Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At have en partner..

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 19. Aug 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har tidligere arbejdet med partners som har forstand på noget af det projektet går ud på, og på den måde haft en 2-mandsteam om at lave projektet.

Det her projekt jeg er i gang med nu har jeg arbejdet med i over et år.
For at arbejde på projektet lige nu, skal du kunne programmere, da projektet er en hjemmeside. Lige nu siger jeg på grund af når så applikationen er færdig, så kan man også arbejde fysisk gennem at tage billeder rundt omkring.

Jeg har arbejdet med kodningen i 1 år+ som sagt og det er kodningsmæssigt og har haft stunder hvor det føles svært at have en partner som ikke kan dømme andet på applikationen end udseende (da han ikke kan kode).

Hvis vi tænker på hvad han er god til for projektet, så er det måske motivationen og at ville det her.
Men så igen bruger han ikke så meget tid på det som jeg gør, så det måske lidt for nemt arbejde han har? Som en partner.

Nogle gange er han til hjælp, men det er mer basis, og fleste andre gange er det mig med ideérne hvor han bare er enig eller kommer med lidt mærklige synspunkter på ideérne hvor alligevel han blir enig med mig til sidst.. :s

Kan huske når vi kom på idéen og jeg begyndte med kodningen, så sagde han at alt skal deles op 50% osv. og nu hvor jeg har slidt på det og knoklet igennem masse nætter og stadig ikke færdig, syntes jeg ikke det er helt retfærdigt, at han er en lige så stor del af det som jeg er.

Har ikke fortalt ham om hvordan jeg føler endnu, og jeg ved ikke hvordan hans reaktion vil være.

Jeg kunne godt tænke mig i noget i stil med 70% til mig og 30% til ham, da jeg har gjort mere for projektet end han har. Selvom om han er en super fed ven. Men man skal ikke blande de to ting sammen.

Vi har haft små diskussioner om hvor han er enig med at han ik laver noget for projektet men hvor han siger der vil komme stunder senere når det her er færdigt hvor jeg vil have hjælp af ham, fordi han kan det med ekonomi. Men så tænker jeg bare..... vil jeg det?

Ved ikke hvordan jeg skal tænke og handle, prøv at sæt jer i mine fødder og skriv gerne hvordan i vil have handlet i denne situation. Håber i kan se den store forskel mellem hans og mit arbejde.

Det skal siges der ikke er kommet en eneste øre i projektet endnu.

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth22:
Selvom om han er en super fed ven. Men man skal ikke blande de to ting sammen.

Du har så evigt ret!

Når det så er sagt må du gøre realiteterne op. Det lyder til du har arbejdet mere end 70% af projektets udførelse til dato.

Tror du at han kommer til at knokle mere, senere hen - med alt det økonomiske og hvad han ellers står for?

Hvis DU ikke tror på det - så er det nok heller ikke sådan det kommer til at gå (ingen kender ham bedre i jeres partnerskab end du gør!)

Hvis ikke i har kontraktlige forhold til hinanden ville jeg starte med at tage en snak med ham hvor du siger 70% og 30% - og hvis han ikke er med på den (eller de andre krav du måtte have) - så ville jeg gå solo. Og med solo mener jeg ikke at du skal påtage dig alt ansvar i verden selv - men det er ikke svært at finde folk der har styr på økonomi (der uddannes over 1500 af dem hvert år, så det skulle være til at finde.)

Jeg synes det lyder til at din ven er lidt af en lykkeridder der sidder med på din gode ide - fordi du viste ham tillid og kunne se muligheder i ham. Hvis han ikke lever op til dine forventninger, så er han blot en last.

Men som sagt - overvej først nøje om han egentligt har ret i at HANS arbejdsmængde bliver større senere hen end din. For hvis den gør det er det måske fair nok. Hvis du ikke tror den gør, så må du tage konfrontationen. Under alle omstændigheder er det vigtigt at få uenigheder og gnidninger ud af verden hurtigst muligt. Det æder jeres partnerskab op indefra ellers.

mvh

thasje

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Tilmeldt 19. Aug 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej mange tak for dit svar.

Mange guldkorn og du har forstået mig i hvordan jeg har det.

Jeg er bare bange for sandheden, nu når jeg tænker om han vil yde mere end hvad jeg har gjort senere i fremtiden, hvor svaret til det er klart nej.

Det med uenigheder og gnidninger har vi været igennem også for ik så lang tid siden, men der tog vi det os op mellem os og snakkede om det.

Jeg tror bare at det er et problem det hele netop på grund af at han er både ven og en partner?

Netop fordi jeg har været hjemme til ham, han har hos mig, alle kender alle (familekreds) og jeg ved ikke hvordan jeg skal fremlægge det til ham, så at han forstår..? Fordi han vil gerne det her projekt, siger han jo hele tiden og mener det (kan man mærke).

Men igen han arbejder fandme ik på det som jeg gør. Og som du siger så har du ret igen, til dags dato er der ikke noget han har lavet på sitet, foruden at jeg har lavet et login til ham, som han ik ofte er inde og tjekke.

