Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor vigtigt er et matchende domænenavn?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 66
Fra  Proximo Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens!

Jeg står i den situation, at jeg har fundet flere forskellige nicher, som har forholdsvis stor efterspørgsel (søgninger) og relativt lille (eller dårligt) udbud/konkurrence. Jeg finder herefter de nøgleord jeg vil ranke på og alt går nogenlunde fint, indtil jeg så skal finde et domæne.

Så vidt jeg er orienteret, er det særdeles vigtigt at man har et domæne, som indeholder ens nøgleord?

Lad os for eksempel sige, at jeg vil skrive om Adidas Fodbolde. Hvis www.adidasfodbold.dk så er optaget, er løbet så virkelig kørt?

Jeg ved godt, at SEO ikke altid er så sort hvidt mht hvad man skal, og skal ikke, gøre så håber derfor på en masse input fra nogle dygtige Amino'er!

Jeres hjælp er meget værdsat

-Med venlig hilsen Mikkel

Synes du Excel (og regneark) er svært? Så prøv Proximos gratis (online) Excel-kursus.

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel S:

Så vidt jeg er orienteret, er det særdeles vigtigt at man har et domæne, som indeholder ens nøgleord?

Lad os for eksempel sige, at jeg vil skrive om Adidas Fodbolde. Hvis www.adidasfodbold.dk så er optaget, er løbet så virkelig kørt?

Nej, det er det ikke. Det kan selvfølgelig være en fordel, hvis det er et meget specifik emne din side omhandler (som Adidas fodbolde) - af 3 årsager:

1. Din URL bliver fremhævet på dit primære keyword i søgeresultaterne

2. Dit domæne fortæller brugeren noget om indholdet på din side, inden vedkommende klikker sig ind på den

3. I forhold til rangering har det givetvis en lille fordel, at domænet indeholder dit keyword...men denne fordel ville nemt kunne opvejes vha. et par kvalitetslinks. Wikipedia rangerer f.eks. sindsygt godt på mange ord, som ikke indgår i deres domæne...det samme gør andre "store" domæner....

/JG

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Groft sagt kan du sagtens lave seo på www.F655AFFC-E55B-4B13-A998-9AD90DDE972B.dk så det vil ranke godt på udvalgte søgeord 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 66
Fra  Proximo Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var nogle hurtige og gode svar! Mange tak - så drømmen er heldigvis ikke helt knust, hvis man ikke kan få et præcist domænenavn.

En anden ting:

Lad os sige, man kan finde en niche, som har mange søgninger og mange resultater. Alle disse resultater (eller i hvert fald LANGT de fleste) er på engelsk. Hvis man så laver en hjemmeside på dansk, ville denne automatisk rangere højere end de udenlandske når danske brugere søger efter nøgleordet?

Synes du Excel (og regneark) er svært? Så prøv Proximos gratis (online) Excel-kursus.

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel S:

Lad os sige, man kan finde en niche, som har mange søgninger og mange resultater. Alle disse resultater (eller i hvert fald LANGT de fleste) er på engelsk. Hvis man så laver en hjemmeside på dansk, ville denne automatisk rangere højere end de udenlandske når danske brugere søger efter nøgleordet?

Ja og nej. Det afhænger i høj grad af din sides indhold og linkpopularitet samt konkurrencen på det pågældende søgeord. Men i mange tilfælde vil google favorisere dansk-sprogede søgeresultater til danske brugere på internationale keywords.

Peter

Fra Struer
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 340
Fra  Emplate ApS Hauthorn IT Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel S:
Lad os for eksempel sige, at jeg vil skrive om Adidas Fodbolde. Hvis www.adidasfodbold.dk så er optaget, er løbet så virkelig kørt?

Nu går jeg ud fra at Adidas fodbolde var en konstrueret eksempel, men du skal passe på med varemærkebeskyttelse.

Hvis du vil se lidt om hvad keywords i domænenavnet faktisk betyder, vil jeg anbefale at kigge på SeoMoz Ranking Factors.

Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 96
Fra  Studiekorrektur.dk Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du går efter engangsbesøgende fra google fx, så er keyword domæne vel det bedste. Men hvis du vil lave et "brand" som fx amino, så er det ikke efter min mening.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)