Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man uden videre få fjernet sin forhandlerstatus af et mærke?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 12. Aug 07
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi er for ikke lang tid siden blevet forhandlere af et nyt mærke. I dag blev vi så ringet op, med den besked at vi ikke måtte sælge mærket alligevel, at det var en fejl fra deres side, og de ønskede at vi sendte alle varer retur, samt fjernede varerne fra hjemmesiden! Værende en webshop, konkurrerer vi meget på prisen, og deres varer har da også fået et tak under konkurrenterne.

Jeg tænker at det kan være konkurrenterne der har klaget - de er ofte efter os. Eller det kan være leverandøren selv der ikke er interesseret i at priserne ryger længere ned! Det kan selvf. også være at de ikke ønsker varerne solgt på flere webshops, ligesom de siger!

Vi er selvf. ikke helt tilfredse med beskeden, da det er et mærke vi kommer til at sælge godt af, og vi har brugt meget tid på tekstforfatning og oprettelse af varer i systemet.

Kan de uden videre fjerne vores forhandlerstatus? Vi har ikke underskrevet noget dokument, men jeg har selvf. mails med information om div. logins, startpakker, priser osv. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt kan alle selv bestemme hvem de vil handle med. Men de kan da i hvert fald ikke forlange varer tilbage, der er solgt og ej heller forlange du skal undlade at gøre hvad du kan for at sælge disse.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

og vi har brugt meget tid på tekstforfatning og oprettelse af varer i systemet.

Og hvor lang tid har de brugt på at opbygge et forhandlernet der tjener penge på salg af varerne?

Der er mange forskellige synsvinkler angående din udfordring og der vil være ligeså mange forskellige holdninger. Det man dog med rimelig sikkerhed kan sige er, at der er nogle udfordringer i markedet og der er muligvis også et behov for en regulering af gældende lovgivning.

Enhver har gennemskuet at markedet for internethandel er voksende og danskerne har om nogen taget den del af handlen til sig. Det har også medført at rigtige mange vil starte webshops, og ganske mange af dem uden nogensomhelst forudsætning for at drive forretning, men blot for at tjene lidt ekstra.

Dette er ekstremt farligt for leverandører, for har de stærke kunder i forvejen, så er budskabet klart, luk for leverancerne for www.klaphatderbarevilsælgebilligtpånettet.dk eller I mister os som kunde.

Hvis du læser dit eget indlæg, så beklager du dig fordi du har skrevet gode tekster og brugt tid på at oprette varerne..fedt nok...

Men hvad med din løn? er det et hobby projekt? Må du gå fra hus og hjem hvis ikke du kan sækge varerne? osv osv osv..

Det er ikke for at nedgøre dig, men blot for at sætte tingene lidt i perspektiv og tåbelige leverandører der accepterer hvemsomhelst som kunder kan risikere på rekordtid at får store udfordringer.

Hvorfor ikke bare justere prisen til noget fornuftigt så I ikke træder flere over tæerne end højst nødvendigt?

 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 12. Aug 07
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan

Jeg kan ikke se hvad det har med sagen at gøre, at de har brugt lang tid på at opbygge et forhandlernet. De har godkendt os fra start, og vi prøver ikke at skjule vores prispolitik.

Jeg syntes ikke helt dit perspektiv står klart for mig. Kan du prøve at forklare det nærmere! -Jeg skriver jo netop at der er brugt timer på dette arbejde = en omkostning for os.

Sagen er den, at leverandøren godkender os som forhandler, hvorefter vi igangsætter et større arbejde for at kunne præsentere deres varer ordentligt på hjemmesiden, hvorefter leverandøren trækker sig, uden forklaring! -Som sagt ved jeg ikke om det er prisen.

Vi er langt den største spiller på online markedet i Danmark inden for vores produktsortiment, og ikke en klaphatderbarevilsælgebilligtpånettet.dk.

Fra Ålsgårde
Tilmeldt 10. Jun 11
Indlæg ialt: 88
Fra  Tralula-leg Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Brian skriver så har de ret til at stoppe med at sælge til dig. Det kan de have mange gode grunde til. Men de varer du har købt kan de ikke forlange tilbage. Dem har du stadig ret til at sælge.

M.v.h.

Charlotte

Tralula-leg.dk salg af legetøj til børn.

