Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontrakter???

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 336
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej.

Skal have lavet en samarbejdskontrakt tror jeg. Jeg har nogen virksomheder som vil udbyde en service på min kommende hjemmeside, (hjemmesiden røbes ikke inden åbningen) men vil gerne sikre mig at de ikke hoppe fra dagen inden.

Hvad skal sådan en kontrakt indeholde?

firma navn
Aftalen
betingelser for aftalen......
?
?

Kan man finde en skabelon eller skal man have en advokat til det og i så fald, hvor meget vil det koste?

Håber nogen kan hjælpe.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Byg den op omkring:

1. parterne (Hvem aftaler noget med hinanden?)
2. aftalens formål (Hvorfor laver man aftalen?)
3. aftalens præcise indhold (Hvad er part 1 og part 2 forpligtet til?)
4. økonomien (Hvem betaler hvor meget til hvem hvornår?)
5. aftalens opsigelse (Hvordan kommer en part ud af aftalen?)
6. konsekvenser ved mislighold (Hvad sker der, hvis en part misligholder aftalen?)
7. aftalens tiltrædelse (Hvordan tilkendegiver man, at aftalen er indgået - ved underskrift? pr. e-mail? lydoptagelse fra Skype? Andet?)

Lad være med at lege jurist, når du skriver aftalen - bare skriv kort og utvetydigt.

God vind med projektet.

Venlig hilsen

Hans

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

topprospect:
eller skal man have en advokat til det og i så fald, hvor meget vil det koste?


Hvis der er tale om rigtig store beløb, så lad en advokat skrive for jer.
De fleste aftaler går jo gnidningfrit, og oftest kan det alligevel ikke betale sig at forfølge en evt. misligholdt lille aftale.

Mon ikke en advokat kan oversætte jeres egne overvejelser til juristsprog for 2-4000 kr. Jeg gav vist nok 1250 kr. for sådan en aftale for 12 år siden. Efterfølgende har jeg selv skrevet mine aftaler og kontrakter uden at det har kostet mig noget som helst - heller ikke bøvl.

Venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 336
Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret Hans.

Men er det nok bare at bygge den op som du beskriver.
Er vel også i bund og grund underskriften der hæfter, er det ikke? Om jeg har udformet den eller en advokat har, står vel lige godt, så længe underskriften er i hus og aftalen er beskrevet.

Du skulle vel eventuelt ikke have en skabelon liggende du kunne sende pr. mail til mig?

 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

topprospect:

Du skulle vel eventuelt ikke have en skabelon liggende du kunne sende pr. mail til mig?

Altså jeg har jo lige givet dig en skabelon ovenfor.
En aftale er gyldig uanset, hvordan den er indgået.
Jeg bruger oftest bare e-mail, hvor jeg beder folk bekræfte utvetydigt, at de accepterer aftalen.

Nu ved jeg jo ikke, hvad din aftale skal indeholde, så det er lidt vanskeligt at gå grundigere til værks, men hvis du sender mig en mail, skal jeg gerne vedhæfte én af mine aftaler, som er bygget op efter denne skabelon. Men du kommer jo alligevel selv til at formulere det, der skal aftales.

venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 336
Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)