Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til bankoverførsel!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jul 11
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige lavet en aftale om at købe en bærbar computer på dba, men som alt privat nethandel er det altid let at blive snydt. Derfor er mit spørgsmål om der findes en god måde, eller en aftale man kan lave i banken, så man har en større sikkerhed? For hvad gør jeg hvis jeg finder ud af det er fup.   

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du bare laver overførsel via banken er det som at sende kontanter i en kuvert. Pengene er væk når de forlader din konto, og banken kan ikke hjælpe dig med at få dem igen fra en privat du har købt noget DBA fra. Andre løsninger som betalingskortløsning eller paypal til nød, har han vel ikke.

Det kan godt være sælger vil ha penge up-front på den måde. Mit råd vil være at finde en anden computer i så fald. 

Betaling må være når du har testet maskinen og ser alt OK når det er DBA, med mindre det er en storsælger med mange gode referencer. Computer er et fareområde

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med at lade sælgeren sende computeren via postvæsenet pr. efterkrav.

Det vil koste et gebyr, som I evt. kunne dele - og I er begge sikre på ikke at blive snydt.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, hvis ellers der er en computer i kassen når den dukker op.

Tro mig, andre er også blevet svindlet på det måde.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man ved efterkravet får tid til at pakke ud og tænde maskinen og lige se at den har den processor osv man venter, så er efterkrav en mulighed, men det får man vel normalt ikke, og så kan der sendes hvad som helst.

Det lyder jo tarveligt at være så skeptisk, men desværre - DBA og flere andre steder er ikke ufarlige steder at købe bærbare computer.

Det er klart det kan gå helt fint hele vejen, men får man ikke tid til at teste ved efterkrav, så er det ikke møjd bedre end bankoverførsel desværre

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)