Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At have en partner..

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth22:
Men hvordan har du lært dem at tænke? Tænker de på strukturmæssigt kodning, hvordan de skal føres i klasser og objekter (altså programmering programmering) eller hvordan de ønsker at tingene skal virke? F.eks "Når man klikker på et link, Kontakt skal et vindue med kontaktform dukke op" eller måske lidt mere detaljeret "Kontaktform skal indeholde felter og textfelter og en submit knap og når formeln er sendt afsted skal der komme xx besked"


Der skal slet ikke tænke på hvordan det skal kodes, for så bliver det først forvirrende. ;)

Det skal skrives / tegnes som de ønsker det skal fungere, helt ned til mindste ting. Først laver de en tegning med opsætningen, (inputs / tekst osv) derefter skriver de hver del hvad den skal gøre. Der vil oftest være en masse streger over til den del på tegningen og 2-3 forskellige måder at forklare det på på samme papir - kan se forvirrende ud, så snakker hver gang om hvad de ønsker, for de har sikkert glemt at tage højde for noget - Men de bliver bedre og bedre til det :)

De har så fået af mig en liste med alle tabeller og funktioner som der er lavet med en lille beskrivelse hvad den gør, så de kan skrive dem og jeg kan se hvad det er.

Eksempel på en søgeformular de kunne finde på at skrive:

Trin 1:

Udfyld [felt1] med X og tryk på [knap1]

[Knap1] trykket - (Fjern skadeligt indhold) og tjek om [felt1] er tomt. -> Hvis tom skriv "Feltet er tomt."

Trin 2:

Ved søgning efter X

Forbind til (Y tabel) og hent alle Y´er der indeholder hele ordet X. -> Hvis ingen funder skriv "Ingen Y´er fundet."

Trin 3:

Vis (Y navn) og link til Y som vist på tegning [3]

-----------

Sådan kunne de finde på at lave det. Nu er den ret simpelt, og ville ikke indeholder ret mange underligheder.

de der[] bruger vi til felter som de skal tegne og () til funktioner og tabeller.  Når de skriver: "Forbind til (Y tabel) og hent alle Y´er "

Så ved jeg at det de egentlig mener er at de vil bruge en while og vise dem. Det jeg så gjorde var at fortælle dem , at de kun må sige / skrive det på den måde når det er sådan de mener. Hvis de kun vil hente og ikke vise, skal de skrive "Forbind til (Y tabel) og hent alle Y´ers data"

Denne: "(Fjern skadeligt indhold)"  er en "funktion" jeg har skrevet på den liste jeg har givet dem. Funktionen er faktisk mysql_real_escape_string og en str replace . men det forstår de ikke hvad er og forvirre bare. Så det er nemmere bare at sige den hedder (Fjern skadeligt indhold).

Så vi har nogle grund regler som de skal lære, nemmere end at de fortæller "man skal kunne søge efter Y med X og klikke på Y´erne bagefter" hvilket vil tage mig flere timer at finde ud af hvad de mener og jeg virker dum fordi jeg ikke automatisk forstår at den skal skrive "ikke fundet" hvis der ingen er og en masse andre små ting som folk tror man automatisk ved. Nu snakker vi ikke så meget forbi hinanden og går hurtigere end de der laaaange forklaringer på hvad der skal laves.

Tilmeldt 19. Aug 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar.

Nice at du har fået dem med på det, værd at igangsætte partneren med, da det er hjælp for os som så programmere. Det er jo næsten lige til..!

Du fik lige et smil på mig når jeg læste Fjern skadeligt indhold og du så forklarede det med at den mysql-escape for ikke sql injections (lige et off topic fra mig til dig er at kigge ind til PDO forbindelse med databasen istedet for mysql_ .. skriv i pm så hjælper jeg dig igang)

Tar en snak med min partner imorgen og vender tilbage med en konklusion og hvad vi har fundet ud af.

Thasje du skriver han skal hjælpe økonomisk, hvordan tænker du? Der ik rigtigt nogle udgifter, så tænkte du måske på at han skulle betale mig?

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth22:
Thasje du skriver han skal hjælpe økonomisk, hvordan tænker du? Der ik rigtigt nogle udgifter, så tænkte du måske på at han skulle betale mig?

