Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med iværksætteri som førtidspensionist

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 876
Fra  Bedstgolf.dk Starfood.dk Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse,

Hvis som dit tilfælde har en psykisk skade. Så syntes jeg enlig bare det er godt man tager chancen og bliver iværksætter, så skal man også have muligheden for at få pension samtidig med. 

Jeg undskylder, jeg havde ikke lige set det på den måde som du forklarer det er i dit tilfælde, det er jeg ked af af...

Jeg bliver bare lidt pist off når jeg kigger over til min genbo klokken 2 om natten, hvor hun sidder oppe med sine venner, og så først står op klokken 12 næste dag... Eller når min farbror modtager bistand mens han arbejder fuldtid på at værksted.. 

Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mange ting man skal være obs på.

Er der tilkendt pension før 2003, eller efter.

Mange kommuner, vurdere at hvis du kan arbejde 10 timer, eller mere pr uge, så kan du arbejde "for meget" og de vil begynde st se på om din pension skal stoppes, altså hvis du har fået den efter 01.01.2003 

Her er et super godt link, som forklare beregninger både for de 3 satser før 2003, og den ene sats efter:

http://www.clh.dk/?id=1434 

Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mads, super svaret tilbage... tager man fejl, så er det dælme iorden at stå ved det :-)

På den anden side, så forstår jeg dig så udemærkede, når du skriver:

"Jeg bliver bare lidt pist off når jeg kigger over til min genbo klokken 2 om natten, hvor hun sidder oppe med sine venner, og så først står op klokken 12 næste dag... Eller når min farbror modtager bistand mens han arbejder fuldtid på at værksted.. "

Det gør jeg dælme også, og samtidig har jeg set folk som kæmper en daglig kamp bare for at bevare lidt værdighed og aktivitet. For en del år siden, var jeg meget aktiv i en patientforening, og jeg har set alt... fakes... dovne lusepustere... opmærksomhedssøgende beregnede plattenslagere... MEN jeg har også set føromtalte, som jeg hellere end gerne ville give en medalje for tapperhed langt ud over pligten...

De findes allesammen, men det der undre mig mest, er at det ofte er den første gruppe der kan få i hoved og røv. Dem der ikke tigger og snyder, jamen de har da ikke brug for det ??

Så, jeg klapper i mine hænder, når nogen fastholder, eller forsøger at "holde sig igang"

Personligt, så fik jeg tilkendt den laveste pension før 2003, og fordi jeg er samlevende, så får jeg en smule mere end kontanthjælp.... Begrundelsen for den lave pension: min unge alder og mit køn, og det var ankestyrelsens svar tilbage i 2001, hvor jeg var 35 år.

Jeg havde på det tidspunkt, brug for kørestol hvis jeg skulle gå mere end ca 100 - 200 meter. Jeg boede i eget hus, så jeg kunne ikke få boligydelse m.m.  DU KAN DA BARE LÅNE MERE I HUSET... ja tak, og for hvilke penge skal jeg betale afdrag?

Jeg brugte 3 år på at fortælle min krop, at jeg bestemte, og genoptrænede mig selv, da jeg heller ikke kunne få hjælp til dette. Forud for alt det her, var jeg alvorligt syg i næsten 10 år, og da sygehuset endelig fandt ud af hvad det var, så var der et fjols der kørte ind i bilen jeg sad i, men jeg var jo iforvejen uden arbejdsevne, så jeg fik 15.000,- i erstatning udelukkende fordi jeg ikke gav op.

Men, jeg kæmpede mig tilbage, og da jeg altid har ønsket at kunne klare mig selv, så startede jeg langsomt op, og fik faktisk over en årrække skabt to store butikker, samt en unik viden. Min pension var på pause, og alt var godt... men.... den gik ikke...

Lektie lært... man skal passe på med hvem man samarbejder med, og man skal især ikke stole på at en bankrådgiver er en rådgiver der rådgiver dig.... 

Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du har et barn under 18 år, så kan du henvende dig til mødrehjælpen, som har jurist, økonomirådgivning samt socialrådgivere som kan hjælpe dig rigtig meget.

Du er velkommen til at skrive en pb, hvis du har spørgsmål af privat karakter, og hvis der mangler uddybning af forskellige punkter omkring reglerne så sig endelig til.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :
bankrådgivern er bankens sælger.
Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ret Mchael_N og nogle af os lære det på den hårde måde....

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)