Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste udbytte af min egen e-bog i forhold til SEO

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 61
Fra  Sillas Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Aminoes (Sagt med amerikansk accent) Cool

Jeg står i den situation, at jeg glad er i gang med at skrive en e-bog.

Min plan er at udgive den gratis, så jeg vinder nogle fordele mht. backlinks og hvad der nu ellers hører til.

Men jeg har gjort mig forskellige overvejelser om hvordan jeg skal udgive den på min hjemmeside.

Umiddelbart ser jeg det største SEO/Affiliate udbytte ved at skrive teksten "direkte på siden" i stedet for at uploade en pdf. for eksempelvis.

Havde også gjort mig en tanke om at gøre begge dele, og belønne dem der tilmelder sig mit nyhedsbrev med bogen i pdf. format. (I det tilfælde, skal jeg så ikke være opmærksom på duplicate content?)

Hvad siger i kære venner? :-)


Andre gode idéer eller inputs er mere end velkommene!

På forhånd tak, og fortsat god dag derude! Smile

/Sillas

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Et site vil naturligt tiltrække flere links da gratis ebooks (desværre også betalte) jo bliver delt alle mulige steder og på flere måder. Så jeg ville helt sikkert enten lægge den ud som website (det har jeg gjort med en ebook) eller bruge den til at samle leads. Det kommer vel helt an på om du er til email marketing eller ikke.

Fra Roskilde
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 61
Fra  Sillas Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er vi jo helt enige.

Formålet er primært direkte affiliate links i bogen, og derefter kommer banner ads samt e-mail marketing.

/Sillas

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 13. Dec 09
Indlæg ialt: 49
Fra  ARKINAUT Arkitekt- og byggerådgivning ApS Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sixten,

Jeg ville overveje begge dele, måske have fuldtekst på www og så en gratis PDF med en kort version af bogen, og masser af links tilbage til www, samt tydelige opfordringer til folk om endelig at videresende PDF'en mest muligt (i håbet om en viral effekt).

vh/ Jan

www.forfatter-as.dk Sådan udgiver du en bog og opbygger en business omkring den.

KREAKTOR.dk : KOMMUNIKATION MED EFFEKT

Fra Roskilde
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 61
Fra  Sillas Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar Jan.

Jeg har indtil videre også besluttet mig for at gøre begge dele, og derefter belønne dem som tilmelder sig mit nyhedsbrev, med en handy pdf. version.

Hermed også integrere pdf. filen med brugerens eget navn og mail, så interessen for at sende bogen videre formindskes. Altså kort sagt, gøre bogen privat.

Dermed forøges chancen også for flere der tilmelder sig mit nyhedsbrev.

/Sillas

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)