 

Undskyld! Så har jeg formuleret mig forkert. Det jeg mener er, at det lader til du ofrer en del økonomisk (i form af manglende indtægt fra et normalt lønmodtagerjob) - hvor han så har sikret sin røv.

Der skal meget arbejde til, fra hans vedkommende, for at indhente dit arbejde i et år og ydermere det fremadrettede arbejde du lægger i det. Derfor siger jeg at for at 50/50 er fair er det vanvittigt meget mere end dig han skal arbejde i fremtiden (før det går lige op) - for mig at se næsten uanstigeligt meget endda.

 

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Tilmeldt 19. Aug 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey.

Har fået snakket med partneren igår og det gik okay, men idag gik det endnu bedre..

Fortalte hvordan jeg ikke kunne fortsætte sådan som det gjorde nu at have en partner som ikke laver noget, eller ville noget. Han blev chokeret i starten over samtalen, og fik også sagt det ikke havde inflydelse på venskab men det har det sgu alligevel det ku man godt mærke.. (fordi man startede venskab op næsten samme takt som med projektet).

forklarede og forklarede hans fejl og at det slet ikke går sådan her. så forklarede han hans problemer med fuldtidsarbejde, kæreste og projektet at han har det hårdt og stresset. Men så forklarede jeg også at jamen så har du ikke tid til projektet.

Jeg kom ind på det med at vi må ændre fordelningen, vi nåede ikke rigtigt at gå ind på hvad og hvor meget osv. fordi vi så det ik rigtig som en løsning.

Han valgte at starte forfra og give mere tid til projektet og komme igang med masse opgaver han kan lave. Fortalte at jeg kræver at han os hele tiden er igang med noget i projektet, da på den måde det øger processen i det hele.

Det hjalp så, og idag snakkede vi yderligere en 4 timer om dette og om hvordan han skulle skubbes igang og finde tid til projektet, og at priotere det her mere fremfor andet uvigtigt.

I den første snak var det svært at komme ind på det med fordelningen, og syntes også det lyder dumt at jeg kræver både ændring i fordelning af procenter + at han ska arbejde yderligere nu.. Måske er jeg for sød, aner det ikke.

Men diskussionen om fordelningen var ikke blevet trukket op idag og ja, når vi kommer til det, må jeg se og få snakket ud om hvem der har lavet mest etc. så det blir en retfærdig fordelning for begge parter.

Tilmeldt 19. Aug 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Og tak til Kim for rådet om at lære at programmere bogstaveligt.. har fået ham sat igang med det og lidt andet allerede nu

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth22:
I den første snak var det svært at komme ind på det med fordelningen, og syntes også det lyder dumt at jeg kræver både ændring i fordelning af procenter + at han ska arbejde yderligere nu.. Måske er jeg for sød, aner det ikke.

Nej det var jo lige præcis det vi alle håbede på ville ske :-D

Hvis IKKE din partner ydede mere var fordelingen unfair. Hvis du allerede selvsamme dag kan se en ændring i partners adfærd og motivation - og at det fremadrettet er mere ligeligt fordelt - så er det jo også helt fair at det er 50/50

- Lyder til at I fik en god snak! Det er jeg glad for at høre. Håber det kommer til at gå godt i fremtiden og at vi snart hører mere til Jeres projekt her på amino ;)

mvh

thasje

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Tilmeldt 19. Aug 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det var en god snak og kan følge op på at han viser enorm interesse nu og har fået lavet de opgaver jeg satte ham til igår. Så det er stor plus at han er vågnet op. så håber jeg bare det varer længre..

Jeg ved godt at uanset hvor meget han kommer til at lave nu fremover vil det aldrig blive jævnligt med det jeg allerede har lavet, så derfor når vi den dag kommer til skriftlig og mere dyb snak om procenter vil jeg selvfølgelig opkræve mere en 50% (med lyse forklaringer).

Tak for jeres hjælp og råd, havde nok ik fået snakket med ham hvis ik det havde været for jer..

Må knokle videre med projektet og vende tilbage til amino for jeres mening om dette projekt.

Thasje jeg vil skrive til dig lidt før og så kan du få lidt hurtigere afvide hvad projektet går ud på og meget gerne give meninger / synspunkter..

Tak og godnat!

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)