Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hacking af hjemmesider

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Først, så er jeg ikke sikker på hvilken kategori denne hører i. "Jeg har et godt tilbud til dig" er måske første tanke - men omvendt set så har jeg pt. ikke noget tilbud, men søger noget inspiration og nogle tanker om min idé. 

Jeg sysler lidt med en idé om at investere noget tid i at sammensætte et foredrag/endags kursus/workshop i websikkerhed. Forskellen på dette og mange andre skal være, at jeg ikke forsøger at lære folk i et bestemt kodesprog hvordan de sikrer sig mod nogle bestemte ting.

I stedet skal det udelukkende handle om at angribe offensivt. Der findes utallige forskellige teknikker man kan bruge, når man skal forsøge at kompromittere et website, tanken er at gennemgå de mest åbenlyse og dem som rigtig mange hjemmesider er sårbare overfor. 

Det skal ikke handle om at lære folk, hvordan de kan få konkurrenten ned med nakken. Det skal handle om at give folk nogle værktøjer til at teste deres egne websites. Målgruppen er primært folk der skriver kode til web - både nybegyndere og de lidt mere garvede. Dog vil niveauet kræve at man har en vis forståelse for web teknologi (f.eks. skal man vide hvad en SQL query er, hvad forskellen er på GET og POST o.lign.)

Min idé indebærer også at jeg på forhånd vil lave et website der med vilje er elendigt kodet og indeholder utrolig mange huller. Nogen af dem som vil blive gennemgået, og derudover vil man kunne downloade en kopi af det og lege videre når man kommer hjem.

For de lidt mere teknisk interesserede vil fokus bl.a. gå på SQL injections, cross site scripting, cookie poisoning - og selvfølgelig masser af andre spændende ting. 

Men! Er det her noget nogen vil deltage i? Ville du? Og hvad ville du forvente at du kunne tage med dig fra sådan en dag?

(Med hensyn til økonomi er tanken ikke at det skal gøre mig til millionær, så der vil være tale om ganske få hundrede kroner for deltagelse. Det skal primært skal gå til dækning af lokaleleje og for ikke at få en frygtelig masse tilmeldinger for så at ende med at der møder 1 op :)

Edit: Det vil foregå et sted i nærheden af Aarhus. 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder spændende. Hvor skulle det foregå henne?

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Kent Medom:

Det lyder spændende. Hvor skulle det foregå henne?

Det er selvfølgelig ret væsentligt. Jeg har rettet mit indlæg så det fremgår i bunden - et sted i nærheden af Aarhus. 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Frands:

Kent Medom:


Det lyder spændende. Hvor skulle det foregå henne?



Det er selvfølgelig ret væsentligt. Jeg har rettet mit indlæg så det fremgår i bunden - et sted i nærheden af Aarhus. 



Hvis det er i nærheden af Århus, så vil du se mig der :-)
Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kent Medom:

Var det i Herning, kunne jeg højest sandsynligt hjælpe med lokale her: http://www.innovatorium.info/. Sig til hvis det er.

Det er noteret - jeg giver lyd fra mig hvis det bliver aktuelt Big Smile

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)