Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbetaling som løn, honorar eller udbytte - hvad er bedst, når årsafslutning nærmere sig?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har en virksomhed, hvor jeg har arbejdet en del timer uden egentlig at tælle hvor mange og indtil videre uden at trække noget ud af firmaet som betaling for min tid.

Firmaet er på vej mod årsafslutning og det ser ud til at give et overskud på ca. 30.000 kr. Jeg skal finde ud af, hvordan jeg får mest ud af de penge der er optjent og ikke betaler unødvendigt meget til skattevæsnet. Jeg betaler ikke top-skat, og som jeg ser det er der 3 modeller:

1. Løn

Udbetale en løn svarende til de 30.000 kr. ved at bruge et eller andet lønsystem (hvilke. og hvordan..?)

2. Honorar

Jeg sender mit firma en regning for min tid på 30.000 kr. Jeg sørger selv for at betale Skat og AM-bidrag af beløbet.

3. Jeg gør ingenting, men trækker pengene ud som udbytte efter årsafslutning

Ulempen her er vel, at hvis jeg venter med at trække penge indtil næste regnskabsår, så skal jeg i mellem tiden betale Skat af årets resultat. Vupti, jeg går glip af 25% uden at gøre noget...

Spørgsmålet er - Hvilke løsning er bedst, eller er der en bedre mulighed som jeg ikke har listet? Udover det, er der særlige ting man skal passe på med ved de 3 modeller?

På forhånd tak! 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)