Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Daglig drift af webshop

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Efter at være startet med driften af en ny web-shop er vi nu kommet til det punkt, hvor vi godt kunne tænke os at få sat lidt flere rutiner i drift, få prioriteret opgaverne og finde ud af hvornår det er hensigtsmæssigt at udføre de forskellige aktiviteter.

Vi er pt. ved at prøve at lave en liste over de forskellige opgaver der ligger i at drive sådan en webshop med alt fra google adwords til lager til leverandørpleje.

Jeg ville høre om der er nogle der ligger inde med nogle informationer, "how to's" eller lister over de ting, man skal være opmærksom på for at køre en hensigtsmæssig drift.

Jeg ser frem til at høre fra jer mere erfarne web-shop-drivere.....

Mange hilsner

Bettina

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

k|a:
Jeg ville høre om der er nogle der ligger inde med nogle informationer, "how to's" eller lister over de ting, man skal være opmærksom på for at køre en hensigtsmæssig drift.

God idé

Det kunne være fint hvis vi kunne sammensætte lave en sådan liste.

Det bliver jo nærmest en slags funktionsbeskrivelse for en webshop ejer.

her de første bud fra min side

  • indkøb / varebestilling
  • oprette nye varer på siden
  • vedligeholde eksisterende varer på siden
  • opdatere priser
  • tage billeder / tilpasse billeder til hjemmesiden
  • Opdatere designet på hjemmesiden efter sæson og årstid
  • Svare på henvendelser fra kunder
  • Pakke varer der skal sendes til kunden
  • Forsendelse distribution
  • Skrive nyhedsbreve
  • Søgemiskaneoptimering
  • Markedsføring via sociale medier
  • Online markedsføring
  • offline markedsføring
  • Økonomistyring
  • Personalepleje
  • Håndtering af sygdom og afløser
  • Følge nye trends i branchen
  • lagerstyring
  • logistik og koordinering

Nogle af emnerne vil jeg kategorisere som kerneområder, andre som noget der ikke fylder meget i hverdagen eller som kan outsources

Hvem har flere punkter til liste?

mvh

Lars Kristensen

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes du kommer meget godt rundt om det hele Lars.

Nogle af dem tager lidt længere tid end andre, og ja, som du selv siger kan noget af det outsources.

Derudover er det også det at tage konstant stilling til de mange ting man bliver tilbudt hver dag, nye trends osv. Skal man bruge 2000 kr. på at komme i et blad fra en brancheorganisation? Skal man køre en radioreklame? Osv. Osv.

Jeg synes faktisk den største opgave for en webshop-ejer, handler om prioriteringen af tid. Man kan lave 100 ting - men hvilken ting, skaber mest værdi? Det er en hård nød at knække synes jeg.

Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Lars

JA det ville være super med en liste..

vi kunne også add'e noget som:

- søgning efter nye leverandørerandører

- forhandling med eksisterende leverandører

så kunne vi også udskrive nogle af punkterne, f.eks. online markedsføring:

- adwords

- blog

- banner reklamer

det var det jeg lige havde på tungen,

vi ville være fedt, hvis nogle, der havde kørt med shop i nogle år havde en god arbejdsplan for hvornår de gjorde hvad.

/Bettina

Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Casper¨

jeg synes du har helt ret, der er så mange handlinger, man kan foretage sig, men hvad skal man prioritere?

kan man lave en opdeling med noget der er "must dos" og nogle man skal gøre hver uge/måned/år osv.

Nogle der har oplevelser, med hvad der skaber mest værdi?

/Bettina

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bettina.

Det er svært at lave. Årsagen til dette er at det er en smule branchespecifikt. Er du i en branche med stor konkurrence, så skal du konstant være skarp på din markedsføring. Er der mindre konkurrence, men svært at få fat i produkterne, så er det leverandørsøgning du skal være meget up to date på.

Jeg har den regel, at jeg prioriterer hvor jeg på sigt kan få mest værdi ud af det. For eksempel har jeg lavet en hel del SEO for et år tilbage, som jeg nyder godt af nu. Måske jeg i stedet skulle have søgt leverandører - det er ikke til at vide.

Så prøv konstant at tænk over hvor du får mest værdi ud af det, nu og på lang sigt, så skal det nok blive godt.

Men 'must dos' vil nok være noget i stil med:

  • Upload af varer
  • Svare på support
  • Sende varer
  • Købe nye varer hjem
  • Optimere AdWords og SEO

Det er i hvert fald de opgaver jeg prioriterer højest, hvis jeg har travlt et par dage i træk.

Derudover så tjek også Webshop tidslinjen, den kan måske hjælpe dig med at strukturere det hele.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)