Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal vi gå online med C5 eller købe mere plads?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth,

Om I skal gå online og lægge jeres IT system op i skyen er et valg i skal tage udfra en gennemgang af jeres nuværende system ifht. hvad der er muligt og selvfølgelig pris/performance
Derudover skal I selvfølgelig også kigge på om det overhovedet er muligt at placere jeres data i skyen. Som du selv er inde på, så skal du også have din Office med op i skyen, for at få det til at virke.

Alternativt kan I lave en lokal løsning, som I også kan tilgå udefra, f.eks. med Remote Desktop Services.
Jeg vil dog erfaringsmæssigt ikke anbefale helt den samme løsning som Steffen H.
Årsagen er at sådan et system er for "billigt" at sætte op. Med andre ord, så kan i med stor sandsynlighed opleve at systemet går ned mens i har mest travlt og mindst brug for det.
Jeg vil i stedet anbefale en professionel server løsning, som vi har erfaring for er mest stabil og dermed billigst i det lange løb.
Det er rigtigt at man med en NAS boks hurtigt og billigt kan lave en funktionel løsning. Men det ender desværre ofte med at blive for ustabilt til professionelt brug.

I er velkommen til at kontakte os, hvis I ønsker rådgivning på området.

Tilmeldt 11. May 05
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

VELOCIGROUP:
Årsagen er at sådan et system er for "billigt" at sætte op. Med andre ord, så kan i med stor sandsynlighed opleve at systemet går ned mens i har mest travlt og mindst brug for det.

Det var noget af en generalisering. Er det ud fra prisen på de 2.500 du vurderer det?

De fleste professionelle NAS systemer er jo netop en server løsning blot med et dedikeret og vedligeholdesesfrit operativ system. Samt det er der er en brugergrænseflade som almindelige superbrugere kan finde ud af.

VELOCIGROUP:
Jeg vil i stedet anbefale en professionel server løsning, som vi har erfaring for er mest stabil og dermed billigst i det lange løb.

At gå i gang med det for at oprette en delt mappe mellem 3-4 brugere er lige at stramme den lidt synes jeg. Især på budgettet. Jeg har desværre set nogle ret vilde eksempler på netop dette.

Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Mar 11
Indlæg ialt: 107
Fra  Cassiopeia Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må også give VELOCIGROUP ret. At lagre sin data lokalt øger også risikoen for at den går tabt ved hardwarefejl, med de tilhørende problemer, der nu følger med når daten bliver centraliseret. Så er det bedre at få dataen outsourcet til en eller anden form for clusterservice eller cloudløsning. 

Tilmeldt 11. May 05
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Frank Ulrich:

Jeg må også give VELOCIGROUP ret. At lagre sin data lokalt øger også risikoen for at den går tabt ved hardwarefejl, med de tilhørende problemer, der nu følger med når daten bliver centraliseret. Så er det bedre at få dataen outsourcet til en eller anden form for clusterservice eller cloudløsning. 

Jamen det er jeg enig i. Jeg troede VELOCIGROUP talte om at opstille en full blown server lokalt kontra en professionel NAS til 2.500+ Jeg foreslår jo netop at gå op i et prisniveau hvor de kan synkronisere med diverse cloud løsninger. Hvad enten det er ftp, Amazon S3 eller noget helt tredje.

Nu skal vi jo også lige huske på at de har en eksisterende løsning som fungerer (med backup må man formode), bortset fra en enkelt gidseltagning fra C5s side, samt et nyt krav om deling. Jeg synes ikke de to ting til sammen retfærdiggører at man laver hele løsningen om.

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skrev, at i ikke alle skal tilgå programmet samtidig. Hvis dette er korrekt har i jo kun brug for den ene bruger i allerede har.

Problemet med at tilgå det fra andre computere (også ude i "verden") løser i så med f.eks. program som Teamviewer. Dette installeres som en service på den pc, hvor C5 ligger. Maskinen skal altid stå tændt men kan så tilgås fra en hvilken som helst maskine via programmet Teamviewer. Dette kan i installere på de andre maskiner, have på en USB stick eller lægge på jeres hjemmside (skjult).

Programmet er et købeprodukt men kan downloades og anvendes frit til privat brug (fuld version). Der findes andre lignende løsninger som f.eks. VNC, www.showmypc og mange flere. Print gennm disse programmet kan være et problem, hvis i har behov for det, men kan løses ved at printe til en PDF fil og så overføre den til den anden pc, for print på denne.

Ligger jeres C5 på en windows-server kan i også se på terminal-funktionen i denne. Den understøtter også fjernprint.

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)