Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produktansvarsforsikring,hvor finder man den bedste og billigste?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg handler med et stort firma so nu forlanger jeg skal tegne en produktansvarsforsikring  på 2 mill euro

I de 10 år jeg har handlet med dem har der aldrig været krav om nogen erstatning. De siger det er et generelt krav til deres leverandører at de har en produktansvarsforsikring.

Er der nogen der har erfaring på det område?

Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at vende den rundt. Hvad er det værste, der kan ske hvis du siger du har en og de finder ud af du ikke har den? Alternativt må du på forhandlingsbordet med firmaet - tror ikke på du får et forsikringsselskab med på så høje summer.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke helt usædvanligt at møde et sådant krav om at tegne en produktansvarsforsikring, og det kan i bund og grund også være i din interesse at få en sådan forsikring, sådan at din økonomiske risiko minimeres, hvis du løber ind i en ansvarssag. Risikoen for en produktansvarssag afhænger dog naturligvis af, hvilke produkter du sælger, ligesom du naturligvis må holde udgiften til forsikringen op i forhold til fortjenesten ved samarbejdet med din kunde.

De fleste forsikringsselskaber tilbyder tegning af en produktansvarsforsikring, hvorfor du kan rette henvendelse til dem og få et tilbud. I samme forbindelse kan du med fordel overveje at opdatere dine salgs- og leveringsbetingelser, sådan at de afspejler vilkårene i din produktansvarsforsikring (forudsat at du vælger at tegne en). Det vil muligvis også være et krav fra forsikringsselskabet.

Det lyder derimod under alle omstændigheder ikke som en farbar vej at binde din kunde en historie på ærmet om, at du har tegnet en produktansvarsforsikring, selvom det ikke er tilfældet. Ikke alene er det uhæderligt og ødelæggende for tilliden, ligesom du må forvente, at din kunde vil se dokumentation for forsikringstegningen.

Mvh Peter

 

 

 

 

 

 

Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders.

Det værste der kan ske er at jeg mister min store kunde gennem mange år, der er et stort multinationalt selskab.

Så det du foreslår må være det dummeste man kan gøre, tillid er ikke noget man får automatisk , men ved et godt og tidlidsfuldt og hæderligt stykke arbejde gennem mange år.

Når man handler med et stort multinationalt firma er det som regel dem der i hovedtræk bestemmer salgsog leveringsbetingelser, hvis man er interesseret i at være leveradør til dem.

Så man kan ikke skrive sig ud af ansvar eller kan man?

Forsikringspræmien bliver man vel nødt til at førøge salgsprisen med, men så er faren at de finder en billigere leverandør.

Håber der er nogen der har nogle gode råd her.

Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ikke nogen her der har en produktansvarsforsikring og kan fortælle lidt om præmieniveau præmieberegning

og evet anbefale et forsikringsselskab, for det er jo en jungle at finde et forsikringselskab  der ikke skriver noget med småt så når uheldet engang skulle komme, so må man selv betale eller lade sit firma lukke.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har for nylig haft fingrene i en produktansvarsforsikring, der dækkede hele verden og også havde ingrediens/komponentdækning. Dækningssummen var kr. 50.000.000, ligesom den også indeholdt erhvervsansvar. Den årlige præmie var kr. 186.000, og forsikringsselskabet var Alm. Brand.

Men grib knoglen og ring til nogle forskellige forsikringsselskaber og bed om et tilbud, der er skræddersyet i forhold til risikoen på din virksomhed og produkter. Forsikringsbetingelserne er relativt enslydende, men med flere tilbud i hånden kan du jo sammenligne.. og ellers spender et par tusinde på at få dem gennemgået af en rådgiver, hvis du er usikker eller i tvivl. I forhold til præmien og omkostningen i tilfælde af manglende dækning, er det jo håndører..

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

NB-Import:
kan fortælle lidt om præmieniveau præmieberegning

Præmien beregnes på baggrund af omsætningen og produktet. Præmien for fx en medicinalvirksomhed er højere end for en virksomhed, der laver fliser (bare et eksemple), så det kan der ikke siges noget generetl om. Jeg går ud fra, at du er underleverandør? Tag fat i det forsikringsselskab, du allerede har, og bed om et tilbud.

Du skal nok forvente, at du kun kan tegne produktansvar samme sted, som resten af dine forsikringer er - de færreste selskaber tegner ansvar alene.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var ikke et forslag - men et spørgsmål - for dig er det tydeligvis ikke relevant. Jeg vil gætte på at over 50% af leverandørerne signer af på det krav uden at dokumentere det. Jeg håber du  finder et forsikringsselskab, der vil dække 2 millioner euro til en rimelig pris. Du må gribe knoglen og ringe rundt og derved undersøge betingelser og priser. Meld gerne tilbage i tråden, da det helt sikkert er relevant for mange andre mindre leverandører.

Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Produktansvarsforsikring må være noget alle iværksættere og erhvervsdrivende på et tidspunkt har overvejet, men de fleste kryber nok udenom de høje præmier ligesom undertegnede, medmindre kunderne kræver det.

Hvis man importerer et produkt fra udenfor EU (feks. Fjerne østen) og vidersælger det indenfor EU, har man da produktansvaret?

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Produktansvar, er ansvar for den skade dit produkt kan forvolde - hvis du fx sælger dårlige hindbær, og nogle bliver syge, kan du blive ansvarlig, og komme til at betale erstatning til dem, der er blevet syge.

Så det har INTET med oprindelsesland eller noget andet at gøre - du kan også blive produktansvarlig for noget du har købt eller produceret i DK.

Så hvis der er produktansvar for en skade, kommer du til at betale - forsikring eller ej, og mangel på forsikring kan være ruinerede. Så det er faktisk et rigtig dårligt råd, at opfordre til at droppe forsikringen. Jeg har på intet tidspunkt overvejet at droppe ansvarsforsikinger, det tør jeg simpelthen ikke.

Husk i øvrigt, at en ansvarsforsikring også forsvarer dig mod uberettigede krav.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)