Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et simpelt Illustrator spørgsmål

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har købt og downloaded en EPS fil (et banner) fra VectorStock. Når jeg åbner det i Illustrator og vil rette i teksten (Type Tool), så jeg får min egene ord derpå, bliver det originale ord pludselig fyldt med sorte prikker og linier og altså ikke muligt at sætte mine egne bogstaver ind i.

Ved nogen hvordan jeg retter denne tekst, så jeg stadig bevarer de skygger osv. der er i det?

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skyldes så nok at teksten er lavet om til vektor, og derfor ikke længere er en skrift/font, men et objekt.

Du bør kunne lave din egen nye tekst, og kopiere de styles som de nuværende tekstobjekter har - direkte over til dine nye tekst-objekter ved at markere det nuværende tekstobjekt og så vælge "kopier style".

Det er taget ud fra hukommelsen - og kan være forskelligt fra version til version af Illustrator.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

J. Deleuran:

Det skyldes så nok at teksten er lavet om til vektor, og derfor ikke længere er en skrift/font, men et objekt.

Du bør kunne lave din egen nye tekst, og kopiere de styles som de nuværende tekstobjekter har - direkte over til dine nye tekst-objekter ved at markere det nuværende tekstobjekt og så vælge "kopier style".

Det er taget ud fra hukommelsen - og kan være forskelligt fra version til version af Illustrator.

Jeg gætter på, at du har ret mht. forklaringen på problemet.
Jeg tror, du simpelt hen kan kopiere tekstens atributter ved at skrive din egen tekst - markere den, vælge pipetten (eyedropper-tool) og "suge" indstillingerne fra den oprindelige tekst, som du derefter sletter.

Venlig hilsen
Hans

Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det virker desværre ikke helt.

Jeg får kun farven på det øverst lag af det originale ord. Skygger og selve fonten "suges" ikke med. Det originale ord er i to lag, men selv når jeg vælger begge lag på samme tid, får jeg samme resultat. Og der er ikke en "Merge Layer" funktion som jeg kender det fra Photoshop. Jeg kan ihvert fald ikke finde den?

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ivr:

Det virker desværre ikke helt.

Jeg får kun farven på det øverst lag af det originale ord. Skygger og selve fonten "suges" ikke med. Det originale ord er i to lag, men selv når jeg vælger begge lag på samme tid, får jeg samme resultat. Og der er ikke en "Merge Layer" funktion som jeg kender det fra Photoshop. Jeg kan ihvert fald ikke finde den?

Nej, når først fonten er konverteret til vektor, er den "glemt". Det samme gælder muligvis skyggerne - afhængig af, hvordan de er lavet.

Kan du slette den ekstisternde tekst uden problemer?
Prøv at sende et link til banneret, så kan vi måske finde en brugbar løsning.

Du har vel ret til at forarbejde det købte?

Venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg har købt rettighederne til at ændre, rette og tilføje i det som jeg ønsker.

Desværre er banneret ikke oppe endnu, men du kan se hvor jeg har købt det, hvis det hjælper noget:

http://www.vectorstock.com/royalty-free-vector/new-green-corner-business-ribbon-vector-156827

Jeg har forsøgt at pløje mig igennem sitet, men uden held med at finde en guide i hvordan man ændre teksten.

Jeg kan også sende dig filen over mail, så du selv kan se min udfordring på din egen computer?

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ivr:

Jeg kan også sende dig filen over mail, så du selv kan se min udfordring på din egen computer?

Skrifttypen er en Myriad Pro Black eller Helvetica-agtig.
Send mig filen og den nye tekst - så giver jeg det lige 10 minutter. Det burde være simpelt.

Venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften Hans

Sorry for det sene svar, det har været en lidt lang dag.

Jeg har forsøgt mig med at vedhæftet filen både her og i en PM til dig, men uden succes.
Alternativ?

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Et andet kvalificeret gæt ville være Impact...

Er i et underligt givende humør for tiden, mystisk.....download: http://beneath.dk/_filearea/ribbon.ai.zip - nu du har købt originalen er det vel okay at bruge en rentegning.

:) Kim

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)