Og prikken over i'et er at han har fået fuldtidsarbejde her for en måned siden, hvilket gjorde mig irreteret, fordi jeg kan se det her stort, som han os siger han kan, men alligevel så siger han at han ska jo ha inkomst osv.

Nu er der ikke tid næsten. idag arbejder han fra 7-23, der er noget overarbejde åbenbart? Det lyder helt forkert, men ok, det er bare et eksempel og hvor er tiden så henne med fokus på projektet? Jeg vil det her så meget, ellers havde jeg ikke nået så langt som jeg er nu.

Han siger det hver gang det med at han os vil det, og glæder sig till sucessen og snakker om successen meget hvilket os var OK for mig i starten men vi ska jo os snakke realitet og hvordan tingene skal gøres, for at vi netop ska få den succé, ik?
Han fortæller også hvordan han bare ser hans arbejde som et arbejde og at han ikke vil være en normal økonom som alle andre men vil være selvstændig med mig osv osv..

Kunne sagtens se meget større fremgang med det her med en anden partner, helt seriøst!
(svært for mig at skrive det her men vil være ærlig!!)

Hvad gør jeg hvordan skal jeg fremlægge det for ham? Jeg frygter at han tar det på en anden måde og det vil jo ødelægge vores forhold som ven os..

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er sgu' i en svær situation og det kan jeg sagtens forstå. Jeg kan forstå alle dine frustrationer både mht. arbejdsfordelingen, hans tilgang til jeres projekt og diverse prioriteter.

Du skriver ikke noget om din egen arbejdssituation (indkomst mv.) - men hvis du har nedprioriteret at få en normal indkomst via normalt arbejde for at gå all in på jeres projekt, og han blot har taget et arbejde og ladet dig sidde med lorten så må du jo stille dig selv nogle spørgsmål i forhold til hvor god en ven mv. du er for ham.

Mit bedste råd er - som jeg hører det (især når du siger du tror på større fremgang med en anden partner) at fremlægge 70% - 30% for ham. Kan/vil han ikke forstå det - så har du heldigvis den tekniske know-how og indsigt i hele projektet og det ville jeg presse ham med. Det lyder ikke til han har hverken lyst/tid/engagement til at gøre en pind ved noget alligevel.

Du kan 'gå din vej' med hele projektet stort set færdigt i dine hænder. Det kan han ikke! Og som tidligere nævnt - en økonomistærk person er ikke svær at finde i dagens danmark.

Jeg synes du skal fremlægge det lidt hårdt for ham og sige at sådan må fordelingen nødvendigvis være.

Du er nødt til at tænke som en partner her! Ikke som en ven. Og sådan synes jeg også du skal indlede samtalen med ham. "Det er ren business det her .." og så bagefter forklare at du i sidste ende er bange for at det går endnu mere udover venskabet såfremt arbejdsfordelingen fortsætter som den gør nu - hvor du føler du trækker hele læsset, mens han sidder på røvkælken bagved og bliver trukket med.

Jeg synes sgu det er synd for dig og kan sagtens se det fra dit perspektiv. Der er ikke andet end at mande sig lidt op og tage tyren ved hornene. For ærlig talt, venner eller ej - så er det sgu ikke godt kammeratskab at lade sine venner i stikken som det lyder til han gør. Det lyder, for mig set, som ren lykkeridderi. Han håber på jeres ide bliver guld værd - og hvis den gør 'skifter' han først job der. Bliver den ikke guld værd så har han sikret sin egen røv med det nuværende job. - og så sidder du og har brugt et år - måske to på at udvikle et superfedt koncept - som KUNNE have været en guldgrube hvis ikke det var fordi din partner i flere omgange gjorde processen så langsom at den aldrig kom ordentlig i omdrejninger før den gik i stå igen.

Det ville også være ærgeligt at se det hele falde på gulvet, fordi DU føler du er nødt til at være en god ven for ham - når det øjensynligt ikke lader til at være tilfældet den anden vej rundt (at han behøver være en god ven for dig.)

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Kenneth. 

Ærgeligt dilemma du er i. Som jeg ser der har du ingen anden mulighed end at tage dialogen med ham (Hvis du da vil af med de negative følelser om at skulle splitte 50/50, når du laver alt arbejdet).

Du må simpelt forklare ham, at du ikke synes opdelingen er fair. Hvis han skal høste 50% af den potentielle indkomst må han også være villig til at yde 50% af indsatsen. 

At han ikke kan kode er nødvendigvis ikke en begrænsning for ham. Han kan altid bidrage på anden måde med økonomi, ideer, netværk, tekster, osv. Det må du jo simpelt skære ud i pap for ham.

Tilmeldt 19. Aug 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja lige præcis!!!

Jeg er arbejdsløs for tilfældet, men har ikke økonomiske problemer eller lign. Og ville aldrig tage fuldtidsarbejde for 1) ik mer tid til projektet 2) havde aldrig gjort sådan mod en partner

Det føles som at han har det her job som en plan b hvilket jeg ikke har, hvis jeg havde sagt jeg tar fuldtidsarbejde hehe hvordan ville projektet gå? der er ingen fremgang uden mig med det, og det var bevist når jeg var på rejse i 2 uger her i juni måned!

