Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgeord som domænenavn - SEO råd.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg tænkte på hvilken positiv/negativ effekt det ville have på min webshop, hvis jeg f.eks. købte domænenavne som nogle af mine søgeord.

Et eks.:

Jeg har et produtnavn der hedder "husven". Ville det så være en fordel at købe domænet www.husven.dk og lade domænet pege ind på mit produkt på siden.

Hvis det kan betale sig, hvor meget er det så evt. værd og hvordan skal jeg helt præcis pege den ind på min side?

Håber at spørgsmålet er forstået, ellers spørg i selvfølgelig bare :)

Mvh.
Danny 

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det vil ikke hjælpe dig.

Det vil udelukkende hjælpe dig, såfremt du benytter domænet og ikke peger det. 

Skriver omkring lån, kviklån og meget mere på www.Prestamo.dk - lån penge til dine drømme.

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare lige for at gøre det helt klart; at købe et domæne for at 301-redirecte (går ud fra at det er dét, du mener med at "pege") det til et andet domæne hjælper dig ikke SEO-mæssigt - medmindre der i forvejen er inlinks til det nye domæne.

Hvis du vil have en SEO-mæssig fordel af ud af det, kunne det evt. købe husven.dk lave noget indhold på det + bygge nogle inlinks til det og herefter linke det til dit hoveddomæne.

/JG

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej,  der er ingen effekt i bare at købe en håndfuld nye domæner, for efterfølgende at viderestille dem. Er der dog nogle gode domæner ledige, ville jeg ikke holde mig tilbage emd at købe dem. Så kan du evt. lave en lille hjemmeside med en 5-6 undersider, hvor du forklarer alt om det givne nøgleord. Hvis du holder lav profil i starten, måske lader domænet stå i en af dine venners navn, samt ikke angiver tilknytningen til dit firma, kan du hvis du er heldig få en masse indgående links - eksempelvis fra dine konkurrenter. Et godt stykke tid herefter, kan du så eksempelvis lave en 301-redirect, og dermed sende værdi videre. Ellers kan du begynde at oprette almindelige links, for derigennem at sende linkjuice til din webshop.

Mulighederne er mange, og domæner er pinlig billige, så hold dig ikke tilbage hvis du finder et eller flere gode domæner!

/ Emil

Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 07:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Blücher:

Nej,  der er ingen effekt i bare at købe en håndfuld nye domæner, for efterfølgende at viderestille dem. Er der dog nogle gode domæner ledige, ville jeg ikke holde mig tilbage emd at købe dem. Så kan du evt. lave en lille hjemmeside med en 5-6 undersider, hvor du forklarer alt om det givne nøgleord. Hvis du holder lav profil i starten, måske lader domænet stå i en af dine venners navn, samt ikke angiver tilknytningen til dit firma, kan du hvis du er heldig få en masse indgående links - eksempelvis fra dine konkurrenter. Et godt stykke tid herefter, kan du så eksempelvis lave en 301-redirect, og dermed sende værdi videre. Ellers kan du begynde at oprette almindelige links, for derigennem at sende linkjuice til din webshop.

Mulighederne er mange, og domæner er pinlig billige, så hold dig ikke tilbage hvis du finder et eller flere gode domæner!

/ Emil

Hej Emil,

Tak for svar. Og også til jer andre. 
Fordi at jeg lidt spurgte til dette, skyldes at jeg har hørt om en cykel forretning her på nettet, der havde gjort noget ligende. Han havde købt navnene på alle de cykelmærker han havde i sit sortiment, og bang, derefter røg han til tops på alle navne på google.dk.

Det er det bare en vandre historie i stedet for så??

Det du skriver med at købe et par gode domæner og lade dem stå i en "vens" navn, hvad mener du helt præcis der?? Du må gerne skrive det over en PM hvis det er.
Skal jeg så evt. lave en cms side med nogle undersider med tekster på, der linker videre til min hovedside!!

Mvh.
Danny 

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 08:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Danny Christensen:

Tak for svar. Og også til jer andre. 
Fordi at jeg lidt spurgte til dette, skyldes at jeg har hørt om en cykel forretning her på nettet, der havde gjort noget ligende. Han havde købt navnene på alle de cykelmærker han havde i sit sortiment, og bang, derefter røg han til tops på alle navne på google.dk.

Det er det bare en vandre historie i stedet for så??

Ikke nødvendigvis - men nu fortæller historien jo ikke videre om, hvilket SEO-arbejde cykelhandleren havde lavet udover blot at købe domænerne. Eller om domænerne havde inlinks. Én ting er helt sikkert; ved blot at købe (relevante) domæner uden inlinks opnår du ingen SEO-mæssig værdi.

Jeg må så erkende, at historien om cykelhandleren lyder lidt for god til at være sand - ikke fordi det ikke kan lade sig gøre - der skal bare meget SEO-arbejde til. Det svarer lidt til fortælle historien om Skype og Janus Friis således; der var en dansker, der fandt på at man kunne ringe over internettet - og bang - så lavede han lidt over 2 milliarder...

