Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Chem-Dry franchise systemet, er der nogen der kender det? Godt og skidt?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Apr 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :
ER der nogen der har erfaringer med, - eller har hørt om Chem-Dry franchise systemet? Det er vedr. rensning af tæpper og møbler.
Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kender lidt til det, da jeg kender en som har arbejdet med det.

 

Han holdt op efter lidt tid da det var hårdt arbejde og indtjeningen ikke var speciel god. Men jeg vil hverken anbefale det eller ikke anbefale det.

Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Har i en periode kørt som tæpperenser for et Chem-dry firma.

Midlerne virker fantastisk, men inden du starter så tænk på følgende.....

1. De fleste tæpperensninger ligger uden for åbningstid. Dvs. typisk efter kl. 16., weekender ell. ferier. Det er utoligt hårdt, med de tunge maskiner og den lange arbejdstid.

2. Møbelrens kan typisk udføres i dagstimerne. Tag en god pris for det, da det er utroligt hårdt f.eks. at rense 200 stole på en dag. Man står i akavede stillinger under rensning. Skal du kun rense en enkelt stol, så tænk på at du har transport, udpakning, rensning, sammenpakning, transport og fakturering. Det er ikke alle der betaler lige godt.

3.Der er penge i det, men det er en kamp at overbevise kunderne om at det er en god ide at vedligeholde deres tæpper / møbler. Brug et firma til at ringe rundt og aftale møder for dig. Det koster lidt, men skal du bruge tid på at ringe til 10 firmaer for at få et møde i stand( typisk rate), så er det hurtigt tjent ind. Regn med en kundesalg pr. 5 besøg. 

4. Få tjekket din franchise aftale grundigt af en advokat. Specielt med tanke på, at hvis firmaet ophører, hvad skal der så ske med diverse maskiner. Undersøg ligeledes, om der er et minimum køb over en bestemt periode.

5. Ring evt. til Jacob fra CarpetCare for at høre mere om tæpperens.

Det skal lige siges, at jeg ikke er i denne branche mere og ikke har nogen kontakt med de nævnte firmaer.

Mvh. Brinkman

Tilmeldt 2. Apr 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Tak for et flot detaljeret svar. Der er en del ting at tænke over. Har du haft med salg af tæppe rens at gøre også? Hvis ja, Hvordan er markedet, er der mange om budet?

Jeg overvejer franchise fordi der en vis tryghed i at købe en "gennemprøvet pakke".  Vil du anbefale Chem-Dry?

Har også hørt om et firma der hedder Fiber Care, kender du noget til dem? CarpetCare, er det også et franchisesystem?

 

Mvh Pigen

Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pigen

 Det er med interesse at jeg læser dine spørgsmål vedr. Chem-Dry. Der er ingen tvivl om at det at blive selvstændig erhvervsdrivende er hårdt arbejde, krydret med et ekstra stressmoment, nemlig at du selv er 100% ansvarlig for at "skrabe" pengene hjem.

Her kan et godt og gennemprøvet franchisesystem måske hjælpe dig til en god start. I den forbindelse kan jeg godt anbefale Chem-Dry Systemet. Det er et koncept der har eksisteret med succes i Danmark i næsten 20 år og mange af franchisetagerne i gennem årene har opnået deres mål om at blive økonomiske uafhængige igennem arbejdet med at rense tæpper og møbler. Jeg syntes du skal kigge på deres hjemmeside www.chemdry.dk eller www.chemdry.com og så ring til dem og få et personligt møde. De behandler alle henvendelser proffesionelt og fortroligt.

Mvh. Tæpperenseren

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 707
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen tvivl omkring deres produkter.  De er rigtig gode.  Men det jeg får af kommentarer som selvstændig tæpperenser når jeg kommer ud til hoteller, kontorer og restauranter er typisk:I gør det lige så godt, men til halv pris!  Så det er værd at tage med i overvejelserne hvis du overvejer at gå i samarbejde med en af de dyre spillere i branchen for tæpperens.  De skal jo aflevere en del af omsætningen til Chem-Dry US som med al anden franchise.  Jo absolut både fordele og ulemper!

Held og Lykke!

Bedste hilsner

Lars Jensen

www.TRY.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 707
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pigen.  Fik du undersøgt Chemdry? Er interesseret i at høre nærmere, da der er flere hos dem der skulle være lidt trængt her i disse krisetider! Mange firmaer og især hotelbrancher betragter tæpper som en lille luxus-ting der nemlig godt kan vente lidt. Derfor er det MEGET vigtigt at du vælger et koncept med en super kvalitet, løsning og en konkurencedygtig løsning. Hvis du ønsker mere information om økologisk tæpperens og muligheder for opstart i denne branche er du velkommen...

Bedste hilsner

Lars

www.TRY.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 707
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Så starter sæsonen op for alvor i næste uge! Forår... hvis nogle skulle være i tvivlStick out tongue

Erfaringsmæssigt kommer vi her i firmaet til at mangle arbejdskraft i en måned eller 2 til tæpperens. Kommer du fra København og kunne du være interesseret i at arbejde evt. 4 timer dagligt? Kunne du være klar til at køre med en af vore biler med tæpperens og være klar indenfor 24 timer? Så kunne du snuse til denne branche i en kort sæsonperiode hvor ingen af os binder os i længere perioder!

Kontakt TRY.dk Tæpperens

Eller Lars på:

lars@try.dk

Fra Assens
Tilmeldt 9. Jun 10
Indlæg ialt: 839
Fra  S17 Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

mikmira:

Så starter sæsonen op for alvor i næste uge! Forår... hvis nogle skulle være i tvivlStick out tongue

Erfaringsmæssigt kommer vi her i firmaet til at mangle arbejdskraft i en måned eller 2 til tæpperens. Kommer du fra København og kunne du være interesseret i at arbejde evt. 4 timer dagligt? Kunne du være klar til at køre med en af vore biler med tæpperens og være klar indenfor 24 timer? Så kunne du snuse til denne branche i en kort sæsonperiode hvor ingen af os binder os i længere perioder!

Kontakt TRY.dk Tæpperens

Eller Lars på:

lars@try.dk

 Ikke for noget, men dit link fejler :-)

Følg med på min blog omkring økonomi, crowdlending og det at være ung investor

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 707
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)