Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man have firmakonto i privatkonto

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi betaler absolut ikke for erhvervskonto i Nordea, som har en særlig ordning hvor små erhverv kører samme fordele som man som privatkunde måtte have mig bekendt = ingen som helst omk for erhvervskonto

vh

Præcis. Det er også fuldt ud gratis i Danske Bank.

Tilmeldt 26. Jul 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hos sparekassen er en erhvervskonto gratis. Oprettede en i juni 2017.

Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Som ansat i et af de større pengeinstitutter kan jeg fortælle at det er meget normal at bankerne ikke tillader brug af privatkonti til erhversmæssig brug. Er der tilgengæld tale om en enkeltmandsvirksomhed, og har du dit private arrangement i banken (RKI- og tabskunder undtaget) - kan man gratis få det de fleste kalder en forretningskonto. Den har du samtidig mulighed for at bruge som NemKonto til virksomheden ved momsrefusion osv. :-) Og lige som tilføjelse hertil - koster erhvervskonti til selskaber typisk en kvt pris og til tider et oprettelsesgebyr. Det afhænger fuldt ud af arrangementstørrelsen på både erhvervs- og privarholdet.

Freelance bogholder. Ekspert i Dinero, Billy, mf. Få det gjort rigtigt - Og spar tid & penge!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke som sådan uenig Daniel, slet ikke - men jeg tror, hvis du ser de mange tråde om der her og flere store facebook fora, at vældigt mange banker er gået over til at kræve gebyr så snart CVR skal være tilknyttet som nemKonto. 

Hvis "din" bank som udgangspunkt altid giver CVR tilknytning til enkeltmands hvor ejer ikke er RKI eller tabsgivende og jo har det private i banken - uden nogen omkostning, så skriv bankens navn.

Det vil ikke være unfair reklame her men tværtimod være nyttigt for folk med enkeltmands at vide, at i DEN bank kan de få CVR tilknytning gratis under de omstændigheder, for det er noget en del "bøvler" med

jeg henviser også gerne enkeltmands virksomheder til din bank så (hvis de har netop det problem)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 01:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ditto her.

Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Jeg tror i høj grad det afhænger af det personlige engagement i bankerne. Der er nok kommet en tildens til at "erhvervsdrivende" ikke er særlig gamle, og dermed stort set ikke har noget øvrigt engagement af betydning, eller at man vælge en "ny" bank til sit erhvervsengagement, hvilket mange banker selvfølgelig ikke er meget for. Jeg vil næsten vove at påstå, at er man tilmeldt et fordelsprogram og har eksempelvis et bolig/billån eller lign - vi det i alle pengeneinstitutter være gratis at få en erhvervskonto med nemkonto tilknytning, hvis der bare er en smule fremtidsperspektiv i kundeforholdet. 

Jeg er ikke meget for at nævne bankens navn i frygt for så at blive at blive hængt op på at det "altid" kan lade sig gøre gratis, men det kan det i 9/10 tilfælde ved enkeltmandsvirksomhed (selskaber prissættes som skrevet anderledes)  - selvfølgelig er der undtagelser, hvis det er en kunde hvor det vurderes at man ikke ønsker at gøre yderligere forretninger med denne af forskellige årsager. Og dem er der selvfølgelig altid også.

Jeg læste i et indlæg at du selv har bank (og gratis forretningskonto) i det pågældende pengepengeinstitut. Så er du hjulpet lidt på vej Big Smile

God dag

Freelance bogholder. Ekspert i Dinero, Billy, mf. Få det gjort rigtigt - Og spar tid & penge!

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har lige ringet lidt rundt.

Nordea tager 1200 kr. om året for en erhvervskonto og 1200 i oprettelse.
Jeg har en konto her i forvejen som har fat i mit CVR-nummer.

Danskebank tager 600 kr. om året for en erhvervskonto og 2000 i oprettelse.
Her har jeg alt privat (nem ID mv.), og de tillader ikke et enkeltmandsfirma eller en hobbyvirksomhed at bruge en konto til erhverv hvis det ikke er en erhvervskonto. Opretter man ikke en erhvervskonto, bliver man smidt ud på et tidspunkt.

Det er alt sammen noget med forsikring og hvidvasknings-politik. Din firmakonto er ikke beskyttet ved lov mod hackere og fusk. Det er din private. Derfor kan du ikke blande privat og erhverv.

Bruger du GLS, kræver de at du sætter en ordning op hvor de selv kan hæve penge for pakkeforsendelse (Leverandørservice). Det fungerer ikke på en privatkonto. Kan du vise regnskab kan du slippe for GLS (Leverandørservice).

For få uger siden kunne du i flere banker få gratis konto til dit firma, men de er alle ved at lave om på det.

Som sagt ringede jeg rundt i går og er derfor godt opdateret, men om andre kan slippe billigere, thaaa, det kan da godt være.

Jeg skylder ikke rigtig noget på bil, hus og andet, så jeg er nok en dårlig kunde for dem :-)

// Lars

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)