Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med solcentre med franchise koncept

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jun 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har en del tid overvejet at få en solcenter, og nu tror jeg at være klar. Jeg tænker på at indgå i en af de store kæder, dvs. at blive franchisetager. Jeg har kigget lidt på ClubTan og OpenSun. Jeg vil hermed spørger om, der er nogen af jer, der har erfaring med de kæder?

Alle erfaringer er velkommen.Smile

Mvh

Maria

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Maria,

Har du prøvet at tjekke Tropic Sun fra Aalborg... De er super professionelle og har de fede sole...

Held og lykke med det uanset hvad...;-)

 

Dbh. Rasmus

Fra Gedved
Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 513
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Alt godt om Tropic sun.

problemet med investering som jeg har erfaret i tropic sun er at der går lang tid før du har en god indkomst i dit solcenter og placering er alt afgørende.

Mvh Brian

Tilmeldt 6. Oct 11
Indlæg ialt: 79
Fra  K Consult Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg selv haft solcentrer, og der skal penge med hjemmefra før det giver afkast. Desværrer er branchen meget presset, da der i nogle byer ligger mange centre. Der er mange der fejlagtigt tror, at de spinner guld på at have sådan et center. Nogle gør da også - men som Brian skriver, så er placering alt afgørende.

Problemet med Tropic, er som jeg ser det, at han selv driver centre på konkurrende pladser og ikke rigtigt skeler til, at han har solgt franchise 2-300 meter længere oppe ad gaden. Det lyder meget nemt når han taler om det, men han kan jo også altid købe solen tilbage til spotpris og selv bruge dem i en af hans mange centre. Det er lidt som, at sætte ræven til at vogte høns syntes jeg.

Hvis du virkelig gerne vil have et center, hvorfor så ikke gå dine egne veje - en kæde tjener på hvert solminut. Spørg hellere sådan nogle som Grønborg Sol og EL - som ikke er tilknyttet nogen kæde, de vil også rådgive dig om hvornår noget er en god forretning eller ej - også hvis du finder et center at overtage..

 

LizaP

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjaa, meningerne er mange... Personligt synes jeg at de altid har de pæneste og bedste sole, og det betyder sgu meget... Det er efterhånden et efterprøvet koncept, og synes ikke man har hørt de store klager fra franchise tagerne... Men jo, han åbner mange centre selv osse, men det er jo ikke forbudt at få lavet en form for klausul, i en evt. franchise kontrakt...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)