Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skifte CMS-system er det farligt seo-mæssigt?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har min hjemmeside med gps-trackere som klarer sig rigtig godt i Googles søgeresultater,

og det tror jeg blandt andet skyldes at jeg har opbygget alt html fra bunden med henblik på at kunne styre både det bagvedliggende og det indholdsmæssige, så det opfører sig hensigtsmæssigt i forhold til placeringen i Google.

Men jeg er lidt træt af at køre uden et decideret cms, da jeg er blevet hooked på Joomla, som jeg syn's har en dejlig masse features og der kan altid lægges ekstra funktioner på både backend og frontend, uden at man skal bruge oceaner af tid på det.

Men jeg er bange for at mine placeringer på google vil blive påvirket, også selvom jeg laver 301-redirect på gamle urls, bruger samme tekstindhold osv.

Og så er det jeg gerne vil høre om der er nogle Aminoer, som har taget springet og allerede har prøvet at flytte godt placerede sider over i et helt andet system/frameset.

Og i givet fald, hvordan blev resultatet modtaget af specielt store G?

Så hvis du har prøvet noget ligende vil jeg meget gerne høre om dine erfaringer!!

Og det var så vist enden på denne her uge (søndag 23:43)

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 9. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :

De fleste flytninger fra et system til et andet vil medføre en periode med noget hoppen rundt i søgeresultaterne, før siden finder sit nye leje. Er alt gjort korrekt og det meste af indhold og struktur er uændret, har jeg i langt de fleste tilfælde set, at sidernes positioner er stort set uændrede. (Der er et lille tab af linkværdi i en 301, så det kan koste en smule).

Den største fare ligger i de flytninger, hvor folk ikke er bevidste om, at de skal have sat 301 redirects op - men det er du jo opmærksom på.

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 511
Fra  Jacob Leander ApS Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har været med til at flytte flere hjemmesider fra det ene system til det andet, eller fra det ene domæne til et andet og har aldrig oplevet at en eneste placering er blevet forvrænget, så længe der er blevet 301 redirectet korrekt. Som Frank skriver, kan der dog godt ske lidt midlertidige ændringer i placeringerne på Google.

Google optimering (SEO og Google Ads)

Fra Tranbjerg
Tilmeldt 11. Jan 06
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

mange tak for jeres svar!

De overbeviser mig om, at jeg godt kan vove pelsen.

Det eneste jeg så er nervøs for nu, er at strukturen/skelettet jo ændres helt vildt.

Joomla og andre CMS-systemer benytter jo et frameset, som indeholder en mængde "irrelevant" html-kode

for at afvikle siderne korrekt. Dvs. der er en meget stor mængde html-kode i forhold til indhold, og i forhold til hvordan siderne opfører sig nu.

Har I oplevet problemer med at få disse CMS-baserede systemer til at ranke godt, vel at mærke efter at have slået "friendly url" til?

De har det jo også med at loade en del langsommere end hjemmesider uden disse cms-framesets. Og loadtid er jo netop et af de parametre som Google kigger på. (brugeroplevelse)

Men i sidste ende er det jo indholdet det kommer an på, og vel stadig det som tæller mest, så hvis titel og tekstindhold, billedbeskrivelser osv. er i orden har man gjort det meste af arbejdet.

Til orientering ligger jeg og kæmper i top-3 på side 1 i Google, med 20 millioner resultater på mit main-keyword.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

J. Deleuran:

mange tak for jeres svar!

De overbeviser mig om, at jeg godt kan vove pelsen.

Det eneste jeg så er nervøs for nu, er at strukturen/skelettet jo ændres helt vildt.

Joomla og andre CMS-systemer benytter jo et frameset, som indeholder en mængde "irrelevant" html-kode

for at afvikle siderne korrekt. Dvs. der er en meget stor mængde html-kode i forhold til indhold, og i forhold til hvordan siderne opfører sig nu.

Har I oplevet problemer med at få disse CMS-baserede systemer til at ranke godt, vel at mærke efter at have slået "friendly url" til?

De har det jo også med at loade en del langsommere end hjemmesider uden disse cms-framesets. Og loadtid er jo netop et af de parametre som Google kigger på. (brugeroplevelse)



Jeg har foretaget skiftet fra håndkodet og seo-optimeret html til Wordpress, og det gik fint.

Er det ikke muligt at undgå 301-redirects? Simpelt hen få siderne til at ligge på samme url'er?

Hvad angår merkode og forringet loadtid, kan du komme rigtigt lang med minifying og caching -- både som html og caching af php-kald (APC, eAccelrator el. xCache). Jeg har på mit opskriftssite fået loadtiderne ned på 0.5 - 0.9 sekunder via caching og en udskiftning af Apache med LiteSpeed.

Fordelene ved et CMS opvejer langt ulemperne ved migreringen i min optik.

 

Fra København
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Fra  Deducta Search Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

J. Deleuran:

Men jeg er bange for at mine placeringer på google vil blive påvirket, også selvom jeg laver 301-redirect på gamle urls, bruger samme tekstindhold osv.

Og så er det jeg gerne vil høre om der er nogle Aminoer, som har taget springet og allerede har prøvet at flytte godt placerede sider over i et helt andet system/frameset.

Og i givet fald, hvordan blev resultatet modtaget af specielt store G?

Så hvis du har prøvet noget ligende vil jeg meget gerne høre om dine erfaringer!!

Kan godt forstå du er lidt bange for det! betyder jo rigtig meget om du kan vedligeholde dine nuværende positioner. Jeg har flyttet min egen webshop fra Dandomain til Magento og her var jeg ligeledes bange for at miste positioner.

Dog fik vi sat de rigtige redirects op - det har faktisk her 2 måneder efter ledt til bedre placeringer med mere fokus på intern linkbuilding, bedre url's og mere arbejde med tekster. Det har som sådan kun ganske lidt med selve flytningen at gøre, men det viser at det godt kan betale sige at arbejde i et nyt cms.

Jeg oplevede ingen forandringer - det vil jeg heller ikke tro du vil komme til, hvis du altså vel at mærke gør det rigtigt.

Head of SEO & Owned Media i Group M | Blogger om SEO, e-handel, online marketing, content marketing og sociale medier.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper:

Jeg har foretaget skiftet fra håndkodet og seo-optimeret html til Wordpress, og det gik fint.

Er det ikke muligt at undgå 301-redirects? Simpelt hen få siderne til at ligge på samme url'er?

Hvad angår merkode og forringet loadtid, kan du komme rigtigt lang med minifying og caching -- både som html og caching af php-kald (APC, eAccelrator el. xCache). Jeg har på mit opskriftssite fået loadtiderne ned på 0.5 - 0.9 sekunder via caching og en udskiftning af Apache med LiteSpeed.

Fordelene ved et CMS opvejer langt ulemperne ved migreringen i min optik.

Tak for rigtig god info - det er helt sikkert ting jeg vil benytte mig af.

Ja Joomla er jeg blevet enormt glad for ved administration af andre websites, det er meget tidsbesparende og websitet er meget overskueligt både frontend og backend. Og der findes jo en udvidelse til alt mellem himmel og jord. De er dog ikke allesammen af professionelt tilsnit, men langt det meste er i orden.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)