Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskab - enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Glostrup
Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en lille virksomhed hvor jeg sælger tilbehør til smykkefremstilling.  Jeg begynd at få en del af vare, som er meget dårlig kvalitet og efter min mening kan helle ikke sælges som 2. sortering. De bliver bare smidt i skraldespand. Hvordan og hvor henne kan jeg trække det tab i mit regnskab. Hvad med den moms og told jeg har betalt for de vare. Jeg køber i Kina.

På forhånden tak for hjælpen  

Lilia/Lita Iv

Med ventlig hilsen Lilia Ivanova Unika håndlevede smykker i forgyldt sterling sølv. Ferskvandsperler, halvædelstene, Swarowski krystal m.m. http://www.litaiv.dk

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I stedet for at flytte dem fra varelageret til vareforbrug, som du gør med de varer du sælger, så kan du oprette en konto kaldet "spild" eller "defekte varer", og så bogføre det dér i stedet.

Købsmomsen har du jo fradrag for, så den burde du allerede have trukket fra i dit regnskab.

Sørg for at kunne dokumentere overfor SKAT, at varerne faktisk ER smidt ud. Hvis der er tale om mange varer, så kunne SKAT ende med at vurdere, at du i stedet har solgt varerne sort.

Tolden får du ikke tilbage, da den betragtes som en del af varens indkøbspris. Du må derfor selv æde tabet på de produkter, som du smider ud.

Du bør henvende dig til den leverandør, som du modtager varer fra i Kina, og fortælle, at varerne er defekte/usælgelige ved modtagelse, og at du derfor ikke vil betale for sådanne varer. Hvis der er tale om større mængder, bør du undersøge muligheden for et returnere dem til leverandøren.

Hvis det er for besværligt at sende retur, kan du true med at handle hos en anden leverandør, hvis du ikke får et afslag i prisen på dine næste produkter.

 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)