Hej Vi er for ikke lang tid siden blevet forhandlere af et nyt mærke. I dag blev vi så ringet op, med den besked at vi ikke måtte sælge mærket alligevel, at det var en fejl fra deres side, og de ønskede at vi sendte alle varer retur, samt fjernede varerne fra hjemmesiden! Værende en webshop, konkurrerer vi meget på prisen, og deres varer har da også fået et tak under konkurrenterne. Jeg tænker at det kan være konkurrenterne der har klaget - de er ofte efter os. Eller det kan være leverandøren selv der ikke er interesseret i at priserne ryger længere ned! Det kan selvf. også være at de ikke ønsker varerne solgt på flere webshops, ligesom de siger! Vi er selvf. ikke helt tilfredse med beskeden, da det er et mærke vi kommer til at sælge godt af, og vi har brugt meget tid på tekstforfatning og oprettelse af varer i systemet. Kan de uden videre fjerne vores forhandlerstatus? Vi har ikke underskrevet noget dokument, men jeg har selvf. mails med information om div. logins, startpakker, priser osv. |
Som udgangspunkt kan alle selv bestemme hvem de vil handle med. Men de kan da i hvert fald ikke forlange varer tilbage, der er solgt og ej heller forlange du skal undlade at gøre hvad du kan for at sælge disse.