Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgeoptimering hvor lang tid???

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 7. Aug 11
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hahahaha alt for griner, at så mange mennesker kæmper en kamp for at få sit link ud, og du gør ALT for at undgå det :)

Og så endda i en tråd hvor du klager over din SEO mand :)

Slavehandel.dk er alle de små jobs samlet på et sted. Få hjælp til ALT.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Få domænenavnet væk fra TITLE tag - og få vigtigste keywords skrevet der først.

Hvis man har domænenavnet er der ingen grund til at søge efter dig på Google.

Der mangler en H1, og i H2 har vi balladen igen med at der står domænenavn deri. 

Prøv at skrive: "site:ditdomænenavn.dk" 

Der får du virkeligt et indtryk af at mange af de forskellige sider er meget ens. Det er ikke godt for din placering i Google :-) 

Der er desuden alt for mange veje ind til samme side. For hver valuta er der en indgang til de fleste sider. Det gør Google ser en masse ens indhold. 

Mht links udefra kan jeg desværre kun se du har et enkelt. Det er alt for lidt.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Er lige ved at lave en lille analyse på din side, så vil jeg lige komme tilbage med min vurdering. Noget der dog ville være godt for dig var hvis du kunne fortælle hvad du betaler for din SEO. Hvad i eventuelt har aftalt, og hvad de siger de har gjort.

Du kan sende det i en PB hvis ikke du vil ud med det offentligt

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ozso:

dobeltwdobeltwdobeltw puntum super laser shop i et puntum dk

Nu er jeg ikke med? Du er ved at søgeoptimere din side men du vil ikke skrive linket rigtigt så du får links ind?

Du skriver Det er sikkert at handle hos Super Lasershop men jeg kan ikke se jeres adresseinfo på siden noget sted? Så hvem er I?

Fra Rødekro
Tilmeldt 4. Jul 05
Indlæg ialt: 344
Fra  WEBDUS.dk Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:
Nu er jeg ikke med? Du er ved at søgeoptimere din side men du vil ikke skrive linket rigtigt så du får links ind?

Det kan jo være han ikke ved det, og han derfor har søgt hjælp hos en SEO mand.

Jeg har ikke vurderet din side nærmere, men hvis din SEO mand har arbejdet 2 måneder, så burde han snart få fingeren ud og arbejde med dine titler og meta descriptions.

/Finn

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Der er gode sider og der er dårlige sider :)

Den gode er at der på rigtig mange af de sider som kunne være blevet til dobbelt indhold (sortering og filtrering), er indsat et canonicaltag, som rent faktisk fortæller Google at de hellere skal tage et kig på originalsiden. Det er positivt at se.

Der hvor den går galt, er fx ved din ønskeliste funktion. Der 301 redirecter og 302 redirecter du væk fra siden, mens du samtidig i din robots.txt fortæller Google at de ikke må crawle den side. Det betyder i grunden at de godt må indeksere siden, og det vil de i mange tilfælde også gøre. Det samme sker rent faktisk også på din søgeresultatside, den må heller ikke crawles, men den må godt indekseres.

Der er en stor misforståelse blandt mange at de tror at robots.txt beskytter mod indeksering, men det gør den bare ikke. Jeg havde heller ikke været ude for en indeksering af mine sider ved brug af robots.txt, indtil jeg begyndte at teste på det. Og der skal altså ikke mere end et link til siden, hvilket jo er nemt at få når brugerne jo kan se siden.

Så der skal ikke være disallow på nogen sider, brug i stedet canonical eller noindex robots metatagget, hvis en side ikke skal indekseres.

Det samme gør sig egentlig også gældende på dine billeder, altså når man klikker på et billede for at se det i større format, er der sat en canonical på, men samtidig er der en disallow på også, og når Google jo ikke må crawle den side, ser de heller ikke det canonicaltag.

Jeg ved god jeg går lidt ned i detaljen, og du ser nok underligt på det jeg skriver, men det er nu vigtigt at selve systemet gør som man vil have når man har med Google at gøre, da der ellers kan ske uventede ting, eller i hvert fald flere af dem.

Du bør få lavet en søgeordsanalyse, både fordi dine tekster er noget ens på alle siderne, så det kan i sig selv godt skabe dobbelt indhold. Søgeordsanalysen gør blandt andet det at se ord som du ikke lige havde tænkt over at bruge i dine tekster, og som kan give dig yderligere besøgende og dermed kan du ud fra det, lave mere unikke tekster end du har i dag.

På dine kategorisider, må der meget gerne være mere beskrivelse, eventuelt indsat under produkterne, så den ikke genere dine produkter for meget. der skal mere fokus på det siden handler om.

Husk at SEO handler om fokus. et eksempel på hvor du ikke har fokus er på din laser pointer 5mw (under grøn laser pointer), hverken i title eller i overskrift står ordet grøn, selvom vi jo har med en grøn laser pointer at gøre. Det står en gang under beskrivelsen, som grøn laser, ikke grøn laser pointer.

Det samme gør sig gældende for en lang række andre produkter og sider.

Brug kun domæne eller firmanavn i title hvor har en mening at bruge det.

Nu vil jeg snart stoppe, da jeg jo ellers bare giver din SEO mand en arbejdsplan at gå ud fra, selvom jeg nu nok allerede har gjort det :)

Skab links til din hjemmeside, det er nødvendigt både for indeksering, men også for rangering i søgeresultatet hos Google. ud over det så sørg også for god intern linkbuilding, da det er med til at løfte de enkelte sider op af rangstien.

