Hej alle, Efter at være startet med driften af en ny web-shop er vi nu kommet til det punkt, hvor vi godt kunne tænke os at få sat lidt flere rutiner i drift, få prioriteret opgaverne og finde ud af hvornår det er hensigtsmæssigt at udføre de forskellige aktiviteter. Vi er pt. ved at prøve at lave en liste over de forskellige opgaver der ligger i at drive sådan en webshop med alt fra google adwords til lager til leverandørpleje. Jeg ville høre om der er nogle der ligger inde med nogle informationer, "how to's" eller lister over de ting, man skal være opmærksom på for at køre en hensigtsmæssig drift. Jeg ser frem til at høre fra jer mere erfarne web-shop-drivere..... Mange hilsner Bettina |
k|a:Jeg ville høre om der er nogle der ligger inde med nogle informationer, "how to's" eller lister over de ting, man skal være opmærksom på for at køre en hensigtsmæssig drift.
God idé
Det kunne være fint hvis vi kunne sammensætte lave en sådan liste.
Det bliver jo nærmest en slags funktionsbeskrivelse for en webshop ejer.
her de første bud fra min side
- indkøb / varebestilling
- oprette nye varer på siden
- vedligeholde eksisterende varer på siden
- opdatere priser
- tage billeder / tilpasse billeder til hjemmesiden
- Opdatere designet på hjemmesiden efter sæson og årstid
- Svare på henvendelser fra kunder
- Pakke varer der skal sendes til kunden
- Forsendelse distribution
- Skrive nyhedsbreve
- Søgemiskaneoptimering
- Markedsføring via sociale medier
- Online markedsføring
- offline markedsføring
- Økonomistyring
- Personalepleje
- Håndtering af sygdom og afløser
- Følge nye trends i branchen
- lagerstyring
- logistik og koordinering
Nogle af emnerne vil jeg kategorisere som kerneområder, andre som noget der ikke fylder meget i hverdagen eller som kan outsources
Hvem har flere punkter til liste?
mvh
Lars Kristensen