Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisorhjælp til køreskolevirksomhed - kørselsfradrag eller bil i virksomhed?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Vejen
Tilmeldt 29. Aug 11
Indlæg ialt: 26
Fra  køreskolenPLUS Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Min hustru og jeg er i gang med at starte køreskolevirksomhed.

I den forbindelse leder jeg efter en kompetent person, evt. revisor, der kender til de særlige fradragsregler for køreskoler i forbindelse med køb af skolevogn.

Vi skal bruge skolevognen privat.

Jeg har efterhånden hørt en del forskellige udlægninger. Nogle mener, at man kan fratrække 80% af moms og afskrivninger, og derefter køre så meget privat i vognen man har lyst til. Andre siger, der skal føres kørebog over privat/erhversmæssig andel, og så beskattes man af den private andel.

Hvad er korrekt?

Vil det iøvrigt ikke være bedre slet ikke at benytte noget af ovenstående, og istedet købe bilen privat, og hæve statens høje km takster for kørselsgodtgørelse? Det ved jeg også nogle kørelærere benytter sig af.

Hvorvidt de to første muligheder eller den sidste er bedst afhænger naturligvis også af, hvor højre driftsomkostninger/afskrivninger der er på bilen, idet km taksten er den samme uanset hvad, imens man kan trække de faktisk udgifter fra i første eksempel. Det afhænger også af antal kørte km. Vi har tænkt os at anskaffe os en fabriksny VW Golf til ca. 300.000 kr.

Fordelingen mellem erhvervsmæssig og privat kørsel er ca. 90% erhvervsmæssigt. Nok mellem 40-50.000 km årligt. Ikke mindre.

På forhånd tak,

Mvh.

Thomas.

køreskolenPLUS er en køreskole i Vejen. Kørekort til Bil.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas.

Jamen i skal være velkomne.

Har et par køreskoler som kunder i forvejen.

 

MvH

Peter

Fra Taastrup
Tilmeldt 16. May 08
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

I skal være velkommen til at kontakte os. Vi har kontor i Taastrup og har flere køreskoler som klienter.

I kan kontakte os på 42 22 49 32 eller mk@ksrevision.dk

Mvh.

Morten

KS Regnskab ApS

www.ksrevision.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)