Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med iværksætteri som førtidspensionist

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tonny Nygaard:

Til Ravn hvorfor er det ikke rimeligt at han for pension ved siden af han bliver selvstændig?
Der er jo nok en grund til han har fået den, hvis han kan få det godt med sig selv ved at starte sit eget lille firma og få tiden til at gå med det. det er jo nok ikke et stort firma med flere millioner i han vil til at starte, og det er jo nok heller ikke 40 timer i ugen.
Så kan ikke se der sku være noget galt i det. og det han kommer til at tjene vil jo også blive modregnet i hans pension.

Så enigYes

Man skal jo tænke på, at trådstarter jo også kommer til at svare skat af sin indtægt, så på den måde kommer han jo også til at bidrage med lidt tilbage til samfundet. Og målet kunne jo måske på sigt, at komme til at tjene så meget så han kan slippe førtidspensionen.

Så til trådstarter: Få oprettet dig et CVR og kom i gang. Held og lykke med dit projekt.

Tilmeldt 17. Jul 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror du kan blive klogere ved at spørge hos k10.dk

Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Alle!

Tak for gode råd og konstruktiv feed back, kan så oplyse at Jeg har fået kontakt  til det lokale Erhvervs- og Vækstcenter og talt med erhvervsjurist de,  som har tilbudt at hjælpe mig med at finde svar på mine spørgsmål, i forhold til selvstændig virksomhed og samtidig at være modtager af FP.

Tak til jer som har tilbudt jeres hjælp, både her i tråden, og til jer som følger tråden, og som har skrevet til mig i Beksedform.

Hav en fantastisk weekend

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeanbh:

Hej Alle!

Tak for gode råd og konstruktiv feed back, kan så oplyse at Jeg har fået kontakt  til det lokale Erhvervs- og Vækstcenter og talt med erhvervsjurist de,  som har tilbudt at hjælpe mig med at finde svar på mine spørgsmål, i forhold til selvstændig virksomhed og samtidig at være modtager af FP.

Tak til jer som har tilbudt jeres hjælp, både her i tråden, og til jer som følger tråden, og som har skrevet til mig i Beksedform.

Hav en fantastisk weekend

Hej Jean,

Rart at se dit gå-på-mod. Yes

Kan du ikke opdatere i denne tråd med nogle faktuelle oplysninger når du er blevet "klogere"?

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jean

Min bedste ven i hele verden, og bestemt også den sejeste i hele verden, har for blot en måned siden, forladt en tryg tilværelse på pension. 

Du skal først og fremmest tage kontakt til din sagsbehandler på kommunen, og undersøge hvor meget ekstra du må tjene per måned, og om det må være via et CVR nummer
Når du så har bragende succes (som du får), jaså kan du få din pension sat i bero, og få den genoptaget, skulle det "gå galt" fx. af samme grund som sendte dig på pension i første omgang.

Ellers handler det i bund og grund om at tage ned og snakke med din sagsbehandler og få afklaring herfra... resten er alm. virksomhed vækst / start / hjælp, og her er amino.dk og væksthusene helt perfekt.

God weekend, og bare giv den gas!, du har sgu om nogen fortjent at prøve livet som selvstændig. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Boysen:
kan du få din pension sat i bero, og få den genoptaget, skulle det "gå galt" fx. af samme grund som sendte dig på pension i første omgang.

 

Lige en korrektion: Du kan til hver en tid sætte pensionen i bero. Og til hver en tid sætte den i gang igen uden at skulle bergrunde noget eller gennem en ny sagsbehandling. Når du først har fået tilkendt førtidspension er den indiskutabel (med mindre der skulle være ekstreme ting, der taler for det modsatte. F.eks. hvis din sagsbehandler lige pludselig ser dig spille på landsholdet eller lignende...Big Smile) - og der bærer kommunen bevisbyrden.).

 

Fra Allested-Vejle
Tilmeldt 9. Mar 11
Indlæg ialt: 27
Fra  Totalservice Fyn Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jean

Jeg vil bare høre, hvordan det gik med din sag omkring det at få CVR nummer - kontra førtidspension?

Så hvis du kunne skrive kort om det? :)

mvh Lasse

Fra Hvidovre
Tilmeldt 2. Oct 10
Indlæg ialt: 91
Fra  Ingen information Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej jeg synes inden du begynder skal du kigge på denne tråd på k10 som handler om regler for indtægt og arbejde på førtidspension.
Reglerne er meget uklare og du kan nemt komme alvorligt i klemme, da ingen ved hvordan de bliver administreret.
Se her
http://www.k10.dk/showthread.php?t=25700
Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 876
Fra  Bedstgolf.dk Starfood.dk Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Hvordan kan du som førtidspensionist være i stand til at drive virksomhed? Jeg troede man skulle gennem en  langt proces hos lægen osv. inden man kan få førtidspension? Hvis du er i stand til at drive virksomhed, hvorfor skal du så være førtidspensionist. Så skal du vel forhelved komme ud og arbejde, og bidrage til samfundet, i stedet for nasse. Jeg syntes at det i det danske samfund er for nemt at få bistand, førtidspension osv. Jeg kender nogle der aldrig nogensinde har været i arbejde, andet end det de laver sort..

Fra Allested-Vejle
Tilmeldt 9. Mar 11
Indlæg ialt: 27
Fra  Totalservice Fyn Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hej Mads

Gider du godt tage dig sammen, inden du kommer med sådan et surt opstød....

At der er nogle som snyder skal da ikke gå udover andre...

Jeg står selv i en situation, som 33-årige, hvor jeg dårligt kan undgå førtidspension pga en psykisk skade. (PTSD)
Jeg kan ikke komme ud blandt andre folk, arbejdsmarkedet, hvor der er "krav" til mig, da jeg ikke kan tåle det i hovedet.
Og her snakker vi om at jeg har været helt nede og prøve 6-8 timer om ugen....

Men jeg kan godt gå hjemme, kan lave noget i små 30 minutter af gangen - 5-6 gange om dagen...
Og hvorfor ikke kombinere det med at kunne lave noget selvstændigt??


Så derfor - hvis nogen kender til noget, så er jeg interesseret i at høre om det - ikke I dem, som skal lukke mundlort ud!

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)