Hehe han glædede sig for at jeg skulle komme hjem så "vi" kunne komme igang igen.. og så smutter han lige på fuldtids.. hvor han alligevel ik har lavet noget før eller efter..

Må tage den her snak imorgen med ham, ligemeget hvordan det ender, fordi jeg er ikke tilfreds sådan her. Nervøs er jeg selvfølgelig.

Takker enormt meget! Har aldrig kunnet dele det her med nogle, og er virkelig lettet over at jeg har skrevet herinde!! Smile

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er selv i gang med et projekt hvor samarbejd-partnere ikke kan andet end at smide kroner eller kritisere / foreslå ændringer på det der er lavet og slet intet programmering. Når det projekt jeg er i gang med er færdigt ved jeg ikke engang hvad mine samarbejdspartnere skal lave... Så jeg har fundet en løsning på det. Jeg satte dem til at programmere uden at skulle skrive kode, da den del kræver mest og tager mest tid lige nu.

Jeg lærte dem at programmere som jeg tænker... Forstået på den måde at jeg har brugt noget tid på at lære dem hvordan en funktion skal opbygges og siden skal fungere.

Jeg har ikke vist en eneste linje kode, men har vist dem hvordan det kan skrives på papir. Da de kan tænke logisk så går det super, faktisk skal de bare skal tegne hvordan det skal virke. Jeg skal selvfølgelig stadig skrive koden, men arbejdet er lavet når jeg får papiret og alt er taget højde for. På den måde laver alle lige meget, jeg skal ikke udtænke alle funktioner osv.  selv, nu bliver noget af det lavet og jeg skal bare skrive dem ind. Deres tanker / ideer og jeg skriver det ind.

Kan det tænkes, kan det tegnes. Hvis tegningen er lavet ordenligt kan det programmeres.

Det er en løsning som har fungere ret godt for mig, og måske kan de togså fungere for dig. :)

Hvis dette ikke er en løsning for dig, så er du nød til at sige du skal have flere procenter eller han må smide nogle flere penge eller noget andet brugbart ind i projektet så det ikke kun er dig som sidder med det hele.

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth22:
Må tage den her snak imorgen med ham, ligemeget hvordan det ender, fordi jeg er ikke tilfreds sådan her. Nervøs er jeg selvfølgelig.

Fortæl gerne hvordan det går!

Vi aminoer sidder jo her uden følelser i det (du er jo ven med ham) - så vi kan med relativt objektive øjne vurdere om det i kommer frem til er en god deal for jer begge eller om en af jer bliver snydt.

Håber det går godt og at i finder en løsning på det!

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Tilmeldt 19. Aug 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kim,

Det var en god idé at sætte ham igang med.

Har tidligere prøvet at sætte ham igang med sådan noget som tekster rundt omkring i projektet og opstillinger, men det har altid været mig som har taget over opgaverne fordi de ikke er gode nok for mig, og kan hurtigt se forbedringer i det han kom med.
(Ja til og med stavefejl i tekster lavede han..hvor svært er det at skrive en tekst? men ok)..

Har også prøvet at lære ham databasehåndtering, men det kan han ikke så meget af idag, og til ingen nytte rigtigt.

Men hvordan har du lært dem at tænke? Tænker de på strukturmæssigt kodning, hvordan de skal føres i klasser og objekter (altså programmering programmering) eller hvordan de ønsker at tingene skal virke? F.eks "Når man klikker på et link, Kontakt skal et vindue med kontaktform dukke op" eller måske lidt mere detaljeret "Kontaktform skal indeholde felter og textfelter og en submit knap og når formeln er sendt afsted skal der komme xx besked"

Kunne godt tænke mig at vide hvordan du har fået dem til at tænke. Som en programmør er der jo alle 3 nævnte ekempler ovenpå at tænke på.. om ik mere.

Ulrik,
ja jeg er enig, må tage det op med ham at yde 50% hvis han ska være en del af de 50%. Men det han har kommet med var at han kommer til at hjælpe så meget i fremtiden, så at det går lige op med hvad jeg laver nu. hvilket jeg finder urealistisk og umuligt for ham.

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth22:
ja jeg er enig, må tage det op med ham at yde 50% hvis han ska være en del af de 50%. Men det han har kommet med var at han kommer til at hjælpe så meget i fremtiden, så at det går lige op med hvad jeg laver nu. hvilket jeg finder urealistisk og umuligt for ham.

Man kan sige det på en anden måde; Hvis han skal gøre op for at du i snart et år har arbejdet mere eller mindre fuldtid på en ide - så skal der overordentligt godt gang i økonomiafdelingen senere hen hvis han både skal indhente det forsømte - men også fremadrettet arbejde 50/50 med dig (for du stopper jo ikke med at arbejde når ideen bliver lanceret) - tværtimod bliver du jo sikkert manden der skal sørge for nye tiltag, nye services mv.!

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)