Generelt: Skab mere fokus, mere unikt indhold og bedre titles og overskrifter.

Alt sammen burde din SEO mand have gjort noget ved, eller i det mindste bare vide, men da jeg ikke aner hvad du betaler ham, hvor meget han tager i timen, kan jeg jo ikke sige hvor meget han burde have nået. men mange af de ovenstående punkter, basale og noget af det første man begynder at arbejde med, så der burde jo være sket noget på de 2 måneder. Men igen det kommer jo an på hvad du betaler for det SEO arbejde, og om han fx skal arbejde på det hver dag, eller om det bare er en gang om måneden etc. der er jo meget der spiller ind alligevel.

MVH Kim

Læs evt mere på min hjemmeside, SEO tips, SEO ordbog

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

En tanke der strejfer mig:

Du siger du ikke har set nogen resultater over de sidste 2 måneder.

1. Siden med www har 0 inlinks i følge yahoo.
2. Siden uden www har 2 inlinks i følge yahoo.
3. I følge google er 211 sider indekseret.

Nu kigger jeg lidt på de backlinks der og tænker... Hvad er det din søgemaskineoptimerings-mand har lavet? Har han blot fixet nogle ting i koden til din side, hvis ja - hvorfor har det så taget 2 måneder?

Uden backlinks kommer du altså ikke langt. jeg mener.. 2 backlinks? Det skal så også lige siges at det ene backlink er fra siden selv (intern link), og det andet er fra trustpilot.

Hvad er det helt præcist der er sket af søgemaskine optimering tænker jeg?

Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Morten Madsen:

En tanke der strejfer mig:

Du siger du ikke har set nogen resultater over de sidste 2 måneder.

1. Siden med www har 0 inlinks i følge yahoo.
2. Siden uden www har 2 inlinks i følge yahoo.
3. I følge google er 211 sider indekseret.

Nu kigger jeg lidt på de backlinks der og tænker... Hvad er det din søgemaskineoptimerings-mand har lavet? Har han blot fixet nogle ting i koden til din side, hvis ja - hvorfor har det så taget 2 måneder?

Uden backlinks kommer du altså ikke langt. jeg mener.. 2 backlinks? Det skal så også lige siges at det ene backlink er fra siden selv (intern link), og det andet er fra trustpilot.

Hvad er det helt præcist der er sket af søgemaskine optimering tænker jeg?

Med Venlig Hilsen
Morten

Nu kender ingen af os jo udgangspunktet, den eneste som har en god chance for det er trådstarter. Så det er jo som udgangspunkt svært at beskylde en person for ikke at have lavet noget, eller kun at have lavet så lidt at det ikke er til at se. Ud over det kender vi jo heller ikke til hvilken aftale der foreligger mellem trådstarter og SEO mand, da den i høj grad er med til at bestemme hvor meget der bliver lavet, hvor hurtigt etc.

Man kan derimod som beskrevet tidligere, sagtens fortælle hvad der egentlig mangler, hvilke ting der bør bliver gjort, hvad SEO manden bør vide etc.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:

Nu kender ingen af os jo udgangspunktet, den eneste som har en god chance for det er trådstarter. Så det er jo som udgangspunkt svært at beskylde en person for ikke at have lavet noget, eller kun at have lavet så lidt at det ikke er til at se. Ud over det kender vi jo heller ikke til hvilken aftale der foreligger mellem trådstarter og SEO mand, da den i høj grad er med til at bestemme hvor meget der bliver lavet, hvor hurtigt etc.

Man kan derimod som beskrevet tidligere, sagtens fortælle hvad der egentlig mangler, hvilke ting der bør bliver gjort, hvad SEO manden bør vide etc.

MVH Kim

Ja det er svært at beskylde en person for ikke at have lavet noget - derfor har jeg heller ikke beskyldt en person for ikke at lave noget. Dog vil jeg gerne hvis du kan finde spor af den antydning i mit indlæg, have det at vide. Det eneste jeg umiddelbart selv mener jeg har spurgt om er "hvad har han lavet". Jeg har på intet tidspunkt sagt "han har ikke lavet en skid".

Jeg har, som dig, ingen mulighed for at vide hvordan tingene SEO-mæssigt så ud før, men derfor synes jeg det er okay at stille spørgsmål ved hvad der egentlig er blevet lavet, og hvis trådstarter siger det har taget 2 måneder - så må jeg erkende at jeg synes det virker mystisk.

Jeg stillede egentlig spørgsmålet fordi jeg faktisk gerne ville vide hvad han har lavet. Der skal ikke stilles spørgsmål ved om han har gjort sit job godt nok, da vi som du nævner ikke kender aftalen.

Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu tager jeg det du har skrevet i det indlæg, som at du mener at han intet har lavet fordi du ikke kan se det. Og.

fx: Hvad er det helt præcist der er sket af søgemaskine optimering tænker jeg
fx: Hvad er det din søgemaskineoptimerings-mand har lavet?

Derudover understreger du det du siger med få tal på fx backlinkssiden. og "Har han blot fixet nogle ting i koden til din side, hvis ja - hvorfor har det så taget 2 måneder?"

Og det får mig nu engang til at tænke, at du mener at personen intet har lavet.

Men det er egentlig også lige meget, nu hvor du siger du ikke beskylder ham for noget ;)

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)