Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne leasing

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Folkens...

Hvad gør man rent teknisk når man har lavet en aftale om at lease et domæne navn (altså ikke det juridiske jeg spørger om). Jeg mener hvad skal man gøre for rent faktisk at få gang i brugen af domænet til hjemmeside og email.

I må gerne skære det HELT ud i pap da det ikke er min hjemmebane:-)

grazie

Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Undskyld, men hvad er fidusen ved at lease ét domæne ?
De koster jo stort set ingenting.
Er det for at få fingrene i ét allerede optaget domæne?
Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

du gav selv svaret ja:-)

Men oftest er det klogt at få flettet en købsoption ind i aftalen (afhænger lidt af forretningsmodellen selvfølgelig:-)

Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

BUMP...Det kan da ikke passe der ikke er nogen der ved det her???

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

hobir:
Jeg mener hvad skal man gøre for rent faktisk at få gang i brugen af domænet til hjemmeside og email.

 

Du skal vel finde et webhotel hvor du vil have dit indhold liggende. "Udlejer" skal efterfølgende så godkende at domænet peger på denne server.

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Normalt, når der er tale om leasing af et domæne navn, ændrer leasing-giveren navneserveren på domænet til leasing-tageren's hosting-server.

Kommer snart...

Tilmeldt 3. Jul 09
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilket TLD snakker vi om?

Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

tænkstort:
Normalt, når der er tale om leasing af et domæne navn, ændrer leasing-giveren navneserveren på domænet til leasing-tageren's hosting-server.

 

takker, jeg tror det var det her svar jeg ledte efter. At jeg så ikke fatter ret meget af det er noget andet:) Men det kan godaddy eller hvem det nu bliver vel finde ud af at hjælpe med...

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør kontakte leasing-giveren. Det er dem der kan ændre navneserveren, ikke andre.

Kommer snart...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er faktisk det samme, som hvis du bare vil flytte et domænenavn fra et webhotel til et andet (her er det bare en anden der skal godkende flytningen).

Domænet skal redelegeres, så det peger hen på den rigtige hjemmeside. Normalt er det webhotellet (det nye) eller dig selv, der sætter denne flytning i gang. Jeg ville bede webhotellet om at håndtere det, så modtager indehaveren af domænet en mail, med instrukser på godkendelse af flytningen.

MVH

Thomas

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)