Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

returret på varekøb fra distributør.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:

Ravn:
sådan er det ifølge den danske købelov

 

Der er aftalefrihed, når man handler B2B. Så i princippet er der ingen købelov i dette tilfælde...

Fjols!

Skal du citere mig så gør det venligt korrekt og få lige sammenhængen med!   Læser du nedenstående giver min kommentar vist bedre mening!  

Mark MK:

Når du handler B2B er der aftalefrihed, og det vil sige, at det skal være aftalt på forhånd.

Ravn

Ja sådan er det ifølge den danske købelov, men den er man jo ikke underlagt når der er tale om en udenlansk leverandør !! 

 

Ravn

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mark MK:

Men hvor står der at der er tale om en udenlandsk leverandør? Der står kun at "han ikke kunne sælge det i Danmark" Stick out tongue

Jeps du har helt ret, men jeg var måske lidt hurtig til at antage at der var en udenlansk leverandør.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:

Ravn:
sådan er det ifølge den danske købelov

 

Der er aftalefrihed, når man handler B2B. Så i princippet er der ingen købelov i dette tilfælde...

Fjols!

Skal du citere mig så gør det venligt korrekt og få lige sammenhængen med!   Læser du nedenstående giver min kommentar vist bedre mening!  

Mark MK:

Når du handler B2B er der aftalefrihed, og det vil sige, at det skal være aftalt på forhånd.

Ravn

Ja sådan er det ifølge den danske købelov, men den er man jo ikke underlagt når der er tale om en udenlansk leverandør !! 

 

Ravn

Synes måske du selv skulle læse indlæggene lidt tydeligere. Du roder købeloven ind i diskussionen, men den er slet ikke relevant.

Den danske købekov er kun gældende B2C (=business to costumer). Desuden er der intet i den danske købelov, der påbyder en sælger at tage sine varer tilbage hvis der ikke er mangler ved varerne.

 

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:

Synes måske du selv skulle læse indlæggene lidt tydeligere. Du roder købeloven ind i diskussionen, men den er slet ikke relevant.

Den danske købekov er kun gældende B2C (=business to costumer). Desuden er der intet i den danske købelov, der påbyder en sælger at tage sine varer tilbage hvis der ikke er mangler ved varerne.

Kære Brian

Sikke da en gang sluder og vrøvl du skriver om købeloven, den gælder for alle handel både B2C og B2B. Der er dog aftalefrihed ved B2B  køb, men såfrem intet er aftale gælder købelovens bestemmelser altså !

Oprindeligt gav jeg såment bare MARK ret i at der var aftalefrihed i den danske købelov, men at den ikke have nogen relavens da der var tale om en udenlansk leverandør!

 

Ravn

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Skanborg:

Det er en hollandsk leverandør. 

Jeg har mere eller mindre skrevet at jeg vil købe andre produkter i stedet for. Det afvises. 

Normalt er Hollændere meget fornuftige så var jeg dig ville jeg nok prøve at ringe til dem og forklare dem situationen.  Foreslå dem en eller anden kompensation for deres besvær. Men det hele afhænger jo af hvad type vare der er tale om!

Mvh

Ravn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Kære Brian

Sikke da en gang sluder og vrøvl du skriver om købeloven, den gælder for alle handel både B2C og B2B. Der er dog aftalefrihed ved B2B  køb, men såfrem intet er aftale gælder købelovens bestemmelser altså !

Kære Ravn,

du "sludrer" vist også lidt. Det er korrekt, at købeloven som udgangspunkt også gælder B2B, såfremt der ikke er indgået andre aftaler ELLER der er en anden præcedens for det pågældende område.

Men i alle tilfælde er der intet krav i købeloven, der påbyder sælger at tage varer tilbage. Det er jo vel sådan set, det der er pointen...

 

dbh.

 

Brian

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:

Kære Ravn,

du "sludrer" vist også lidt. Det er korrekt, at købeloven som udgangspunkt også gælder B2B, såfremt der ikke er indgået andre aftaler ELLER der er en anden præcedens for det pågældende område.

Nu modsiger du da vist hvad du skrev tidligere, så nej jeg "sludrer" ikke

"Den danske købekov er kun gældende B2C (=business to costumer). "  citat Brian

 

 

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:

Men i alle tilfælde er der intet krav i købeloven, der påbyder sælger at tage varer tilbage. Det er jo vel sådan set, det der er pointen...

Dygtigt dreng brian - Det var jo faktisk det jeg gav Mark ret i før du blandende dig i debatten !!!

 

Ravn

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)