Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der fradrag i regnskab og i moms for dette mon?????

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi arrangerer et event og i den forbindelse sikrer vi en større virksomhed, at et af deres produkter placeres i eventet så det det får opmærksomhed. Vi får en pose penge for dette som betales via faktura med moms og tager som indtægt med moms helt normalt

Vi skal købe rabaterede af den der har eventet biletter til (da den der driver eventet ikke bare kan give dem bort, han har lovet en sum per billet til andre der financierer - så vi betaler en grundpris per billet). Disse billetter køber vi med helt normal købsmoms og giver som aftalt til virksomheden der har produktet placeret i eventet - da dette er en betingelse for at vi har fået indtægtet for produkt placeringen.

Nu er spørgsmålet.

Kan vi trække omkostningen for disse biletter vi skal aflevere - inkl. købs moms - helt normalt fra. 

Jeg ville undre mig lidt hvis det skulle ses som repræsentationsudgift - det er jo en del af kontrakten for at kunne få indtægtet, at vi skal give disse biletter?

Er der nogen der byde ind, meget gerne med en eller begrundelse?

Venligst 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cookie

Det skulle ikke være noget problem, at de medgåede omkostninger til gennemførelsen af dette event vil være fuldt fradragsberettigede, såvel skattemæssigt som momsmæssigt.

Lovhenvisningen er den klassiske, Statskattelovens § 6, som netop giver fradrag for omkostninger, der afholdes til at erhverve, sikre og vedligeholde indkomsten.

Det er jo alt andet lige en nødvendighed at afholde omkostningerne for at kunne gennemføre det omtalte event.

Tonny

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)