Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem ejer mine data?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Haderslev
Tilmeldt 25. Aug 11
Indlæg ialt: 1
Fra  Halk Camping Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvem ejer mine data i mit bookingprogram?

Jeg har et standardsystem fra et softwarehus til at styre mine bookinger. Nu vil jeg gerne bearbejde de data jeg har registreret (lave diverse statiske udtræk m.m.). Jeg har fundet noget 3.-parts software der kan hjælpe mig med det.

Leverandøren af systemet har imidlertig kodeords beskyttet samtlige filer, hvilket gør at al tilgang til filerne udenom bookingprogrammet er umulig.

Leverandøren nægter at udlevere kodeordet og vil heller ikke fjerne det. Efter en del kommunikation frem og tilbage hvor det lykkedes mig at afvise samtlige argumenter, fik jeg til sidst stukket i hovedet: Det står i licensaftalen at du ikke må få adgang til data udenom bookingprogrammet.

Jeg sidder nu her og føler mig seriøst fanget:
Kan det virkeligt være rigtigt at en leverandør kan begrænse min adgang til data til kun at kunne ske via sit bookingprogram?

Det er desværre ikke muligt at skifte leverandør, både af økonomiske grunde og at der ikke er reelle alternativer, nåh ja og selvfølgelig af ovennævnte grund: Jeg kan ikke overføre data til et evt. nyt system!

Mvh
Jan

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)