Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tvangsopløsning af firma

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Aarhus, Danmark
Tilmeldt 6. Apr 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Live Systems ApS Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg er flyttet til Schweiz for godt et halvt år siden, i den forbindelse har jeg nogle venlige folk på min gamle adresse til at scanne mine dokumenter m.v. ind og sende dem til mig.

Det er dog gået således at jeg ikke har set brevet om årsopgørelse (og jeg har ikke skænket det en tanke hernede) og nu har jeg fået et brev om tvangsopløsning, det ser ud til at det er nemt at slippe ud af igen, hvis man ønsker at fortsætte - men jeg ønsker egentlig at komme af med det, så jeg slipper for alt bøvlet (jeg bruger alligevel ikke selskabet til noget mere). Vi skal tilbage til 09', hvis der skal være et år hvor jeg havde mere omsætning end de 50.000, der kræves for at være momsregistreret.

Derudover, som prikken over i'et, mener skat jeg har glemt at sende en momsangivelse for et par år siden - de har bare først fundet ud af det nu - så de har sendt mig en rykker på et betydeligt beløb. Jeg har dog talt med dem, og de ændrer det til det korrrekte beløb når jeg fremsender de rigtige tal.

Jeg ved naturligvis at ovenstående er usandsynligt dumt, og at jeg skulle have fået lukket selskabet for længe siden - men er der nogen af jer der ved hvordan jeg kommer af med det på en fornuftig måde? Er det muligt blot at lade det tvangsopløse, og vil det evt. have konsekvenser for ejerne af selskabet (mig + en anden) personligt? Der er tale om et SmbA selskab, hvor vi er to parter de begge har været aktive i driften af selskabet, vi er dog begge enige om at det skal afsluttes.

På forhånd tak og glæder mig til at høre jeres svar.

Kristian Øllegaard

Fra Højbjerg
Tilmeldt 21. Aug 11
Indlæg ialt: 163
Fra  YouMe Shopping Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Foreslår du kigger på denne udmærkede artikel:
http://www.amino.dk/blogs/toejner/archive/2008/11/14/smba-s-m-b-a-selskab-med-begr-198-nset-ansvar.aspx

Og foreslår så i øvrigt at overveje grundigt næste gang, du overvejer at stifte et smba :-) Det har mildest talt ikke det bedste ry med den form for selskabskonstruktion. 

Bedste hilsner fra Jonathan Løw
Team-Leader hos Kaospiloterne.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

SMBA...dårligt ry med den form for selskabskonstruktion.

Jonathan..sikke dog en gang pladder.

 

 

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kristian.

I kan lade det sejle.

I kan lave en §216 opløsning, hvor i sog hæfter personligt efterfølgende for eventuelle krav.

I kan lade det likvidere på normal vis.

Dette må i lige have afgjort først.

 

MvH

Peter

Fra Aarhus, Danmark
Tilmeldt 6. Apr 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Live Systems ApS Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har det jo absolut intet med selskabsformen at gøre, at jeg har glemt at indsende årsregnskab ;-)

Peter, jeg sender dig lige en PM - du lyder rigtig kompetent!

Så kan jeg forhåbentlig få lukket det og slippe for at tænke mere på moms :-)

Fra Aarhus, Danmark
Tilmeldt 6. Apr 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Live Systems ApS Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Kan ikke umiddelbart finde en funktion til at kontakte dig - men smid mig gerne en mail på kristian@oellegaard.com, så jeg kan høre mere om hvordan du evt. kan hjælpe med at få lukket selskabet.

På forhånd tak

Kristian

Fra Højbjerg
Tilmeldt 21. Aug 11
Indlæg ialt: 163
Fra  YouMe Shopping Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

jeg sætter pris på en god debat og debattone, men det er svært når dit argument er "sikke dog en gang pladder". Vil du ikke forklare, hvorfor du mener det er pladder? Og hvis nu SMBA er sådan en god løsning, kan du så ikke komme med nogle eksempler på succesfulde SMBA-konstruktioner herhjemme? Udover kontorfællesskaber og lignende?

Bedste hilsner fra Jonathan Løw
Team-Leader hos Kaospiloterne.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen Johathan...selskabsformen har vel intet med problemet at gøre?

Havde det nu været et ApS, så havde problemstillingen ikke været anderledes.

Man kan så have forskellige holdninger til SMBA-konstruktioner..men det er som sagt

denne tråd uvedkommende.

For i øvrigt er Tryg-koncernen et SMBA.

 

MvH

Peter

Fra Højbjerg
Tilmeldt 21. Aug 11
Indlæg ialt: 163
Fra  YouMe Shopping Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg ikke revisor, men i min bog lukkes SMBA selskaber på samme måde som anpartsselskaber eller efter aktieselskabslovens § 14. 

Iøvrigt i forhold til "pladder" så afhænger det jo fuldstændig af, hvad formålet med selskabet er. Jeg anerkender, at SMBA kan have et formål - f.eks. hvis to studiekammerater i fællesskab vil prøve en idé af i det små eller lignende. Men hvis tanken er at tiltrække investorer eller opnå troværdighed i markedet i forhold til samarbejdspartnere etc., så er det i mine øjne og baseret på min viden indenfor området et klart no-go. 

Bedste hilsner fra Jonathan Løw
Team-Leader hos Kaospiloterne.

Fra Højbjerg
Tilmeldt 21. Aug 11
Indlæg ialt: 163
Fra  YouMe Shopping Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tryghedsgruppen er et SMBA ja, men denne er inddelt i kommercielle selskabs-konstruktioner og fonde, som du så nok også ved. Men skal nok holde den diskussion ude af tråden her :-)

Bedste hilsner fra Jonathan Løw
Team-Leader hos Kaospiloterne.

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)