Tilmeldt 12. Aug 07
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Så du/I mener ikke der er noget at komme efter ifht. det store arbejde vi har lavet, for derefter at få at vide at det er spildt?

Jeg har hørt om sager (ikke læst) hvor et ophør af leverancer var ugyldigt/ulovligt, da grunden til at leverandøren ikke længere ville levere var at forhandleren ikke ville følge leverandørens prispolitik. Er det helt ved siden af?

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

importer:
Jeg syntes ikke helt dit perspektiv står klart for mig. Kan du prøve at forklare det nærmere! -Jeg skriver jo netop at der er brugt timer på dette arbejde = en omkostning for os.

Hvis f.eks. en virksomhed har lavet dimser og solgt det gennem det traditionelle marked gennem mange mange år og de og forhandlere er tilfredse og de f.eks, har en kapitalstærk kæde som kunde som de har haft de sidste 10 eller 20 år, og denne dims er solgt til f.eks. 49,95 og kunderne har betalt 12,00 + moms for dimsen.

En webshop kunne snildt sælge denne dims til 24,95 inkl. moms uden levering og dermed ligner det ½ pris i forhold til normalprisen på markedet.

Den kunde der har været kunde hos leverandøren vil ikke acceptere det og truer leverandøren med opsigelse af samarbejdet, så er det helt naturligt at de fravælger webshoppen.

Så de timer du omtaler som omkostninger, er ingenting i forhold til det mangeårige samarbejde og branding som kunderne og leverandøren har fortaget sammen, derfor fravælges det svagest led.

importer:
Jeg kan ikke se hvad det har med sagen at gøre, at de har brugt lang tid på at opbygge et forhandlernet. De har godkendt os fra start, og vi prøver ikke at skjule vores prispolitik.

Jamen det jeg siger er, at nogle ikke har gennemtænkt deres strategi (læs leverandører) og hvis de så "trues" fra andre sider, så må de jo gøre op med om de vil have jer som kunder eller miste andre, hvis det er det scenarie der er tilfældet.

En ting er I ikke skjuler jeres prispolitik, men historien fortæller intet om hvorvidt den prispolitik var aftalt på forhånd med leverandøren, som har kendt til jeres prissætning.

importer:
Vi er langt den største spiller på online markedet i Danmark inden for vores produktsortiment, og ikke en klaphatderbarevilsælgebilligtpånettet.dk.

Har ikke skrevet det om jer, men blot eksemplificeret det. Jeg kender jer ikke og har ingen holdning til jer af gode grunde, men jeg har en klar holdning til leverandører som ikke formår at holde tungen lige i munden i disse tider.

Jeg er helt klart med på udviklingen og i mange tilfælde er det en balancegang at få fysiske butikker til at sameksistere med webshops med agressive prissætninger grundet f.eks. lavere omkostninger.

Nogle har deciderede separate kontrakter udfærdiget til brug for samhandel med webshops, og jeg har set disse fungere med succes, da det sætter nogle klare retningslinier.

 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

importer:

Så du/I mener ikke der er noget at komme efter ifht. det store arbejde vi har lavet, for derefter at få at vide at det er spildt?

Jeg har hørt om sager (ikke læst) hvor et ophør af leverancer var ugyldigt/ulovligt, da grunden til at leverandøren ikke længere ville levere var at forhandleren ikke ville følge leverandørens prispolitik. Er det helt ved siden af?

Hvis de begrunder det med eller du kan bevise det er pga. Jeres prissætning kan firmaet meldes. Men ellers må du nok desværre erkende, at du intet kan gøre.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

importer:
Jeg har hørt om sager (ikke læst) hvor et ophør af leverancer var ugyldigt/ulovligt, da grunden til at leverandøren ikke længere ville levere var at forhandleren ikke ville følge leverandørens prispolitik. Er det helt ved siden af?

Nej det er ikke ved siden af. Men du får intet ud af at kæmpe den kamp. Og skal de tvinges til at levere til dig, så kan de opsætte nogle betingelser som gør at det bliver umuligt for dig at fortsætte som forhandler, så kampen, selvom du vinder, kan være forgæves.

Men interessant at du kun berører os os os og os og jeres arbejde..men ikke svarer på hvorfor I ikke bare sælger den vare til en markedspris og så tjener mere...

Og I får givetvis ikke leverandøren til at sige det skyldes prispolitikken...

 

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)