Danny Christensen:

Det du skriver med at købe et par gode domæner og lade dem stå i en "vens" navn, hvad mener du helt præcis der?? Du må gerne skrive det over en PM hvis det er.
Skal jeg så evt. lave en cms side med nogle undersider med tekster på, der linker videre til min hovedside!!

Det Emil refererer til, er at dine domæner skal fremstå som havende forskellige ejere hos dk-hostmaster og dermed overfor Google (og brugerne) afht. linkværdi. Det forholder sig sådan, at Google "nulstiller" eller i hvert fald forringer værdien af links mellem hjemmesider, der har den samme ejer (for at undgå manipulation [linkbuilding]).

/JG

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

JesperG:
Det Emil refererer til, er at dine domæner skal fremstå som havende forskellige ejere hos dk-hostmaster og dermed overfor Google (og brugerne) afht. linkværdi. Det forholder sig sådan, at Google "nulstiller" eller i hvert fald forringer værdien af links mellem hjemmesider, der har den samme ejer (for at undgå manipulation [linkbuilding]).

Nej, det er nu ikke det som jeg vil være mest nervøs for - det er sjældent at Google får ondt i røven, for at du ejer en 2-3 hjemmesider om samme emner. Nej, det var nu mere mht. dine konkurrenter - det er de færreste af dem, som vil linke til din "objektive" hjemmeside, hvis de kan slå op at du er ejeren. Så er det bedre at de står hos en random dude, som de ikke kender.

/ Emil

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Danny Christensen:

Hej,

Jeg tænkte på hvilken positiv/negativ effekt det ville have på min webshop, hvis jeg f.eks. købte domænenavne som nogle af mine søgeord.

Et eks.:

Jeg har et produtnavn der hedder "husven". Ville det så være en fordel at købe domænet www.husven.dk og lade domænet pege ind på mit produkt på siden.

Hvis det kan betale sig, hvor meget er det så evt. værd og hvordan skal jeg helt præcis pege den ind på min side?

Håber at spørgsmålet er forstået, ellers spørg i selvfølgelig bare :)

Mvh.
Danny 

Hey Danny

Før du begynder at tænke i de baner, vil jeg anbefale at du først og fremmest får helt styr på din egen hjemmeside. kan du ikke få styr på den hvad angår SEO, skal du ikke regne med at du har tiden til også at få styr på de domæner du køber. De skal nemlig også behandles på samme måde som man ville gøre med en hvilken som helst anden hjemmeside, der skal op at ringe på Google. Det er bare et godt råd :) vi har jo snakket om de ting du blandt andet bør ændre/ gøre bedre.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Blücher:

Nej, det er nu ikke det som jeg vil være mest nervøs for - det er sjældent at Google får ondt i røven, for at du ejer en 2-3 hjemmesider om samme emner. Nej, det var nu mere mht. dine konkurrenter - det er de færreste af dem, som vil linke til din "objektive" hjemmeside, hvis de kan slå op at du er ejeren. Så er det bedre at de står hos en random dude, som de ikke kender.

Det kan jeg selvfølgelig også sagtens følge dig i.

/JG

Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:

Danny Christensen:

Hej,

Jeg tænkte på hvilken positiv/negativ effekt det ville have på min webshop, hvis jeg f.eks. købte domænenavne som nogle af mine søgeord.

Et eks.:

Jeg har et produtnavn der hedder "husven". Ville det så være en fordel at købe domænet www.husven.dk og lade domænet pege ind på mit produkt på siden.

Hvis det kan betale sig, hvor meget er det så evt. værd og hvordan skal jeg helt præcis pege den ind på min side?

Håber at spørgsmålet er forstået, ellers spørg i selvfølgelig bare :)

Mvh.
Danny 

Hey Danny

Før du begynder at tænke i de baner, vil jeg anbefale at du først og fremmest får helt styr på din egen hjemmeside. kan du ikke få styr på den hvad angår SEO, skal du ikke regne med at du har tiden til også at få styr på de domæner du køber. De skal nemlig også behandles på samme måde som man ville gøre med en hvilken som helst anden hjemmeside, der skal op at ringe på Google. Det er bare et godt råd :) vi har jo snakket om de ting du blandt andet bør ændre/ gøre bedre.

MVH Kim

Hej Kim,

Ja det har vi nemlig ;)

Men jeg ville nu heller ikke gå ud og købe en masse domæner lige p.t. og slet ikke nu hvor det ikke har den store effekt (uden hårdt arbejde :) ) Men jeg ejer jo allerede to domæner, som ligger på et cms side.. Så det var også lidt om jeg kunne udnytte dem..

Men nu hvor vi er igang, kan du så ikke lige smide mig en PM ang. SEO arbejder på min side. Hoved term Sexlegetøj. Hvis du selvfølgelig har lyst til at lave SEO arbejde på den ;) 

I tilbudet skal du fortælle præcis hvad det koster og hvis du kan stille nogen garantier, så skal de selvfølgelig også med..  :)

MVH.

Danny

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)