Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

overdragelse af sin del af virksomheden til de resterende ejere - hvor registerer man det?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg står i den situation, at en af medejerne af virksomheden, har valgt at overdrage sin del af virksomheden til min partner og jeg. 

Jeg har prøvet at læse lidt på virk.dk og diverse sider uden den store held, med at finde et "ejerskifte/overdragelses blanket af virksomheden."

Vi er I/S virksomhed

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hairdesign

Jeg går ud fra at  jeres I/S er ejet af jer som fysiske personer og ikke via et holdingselskab, dvs. interessentskabet er ikke udelukkende ejet at anpart- eller aktieselskaber. Hvis dette er situationen ændrer I blot ejerstrukturen ved en intern aftale jer ejere imellem. Ændringen i ejerstrukturen kan ikke registreres via Erhvervs- og selskabsstyrelsen, ligesom interessentskabet i sig selv ikke er registreret hos dem.

I har dog formentlig registeret selskabet hos Skat, da I er momspligtige og det er dem du skal have fat i for at ændret jeres registrering i CVR registret.

Endeligt er det vigtigt at understrege at denne registrering, som udgangspunkt ikke har nogen virkning i forhold til den udtrædendes hæftelse for de forpligtelser I påtager jer efter dennes udtræden. Hvis jeres faste leverandører bliver ved med at tro at den udtrædende ejer er en del af virksomheden kan han/hun forsat komme til at hæfte overfor disse. Det kan derfor være en god ide at oplyse jeres leverandører om ændringen i ejerkredsen.

Mvh Kim Lauritsen

Cand.jur

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Udtræden af et I/S betragtes som salg.

I princippet skal i købe den udtrædende parts andel..og sælger skal eventuelt betale skat.

Det er nok klogt at tale med en revisor/årdgiver.

 

MvH

Peter

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)