Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er jeres erfaring med at link et navnet på en webshop til en anden side som er bedre optimeret til google?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 25. Dec 10
Indlæg ialt: 46
Fra  KaffeKapslen.dk Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber i forstår spørgsmålet - hvis jeg skal forklare det lidt nærmere kunne et tænkt eksempel være:

- jeg har en webshop som hedder "thebrevet" og jeg vil gerne linke den videre til feks. "the-brevet" da det skulle give bedre søgeordsoptimering, er der nogen af jer som har erfaring med hvordan brugerne opfatter det? Useriøst, eller opdager de det slet ikke? Ekstra Bladet gør det, de gule sider gør det...

PFT.

Mvh.

Morten

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville du prøve at omformulere dit sprøgsmål - det er ret uklart!

Snakker vi links til producenter for at skabe trust? Snakker vi ankertekst? Snakker vi brug af flere domæner i troen om at der gives mere værdi i takt med antallet af domænenavne?

Uddyb - så er jeg sikker på at vi kan give dig et svar! Big Smile

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Du taler om at viderestille dit domæne, så folk havner på the-brevet.dk i stedet for på thebrevet.dk, ikke?

I så fald er det min erfaring, at folk ikke bemærker det - eller i hvert fald ikke går op i det. Så hvis du helst vil bruge bindestregsdomænet, skal det i hvert fald ikke være en stopklods.

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror også at det er en redirect du ønsker her. Husk blot på at det skal laves rigtigt, med en 301 permanent redirect, så du undgår Dublicate Content.

Fra Aarhus
Tilmeldt 25. Dec 10
Indlæg ialt: 46
Fra  KaffeKapslen.dk Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Godmorgen Emil

Var klar over det måske ikke var helt klart formuleret - svært når man er salgsmand og ikke it mand...:-)

Men Frank har fået det nøjagtig som var meningen - var/er bare bange for at folk tænker det er useriøst...men den simple forklaring er at jeg synes navnet på min webshop er det rigtige, mens det som virker bedst hos google ikke er så "dækkende"...:-)

Mvh.

Morten

Fra Aarhus
Tilmeldt 25. Dec 10
Indlæg ialt: 46
Fra  KaffeKapslen.dk Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt nøjagtigt frank...:-)

Har du prøvet det selv med egen webshop og du har ikke haft kunder som syntes det var mistænkeligt?

Mvh.

Morten

Fra Aarhus
Tilmeldt 25. Dec 10
Indlæg ialt: 46
Fra  KaffeKapslen.dk Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kent

Prøvede lige at google "301 permanent redirect" og "dublicate content" og hvis jeg forstod det rigtig betyder det at vi ikke må have nøjagtig den samme webshop på begge domænenavne. Det kommer vi heller ikke til, den bliver sendt direkte videre.

Håber du forstår.....jeg er som sagt ikke fagmand..:-)

Mvh.

Morten

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det der sker når man laver en 301 redirect, er at før brugeren overhovedet når at komme til domænet, så vil den allerede være skiftet. Det er den måde man skal gøre det på, og det er den måde stort set alle hjemmesider gør det på.

Det svare lidt til at den redirecter fra ktj-media.dk til www.ktj-media.dk Det er også to forskellige domæner.

ud over det har jeg ikke hørt i den tid hvor jeg har haft med hjemmesider at gøre (siden midten af 90'erne), at der skulle være nogle som synes det er irriterende, eller på anden måde til gene. Så længe de får det indhold de søgte så er de for det meste glade.

Der hvor jeg dog har hørt og set at folk er blevet irriteret, er hvis man benytter en gammel metode, nemlig javascript redirect, som egentlig gør at man først loader siden på det ene domæne, for så at blive redirectet til hoveddomænet. Dette skaber to hop, og hvis man så kommer fra Google, og gerne vil tilbage til søgeresultatet, skal man klikke tilbage 2 gange for at komme tilbage, da man ellers bare vil komme tilbage til den side der redirecter, og så køre man jo lidt i ring. Brugeren føler sig låst på den måde.

så det er 301 metoden man skal og bør bruge, og brugerne lægger stort set ikke mærke til det.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Aarhus
Tilmeldt 25. Dec 10
Indlæg ialt: 46
Fra  KaffeKapslen.dk Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Super - tusind tak for dit svar Kim, det var meget brugbart!...:-)

Nu er jeg mere "tryg", så vi kører på med en 301 redirect, der er udvikler der bliver overrasket når jeg begynder at bruge fagudtryk.....Big Smile

Mvh.

Morten

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)