(NaCl)krystaller og lakmuspapir.

Jeg studere Kemi på Aalborg Universitet.(29 år gammel)
Har mulighed for at selv lave eller bestille stort set alle lovlige kemikalier og produkter.

Jeg vil nævne at jeg aldrig vil bryde denne lov, liget meget om du tilbyder mig penge eller andre ydelser.
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... ?id=164586

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Virkelig et dårligt første indlæg Dullemarc.
Denne tråd anses for lukket. Så lad den ligge.

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)