Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importmoms, meget forvirret.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Aug 11
Indlæg ialt: 6
Fra  Console-equipment Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er så småt begyndt at få varer hjem til min webshop, som er under opbygning.

Kinesere er ikke specielt gode venner med told og moms, og derfor har jeg oplevet at de sender varerne som "gave", selvom det ikke er tilfældet.

Nu sidder jeg med en forsendelse på omkring 500 kroner, som der burde betales importmoms af, men det er der ikke endnu, hvilket gør at jeg ikke må foretage mig noget med varerne. Kan jeg ringe til nogen, som derefter vil fortolde mine varer? Kan jeg risikere at få bøde, hvis det ikke blev registreret rettidigt? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jamen det går vel under bagatelgrænsen.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 3. Aug 11
Indlæg ialt: 6
Fra  Console-equipment Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Det gør det nemlig. Men det går ikke under bagatelgrænsen for importmoms.. Det skal stadig betales.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Hvis du har kontoordning med SKAT kan du vel bare anmelde importmomsen.

Du trækker den jo fra igen under iden indgående moms.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 3. Aug 11
Indlæg ialt: 6
Fra  Console-equipment Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Kontoordning har jeg ikke endnu.

På sigt, er det meningen at jeg selv vil stå for fortoldningen (har ansøgt om midlertidigt oplæg)

Men der er desværre mange ting der ikke er på plads endnu, og derfor bliver jeg nødt til at finde mig i at der skal betales ved kasse 1 når noget kommer hjem.
jeg er desværre blevet nødt til at starte op i rimelig hast, da jeg ikke længere har noget arbejde fra slutningen af måneden.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)