Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adwords konkurrence vs. organisk konkurrence

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har fundet et ret interessant emne og kan se, at der er meget konkurrence via Adwords.

Men det er da ikke sikkert, at der er ligeså meget via organiske søgninger vel? 

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Sasa,

Jeg forstår ikke helt dit indlæg...
Der er jo stor konkurrence på mange områder på adwords, men her har man rimelig klare spilleregler...
I den organiske del af Google er der jo også en masse konkurrence på de gode søgeord, hvis du er ude i lange kombinationer af 3-4 ord så falder konkurrencen jo meget i det organiske...
Man skal bare huske at spillereglerne/kunkurrence reglerne omkring seo er jo lidt mere diffuse end adwords, da man ikke lige kan styre alt selv...

Men hvad tænker du helt præcis på, når du ikke er sikker på der er stor konkurrence på organiske søgniner?

/Martin

Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ikke nødvendigvis.. Det vil du kunne se, ved at gennemgå de sites der ligger på side 1, og se hvor godt optimerede de er til det givne ord.

Men - nej - fordi der er stor konkurrence på Adwords-ordet er det ikke nødvendigvis på det samme ord i de organiske søgninger.. Dog er det overvejene sandsynligt at der er, for er folk villige til at byde højt på en annonce, så er det jo sikkert fordi der er noget at hente på ordet, og så skulle man da være fjollet hvis man ikke vil gøre en indsats for det organisk også..

Så der er kun en analyse af siderne på side 1 der kan give dig det enedelig svar, om det er værd at gøre en indsats for..

/Ulrik

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak begge to! Ja det var præcis det jeg var ude efter!

Er det nemmeste at bruge Yahoo site-explorer til dette? 

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hmmm site-explorer er jo desværre ved at blive udfaset, så du henter ikke længere helt valide data herfra.. og det er jo kun backlinks du kan hente info om her.. ikke hvor godt onpage-optimeret de enkelte sider er.. En rigtig godt onpage-optimeret side, kan stadig ranke rigtig godt, uden ret mange backlinks, især hvis det er et site med en vis alder..

Så du er nød til ind på hver enkelt side, og vurdere hvordan den er optimeret, hvordan er titles lavet, intern linkstruktur, er der gjort noget ud af teksterne, - bruger man "overskrift-tags", laver sitesene de klassike fejl med at kunne kaldes med og og uden www

og vil du så endelig tjekke backlinks, kan du jo bladre lidt videre i søgeresultaterne, og se om der kommer blogs "splogs" indlæg med links til siderne... du kan også tjekke kildekode, nogle SEO-firmaer skriver deres signatur i kildekoden, hvis der er en sådan så bliver der ihvertfald arbejdet med seo..

Men til tjek af backlinks, er der desværre ikke en rigtig pålidelig afløser til yahoo, - nogle bruger seo-moz gratis udgave, andre seo-spyglas.. men hvor meget man skal tiltro dem, skal jeg ikke kunne sige.. Bedste alternativ er siteexploration som du kan afprøve gratis i 30 dg, men herefter er det fhv. dyrt hvis man kun laver seo for 1 eller få sites, - synes jeg ihvertfald..

- Håber du kan bruge det!:D

/Ulrik

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan jeg hvert fald.

Mange tak Ulrik! 

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Fra Hillerød
Tilmeldt 9. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Sasa,

I praksis oplever jeg konstant, at der kan være meget stor forskel på konkurrencen i de organiske vs. Adwords.

For at vurdere konkurrencen på de organiske resultater skal du lægge ud med fokusere på top-10 (som jeg skrev i et ældre blogindlæg om at vurdere konkurrencen - læs også kommentarerne til det. Der har folk også nogle bud på, hvordan man hurtigt vurderer konkurrencen).

For top-10 resultaterne skal du så se på, hvor god onsite-optimeringen er (altså brug af titles, selve indholdet, interne links m.m.) samt hvilke links der er til siden.

Det med links kan du godt bruge Yahoo Site Explorer til, så længe den lever - eller du kan suge så meget næring som muligt ud af de gratis dele af professionelle værktøjer som Sitexploration.com, Seomoz.org (og deres Open Site Explorer) og Majestic SEO.

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sasa hvilket sprog planlægger du at lave din side på?

hvis det er engelsk er der andre gode måder at drive traffik på.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)