Lidt har også ret, varen er i reparerbar stand, så kunne det evt. hel eller delvist noget af reparationen ville det også være en god start på en fornuftig løsning.
Det er en rigtig ærgelig situation at stå i som både sælger og kunde, specielt når der er tale om en vare i det prislejde.
Kunden har sit på det tørre, og jo længere du trækker den ud des større chance for badwill i markedet, som allerede er skadet når det er nået så langt til at forbrug.dk har kommet med en tilkendegivelse.
Men det har vel fået dig til at kontakte et forsikringsselskab eller? for det er jo ikke mindre end tåbeligt ikke at være forsikret for den slags hvis man sælger varer i den prisklasse over nettet.
Så enten forsikring via forsikringsselskab eller udvidet forsikring hos fragtmanden, så har du ikke mere hovedpine over den slags.
Vi har ingen lager selv, varen er købt hos en stor leverandør som har sendt varen direkte videre til kunden, som har kvitteret for varen uden forbehold eller lign. Derfor kører vi også en sag gennem den leverandør som har forsikring på varen, men fordi man har en forsikring er man ikke fri for bevis byrden, da man jo stadig vil prøve at få fragtmanden til at betale for de skader han har påført varen, skal siges det var meget tydeligt da han nærmest havde mast varen ind mod huset han har leveret den ved.
Men hvis det er som der bliver nævnt herinde er et kvitteret fragtbrev jo decideret ligegyldigt for alt andet end fragtmanden. Så selvom fragtmanden har ødelagt noget, så har kunden modtaget det uden forbehold og så er det vores problem. (Det står desuden højt og larmende i vores handelsbetingelser som man godkender inden købet, at man skal se efter for synlige skader og nægte modtagelse hvis der er sådan skader)
I princippet kan man på samme måde modtage en vare, skrive under på et fragtbrev, og sige man aldrig har modtaget varen, fordi nu er fragtbrevet jo ikke en juridisk dokument mere, som kan bruges som bevis på at kunden har fået varen, og vi kan ikke give fragtmanden skylden for han har en underskrift, som også gør at leverandøren har ryggen fri.
I princippet kan man på samme måde modtage en vare, skrive under på et fragtbrev, og sige man aldrig har modtaget varen, fordi nu er fragtbrevet jo ikke en juridisk dokument mere, som kan bruges som bevis på at kunden har fået varen, og vi kan ikke give fragtmanden skylden for han har en underskrift, som også gør at leverandøren har ryggen fri.
! I sådan en sag er der jo tale om dokument falsk ,hvilket er en kriminel handling som straffes hårdt!
Men hvis det er som der bliver nævnt herinde er et kvitteret fragtbrev jo decideret ligegyldigt for alt andet end fragtmanden. Så selvom fragtmanden har ødelagt noget, så har kunden modtaget det uden forbehold og så er det vores problem. (Det står desuden højt og larmende i vores handelsbetingelser som man godkender inden købet, at man skal se efter for synlige skader og nægte modtagelse hvis der er sådan skader)
Ifølge fjernsalgsloven, så kan du ik tvinge dine kunder til det der, ej heller fordi det står i nogle betingelser...
Kvittere kunden for produktet uden forbehold, også selvom der er tydelige skader, og herefter vil have ombyttet eller returneret varen, så SKAL I tage varen retur. Surt men sandt. Loven beskytter forbrugeren i hoved og røv...
Har I ingen aftale med jeres leverandør, om hvordan sådanne sager behandles? Er der ik tegnet en speciel forsikring på forsendelserne, når værdien er så høj? Men er denne kamp virkelig tidsforbruget, kundeoplevelsen, risikoen og omtalen værd? Er det ik bare at please kunden, og derefter tage kampen med fragtfirmaet i det skjulte udenfor kundens synsfelt?
§ 17. Sælgeren bærer faren for salgsgenstandens hændelige undergang eller forringelse, indtil levering har fundet sted (jf. §§ 9-11).
Leveringen er fundet sted i det øjeblik kunden har varen i hænderne, præcist som ved et disk salg. Havde kunden ikke modtaget varen med skaden/nægtet modtagelsen havde det været vores problem.