Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Difference mellem faktura og indbetalt beløb pga. valutakurser. Hvad stiller jeg op med differencen i regnskabet?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har fornylig sendt en faktura til en tysk kunde på 40.800,-

Kunden har nu betalt fakturaen, men der er kun gået 40.741,38,- ind på vores konto. Sikkert pga. diverse bankgebyrer og kursdifferencer. Men hvad stiller jeg op med de resterende 58,62,-? Kan jeg bare lave en kreditnota på dem, eller hvordan får jeg Summa Summarum til at glemme alt om dem?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville se på afregningen og hvis differencen skyldes gebyr og kursdifference ville jeg udligne over konti for dette.

/Henrik

Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er desværre ingen detaljerede oplysninger i min netbank om indbetalingen, så jeg kan desværre ikke se præcis hvorfor beløbet er blevet som det er.

Men det virker også lidt komisk hvis jeg skal ud i en lang korrespondance med kunden om 40 kr. (som helt sikkert er blevet betalt, men på en eller anden måde bare blevet spist op på turen fra Tyskland til Danmark).

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

I de fleste netbanker kan du se detaljer på posteringen ved at trykke på den i netbanken. Alternativt kommer der er nota med posten hvoraf af de fremgår hvordan beløbet er fremkommet.

Mit umiddelbare gæt er at de 40 kr er gebyr resten er kursdifference

Flemming Bach

Bachs Bogføring - din freelance bogholder i Randers, og Århus.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig.

Men hvis du nu har mange af den slags handler kunne det måske være interessant at se, hvor stort et beløb, der blev ædt op på gebyer og kursdifferencer.

Beløbet er ikke jordens største, men det giver trods alt et mere rigtigt billede af dit regnskab, evt. blot smid differecen på en konto for kursdifferencer.....

/Henrik

Tilmeldt 1. Apr 10
Indlæg ialt: 23
Fra  2p Consulting.dk Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er meget normalt med bankgebyrer på 40 - 100 kr. på betalinger fra udlandet.

Det kommer helt an på hvilket instrukser kunden har givet banken.

Ved udenlanske betalinger fra danske banker kan der vælges mellem følgende muligheder:

1. Afsender af bankoverførslen betaler alle omkostninger både hos modtagerbank og egen bank

2. Man deler omkostningen - så afsender betaler egen bank og modtager betaler gebyret hos modtagerbanken.

3. Modtager betaler alle omkostninger for bankoverførslen.

Jeg vil umiddelbart gå ud fra at det er et lignende system i udlandet.

Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle jeres svar.

I modsætning til de fleste andre indbetalinger, så er denne post ikke "klikbar" i min netbank.

Hvad jeg til gengæld først nu har opdaget er, at der i min eBoks lå en meddelelse om indbetalingen som i detaljer forklarer beløbet.

Så for en god ordens skyld kan jeg fortælle at gebyret er på 15 kr., og at resten af differencen skyldes at beløbet er betalt i euro.

Jeg har forresten lige tjekket min kontoplan og kan se at jeg ikke har nogen konto til "kursdifferencer". Hvor i kontoplanen ville i anbefale at lægge den? (Summa Summarum standard kontoplan) Under afsnittet Finansieringsudgifter?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Yes..under finansieringsdelen.

 

MvH

Peter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Thissel:
Jeg har forresten lige tjekket min kontoplan og kan se at jeg ikke har nogen konto til "kursdifferencer". Hvor i kontoplanen ville i anbefale at lægge den? (Summa Summarum standard kontoplan) Under afsnittet Finansieringsudgifter?

Lyder da fornuftigt - jeg har bare ikke financieringsudgifter som afsnit i min Summa??

Jeg har f.eks. som standard gebyrer (også bank) liggende under ADMINISTRATIONS gruppen, men jeg har slet ikke finansieringsudgifter som standard - kun renter ind ud - og den gruppe vil den vel forvirre i.

Hvor har du Finansieringsudgifter som standard mon?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder da fornuftigt - jeg har bare ikke financieringsudgifter som afsnit i min Summa??

Jeg har f.eks. som standard gebyrer (også bank) liggende under ADMINISTRATIONS gruppen, men jeg har slet ikke finansieringsudgifter som standard - kun renter ind ud - og den gruppe vil den vel forvirre i.

Hvor har du Finansieringsudgifter som standard mon?

vh

Hov - i min summasummarum enterprice HAR jeg jo valutakursdifferencer eksport - under Omsætning helt enkelt (konto 1950), og Valutakursdifferencer import - under vareforbrug - så de er der som standard hos mig under de punkter

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)