Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Voldsom udsving i trafikken fra google. Hvorfor?

Side 1 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Dec 10
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg undrer mig lidt over den trafik jeg har fået fra google den sidste uges tid.

Normalt er den organiske trafik rimelig stabil med en lille stigning stort set hver uge.
Men for ca 8 dage siden blev den daglige trafik fra google næsten fordoblet, og der lagde den så pænt stabil indtil for 4 dage siden.

Der begynde trafikken at falde voldsomt, og smuttede hurtigt under det halve af hvad den var før den voldsomme stigning.

Er det normalt med sådanne udsving? Og kan jeg forvente at trafikken fra google stiger igen til "normalt"?

Jeg har haft shoppen i lidt over et halt år, uden at opleve så voldsomt et udsving.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

ekstremt normalt når din side er rimelige nye fra den 7 december 2010 og kun har 79 indgående links , så arbejde videre med siden lav mere indhold på siden og videre formidle den 1000 gange mere få din iværksættere passion i gang nu

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:

ekstremt normalt når din side er rimelige nye fra den 7 december 2010 og kun har 79 indgående links , så arbejde videre med siden lav mere indhold på siden og videre formidle den 1000 gange mere få din iværksættere passion i gang nu

Nu vil jeg ikke kalde en side der er næsten 1 år gammel for ny, men til trådstarter vil jeg sige at det sikkert er en blanding af mange ting. ca omkring den tid du snakker om, kom pandaen på gaden, så noget kunne tyde på at du er ramt af den.

resultatet var nemlig det samme for mange hjemmesider i fx USA.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:

Mikael christiansen:

ekstremt normalt når din side er rimelige nye fra den 7 december 2010 og kun har 79 indgående links , så arbejde videre med siden lav mere indhold på siden og videre formidle den 1000 gange mere få din iværksættere passion i gang nu

Nu vil jeg ikke kalde en side der er næsten 1 år gammel for ny, men til trådstarter vil jeg sige at det sikkert er en blanding af mange ting. ca omkring den tid du snakker om, kom pandaen på gaden, så noget kunne tyde på at du er ramt af den.

resultatet var nemlig det samme for mange hjemmesider i fx USA.

MVH Kim

Ja klart den er ikke hel ny men heller ikke gamle så har ikke fået hele trust rank endnu og det få antal links betyder noget

Nu ved jeg ikke hvor tit siden opdateres og hvor unikt det er , men vis ligger ekstremt unikt indhold på siden hjælper det

  • video hjælper 
  • billeder hjælper 
  • links  og hvilken
  • tekst unik 
  • tekst løbende 
  • jo ældre side jo bedre 
  • en vild iværksættere energi er også meget vigtigt og hele tiden få unikke ideer
  • sprede dig hjælper dig

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Dec 10
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:
ca omkring den tid du snakker om, kom pandaen på gaden, så noget kunne tyde på at du er ramt af den.

Jeg havde bare forstået at den allerede var rullet ud i Danmark, og altså ikke noget der er sket inden for de sidste 8 dage?

Men kan det også være skyld i den pludselige stigning?

Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Udsving som de beskriver kan sagtens forekomme på så kort tid, det nemmeste ville være at tjekke placeringen på de vigtigste søgeord. Hvis de ligger nogenlunde stabilit, kan det jo næsten kun skyldes almindelige udsving.

Inkasso- inkasso

Fra Struer
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 340
Fra  Emplate ApS Hauthorn IT Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Dec 10
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:
kun har 79 indgående links

Tak for dit svar Mikael :)

Jeg ved godt at der skal arbejdes meget mere med indgående links. Jeg har tilmeldt mig SEO-Supporten og den siger at jeg har lidt over 1000 indgående links.
Det kan naturligvis også blive meget bedre, men det er alligevel en smule mere end 79. :) Jeg ved ikke om det ændre på dit syn om de indgående links kan have betydning for udsvinget?

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Dec 10
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Christoffer Hauthorn Boisen:

Benytter du dig af Analytics?

I forbindelse med udgivelsen af Panda'en i DK, har de også valgt at ændre flere forskellige ting i Google Analytics, der måske er årsagen til de symptomer du ser.

http://www.webanalytiker.dk/2011/08/18/google-analytics-aendring-forkerte-data/

Ja jeg benytter mig af Analytics.
Men det forklarer bare ikke hvorfor der kommer et voldsomt opsving først. Så skulle der jo kun have været et dyk. Og der ud over kan jeg også se det på antal ordre. Desværre.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Pandaen blev rullet ud fra fredag - men hvis det er Google Analytics, du bruger, så bemærk, at de har haft defekte data i en uges tid. Det kan meget vel være skyld i en del af dit udsving. (læs evt nyeste blogindlæg på Webanalytiker.dk for mere om de defekte data i Analytics.)
Side 1 ud af 4 (40 indlæg)