Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan undgår jeg Duplicate Content på min hjemmeside?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Den hjemmeside, som jeg har lavet til vores børnebogsforlag, Spilopmageriet, kan ses både igennem http ... osv. uden www og med www. Dermed har jeg forstået, at der overfor Google vil komme problemer (altså - samme tekst og billeder mv. på to "forskellige" sider). Hvordan ændrer man på dette.

Jeg har nemlig ikke gjort noget for, at siden også skulle kunne læses uden www. Det er åbenbart noget, som sker naturligt. Men hvordan kan jeg undgå at det sker og ændre på det?

Er der evt. brug for at jeg kommer med flere fakta om upload metode, placering af webhotel mv.?

Med venlig hilsen

Peter T

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter.

Du har fuldstændigt ret i at det er et stort problem at dit indhold principielt ligger på to domænde - domæne.dk og www.domæne.dk.

Så derfor skal du have lavet det der kaldes et 301 redirect fra det ene til det andet, afh. hvilket domæne du markedsfører, så folk der taster den forkerte adresse ind i browseren automatisk bliver ledt over på det rigtige domæne.

Hvordan det gøret afhænger lidt af hvilken platform dit site er sat op på, - men du kan læse lidt om rediretcs og hvordan man gør her http://www.confero.dk/menu/faq/vis/hvordan-laver-jeg-301-redirects-med-htaccess.html

Ellers prøv at google "din platform 301 redirets", så finder du højst sandsynligt svar på, hvordan du skal gøre i dit tilfælde.

vh/ Ulrik

 

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Peter

Du har et meget større problem, end at siden svarer med og uden www.

Nemlig det, at den kører i frames. Selvom Google godt kan indeksere dit indhold, mister du muligheden for at folk kan lave dybe links, og kommer man ind på en af dine undersider fra Googles søgeresultater er der ingen navigation på siderne.

Se denne søgning: http://www.google.dk/search?q=site%3Aspilopmageriet.dk

Jeg vil nok foreslå dig, at du overvejer at lægge siden over i et cms, det kunne jo være Wordpress, som du sikkert kan finde en masse her på amino, som gerne vil opsætte for dig.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejså

Og tak for input. Jeg er ved at lave en ny hjemmeside, som stort set ser ens ud, men som ikke længere bruger iframes Der har dog opstået et problem eller to, som jeg lige skal have løst inden jeg uploader den.

I forhold til forlagets fakta nederst på siden, som er lagt på et billede, så regner jeg også med at følge jeres råd og ændre det. Dog har jeg et spørgsmål. Skal man ikke undgå at lægge en email ud i almindelige tekst, som så kunne opsnappet af en eller computer, der scanner nettet efter mail adresser og ... ?

Når jeg har de to overstående ting på plads vil jeg se på problemet med duplicate content.

Med venlig hilsen

Peter

Tilmeldt 7. Jan 11
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Tinggaard:
som ikke længere bruger iframes
Peter Tinggaard:
problemet med duplicate content

Hvordan finder man ud af om ens side er opbygget med disse "gammeldags" metoder?Venligst

Venligst

Karina Söderstjerna

Fra København
Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Læs Thomas Rosenstands SEO-Tuning :) den fortæller dig præcis hvordan.

Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 196
Fra  JSK MEDIA Skrevet kl. 07:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kigger lige med her........

Simon

Spar op til 70% på din flytning igennem os - Flytbilligst.dk

Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 11
Fra  Appsportal.dk Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg troede faktisk at "problemet" med www. og uden kunne klares ved at lave sammenkædningen i Googles analytics...?

Mvh /appsportal.dk

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Appsportal:

Jeg troede faktisk at "problemet" med www. og uden kunne klares ved at lave sammenkædningen i Googles analytics...?

Mvh /appsportal.dk

Nej - hverken i Analytics eller i aftenbønnen. analytics har ingen indflydelse på, hvordan søgerobotter læser din side.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)